Tilaa astianpesukoneelle tiskialtaan alla on noin 4 cm leveämpi kuin astianpesukone. Olen hankkinut valkoisen melamiinilla päällystetyn hyllylevyn lastulevystä, jonka aion sahata ja asentaa pystyyn peitelistaksi, noin 2 cm kummallekin puolelle astianpesukonetta. En ole koskaan sahannut tällaista materiaalia, mutta olen kuullut, että se lohkeilee helposti pinnasta, jos käyttää käsipyörösahaa. Sen vuoksi aion teipata pinnan, jonne leikkuulinjat tulevat, vähentääkseni tätä riskiä. Minkälaista teippiä suositellaan?

Sahassani on 165 mm terän koko. Kuinka monta hammasta terällä pitäisi olla tähän tarkoitukseen? Riittääkö 24?

B
miksi ei ottaa sticksåg ja sahata alapuolelta/takaa?

Sinun tulee kiinnittää sovitepalat kaappeihin, joten yksi vaihtoehto voi olla ostaa valmiiksi maalattu lista sopivassa koossa. Jos hyllytasot ovat esim. 19 mm paksuja, voit kääntää reunan ulospäin (ja sahatun sisäänpäin) ja silloin sinulla on takuu suora reuna molemmilla puolilla ja voit myös liimata ne kiinni.

Onko kenelläkään kokemusta tästä? Mitä sanoo kaikkitietävä koottu asiantuntemus?

Eli; mitä teipin tyyppiä suositellaan? Muita vinkkejä aiheesta (katso yllä)?

Mikael_L sanoi:
[linkki]
Siellä on mitä sinun tarvitsee tietää. Katso myös linkitetty keskustelu huonekalunikkarointifoorumilla.

Muuten mielestäni pbengtsson:in idea käyttää melamiinipäällysteisen hyllylevyn reunaa on erinomainen - erityisesti ottaen huomioon kuinka helppo se on toteuttaa.

Kiitos hyvistä vinkeistä! :)

Käsiterä teipillä ylä- ja alapuolella...... Hienohampainen kaveri.. Muuten pyörösaha tai katkaisusaha....

zankan sanoi:
Käsikiekko teipillä päällä ja alapuolella...... Hienohampainen kapistus.. Muuten pyörösaha tai katkaisusaha....
Pidän kiinni käsikiekosta ja suorasta. Minulla on Milwaukee CS55, jossa on 165 mm kiekko. Vakiokiekolla on 24T + ja 18T. Mikä katsotaan hienohampaiseksi kiekoksi tässä koossa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.