1 717 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Paneeli spiraaliputkessa
Hei. Minulla on 550 cm pitkä ja 10 cm paksu spiraaliputki lämmönsiirtojärjestelmään, joka tulee sijaitsemaan kattoristikkoon meidän isossa mökissämme. Iso mökki on tyyppiä ilman ullakkoa, ja kattopalkkien alapinta on vapaa, joten spiraaliputki on siten niiden yläpuolella kattoristikossa. Sisäkatto on käsittelemätöntä mäntyä, ja ajattelin paneloida putken niin ohuella männynkappaleilla kuin voin löytää, ja öljytä sen kertaalleen ruokaöljyllä tai vastaavalla (kuulostaa hullulta, mutta se antaa itse asiassa hieman nopean vanhemman ilmeen niin, että se sopii sisään). Olen käynyt suurissa rakennusliikkeissä Helsingissä, mutta löydän vain karkeaa puutavaraa, esimerkiksi noin 22 mm pyöreää, ja se tarkoittaa, että 'laatikosta/kanavasta' tulee noin 14,5 cm leveä. Minulla ei valitettavasti ole mitään käsitystä siitä, onko mahdollista löytää esim. 10x120 ja 10x100, jotta voisin rakentaa 120x120 kanavan, jonka sisämitat ovat 100x100. Onko joku foorumilla, joka voisi suositella, onko Helsingissä lähiympäristössä jotain puutavaraliikettä tai vastaavaa rakennusliikettä, josta voisin löytää sellaista puutavaraa?
Ehkä ei täysin vaikuttava kuva, mutta kyse on siitä, että paneloida putki ristikkoon. /putte
Ehkä ei täysin vaikuttava kuva, mutta kyse on siitä, että paneloida putki ristikkoon. /putteEi, en aio hukuttaa sitä.Tag_H sanoi:
Olen tehnyt sen mäntytuoleilla ja -pöydällä, kun olen miksannut vanhaa ja uutta erinomaisin tuloksin. Toimisi varmasti pellavaöljyjen jne. kanssa, mutta ei yksi ainoa sively aiheuta hajua...
/putte
Lopulta käännyin Beijer Byggin puoleen Tumbassa ja tilasin valmiiksi sahatut mäntyplywoodlevyt 2000x110 (4 mm paksut) ja kiinnitän ne 15x15 listalla sisäpuolelle ja ruuvaan koko homman yhteen. Tulee hieman enemmän saumoja kuin alun perin ajattelin, mutta osilla, jotka on sahattu hieman paremmin tarkkuudella kuin mitä uskon itse pystyväni saavuttamaan omalla pyörösahapöydälläni, uskon ja toivon, että siitä tulee melko hyvä.
Haen osat huomenna ja alan asentaa. Hyvät hinnat mielestäni: 400 pix sekä materiaalista että sahauksesta. Tulee istumaan melko korkealla eikä katseenvangitsijana. Pitäisi olla huomattavasti siistimpi kuin piiloruuviputki, joka on tarkoitus piilottaa...
/putte
Haen osat huomenna ja alan asentaa. Hyvät hinnat mielestäni: 400 pix sekä materiaalista että sahauksesta. Tulee istumaan melko korkealla eikä katseenvangitsijana. Pitäisi olla huomattavasti siistimpi kuin piiloruuviputki, joka on tarkoitus piilottaa...
/putte
Klikkaa tästä vastataksesi