2 766 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Pätevä apu remontin keskusteluun
Meillä on vanha kaksikerroksinen puutalo, jossa on puolikellari. Osa kellarista on pari sataa vuotta vanha ja siinä on kattopalkkeja, jotka ovat jossain määrin kosteusvaurioituneet. Muutaman vuoden sisällä tarvitsemme:
- Uudelleen talon salaojituksen. En usko, että nykymittapuun mukaan voidaan puhua, että salaojitusta olisi lainkaan.
- Kattoremontti
- Kaksi lisämakuuhuonetta ja mielellään vähän uutta tilaa = muutosrakentaminen/laajennus
Koska meillä on pieniä lapsia, teemme paljon töitä emmekä ole käsityöläisiä, tarvitsemme apua melkein kaikkeen. Myös arkkitehtiavun luulisin, jotta saadaan sopiva ja hyvä laajennus.
Aluksi haluaisin saada apua hyvin pätevältä ja monipuoliselta henkilöltä, joka osaa arvioida talon kunnon ja onko ylipäänsä järkevää laajentaa. Toivottavasti saisin myös luovia ideoita siitä, miten tämä laajennus voitaisiin toteuttaa.
Onko joitain vinkkejä, mistä voisin löytää tämän avun? Asun Nackassa.
Olisi myös mukavaa saada yleisiä mielipiteitä ja kommentteja projektista.
- Uudelleen talon salaojituksen. En usko, että nykymittapuun mukaan voidaan puhua, että salaojitusta olisi lainkaan.
- Kattoremontti
- Kaksi lisämakuuhuonetta ja mielellään vähän uutta tilaa = muutosrakentaminen/laajennus
Koska meillä on pieniä lapsia, teemme paljon töitä emmekä ole käsityöläisiä, tarvitsemme apua melkein kaikkeen. Myös arkkitehtiavun luulisin, jotta saadaan sopiva ja hyvä laajennus.
Aluksi haluaisin saada apua hyvin pätevältä ja monipuoliselta henkilöltä, joka osaa arvioida talon kunnon ja onko ylipäänsä järkevää laajentaa. Toivottavasti saisin myös luovia ideoita siitä, miten tämä laajennus voitaisiin toteuttaa.
Onko joitain vinkkejä, mistä voisin löytää tämän avun? Asun Nackassa.
Olisi myös mukavaa saada yleisiä mielipiteitä ja kommentteja projektista.
Yleinen näkemykseni olisi siinä tapauksessa, että jos taloa voi käyttää, laajennukset ovat usein jännittäviä ja viehättäviä. Ainakin jos ottaa vähän aikaa piirtämiseen ja miettimiseen, miten haluaa sen olevan.
Saittehan jonkin piirustuksen talopapereiden mukana? muuten ei ole vaikeaa tehdä piirustusta, mittaa vain mitalla. Suosittelisin, että mittaisitte, piirustaisitte, miettisitte ja keskustelisitte itsenäisesti ennen arkkitehdin palkkaamista, te olette ne, jotka asutte siellä ja olette asuneet siellä, joten tunnette tarpeet. Paljon helpompaa, kun sitten istutte keskustelemassa arkkitehdin kanssa, helpompaa myös tälle, jos teillä on jo hieman käsitystä.
Sopivaa olla selvillä laajennuksesta, kun perustukset kaivetaan, jotta voitte kaivaa kaiken kerralla.
Muuten eipä muuta kuin toivotan onnea! On hauskaa remontoida taloa, älkää pelätkö tehdä vähän itsekin, se on vielä hauskempaa
Saittehan jonkin piirustuksen talopapereiden mukana? muuten ei ole vaikeaa tehdä piirustusta, mittaa vain mitalla. Suosittelisin, että mittaisitte, piirustaisitte, miettisitte ja keskustelisitte itsenäisesti ennen arkkitehdin palkkaamista, te olette ne, jotka asutte siellä ja olette asuneet siellä, joten tunnette tarpeet. Paljon helpompaa, kun sitten istutte keskustelemassa arkkitehdin kanssa, helpompaa myös tälle, jos teillä on jo hieman käsitystä.
Sopivaa olla selvillä laajennuksesta, kun perustukset kaivetaan, jotta voitte kaivaa kaiken kerralla.
Muuten eipä muuta kuin toivotan onnea! On hauskaa remontoida taloa, älkää pelätkö tehdä vähän itsekin, se on vielä hauskempaa
Hei. Ymmärrän, että tunnette olonne kultakaloiksi haimeressä! Minulla on rakennusfirma pohjoisessa. Olen asunut aiemmin Tukholmassa, Brommassa tarkemmin sanottuna. Olen "kaupungissa" silloin tällöin. Jos haluatte, voin tulla katsomaan, ihan asiasta. En tietenkään voi ottaa vastaan rakennusprojektia, koska olen täystyöllistetty ja matka on liian pitkä. Kiinnostukseni syy on yksinkertaisesti tarkastella kustannustasoja Pohjois-Suomi/Etelä-Suomi. Tulen varmasti pitämään kaikkea todella kalliina! Voitte tavoittaa minut sähköpostitse. Onnea muuten! Johan
Häntä, joka johtaa Kärras byggnads AB:ta, olen käyttänyt monia vuosia työssäni. Hänellä on hyvää maalaisjärkeä neuvontaa varten ja hän voi hallita suuria projekteja. Häntä suosittelen kaikissa olosuhteissa.
Työskentelen kiinteistönhoitajana ja asun myös Nackassa.
Janrik ja c/o olen myös palkannut muutaman kerran ja he ovat myös tehneet hyvää työtä. Kuitenkin heidän työnsä on tullut hieman kalliimmaksi kuin Kärras.
Työskentelen kiinteistönhoitajana ja asun myös Nackassa.
Janrik ja c/o olen myös palkannut muutaman kerran ja he ovat myös tehneet hyvää työtä. Kuitenkin heidän työnsä on tullut hieman kalliimmaksi kuin Kärras.
Klikkaa tästä vastataksesi