Immobil
Immobil: Haluatko säästää rahaa, poista rikkinäinen lasi ennen kuin lähdet. Poista kitti talttapihdillä ja levitä hieman maalia siihen kohtaan, missä lasin piti olla.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
Bellatrix: Ei, meillä ei ole paikkaa, minne siirtää silmukoita, koska tonttimme on noin 1000 m2 ja joka metri tontista on täynnä silmukkaa. Lisäksi ne kulkevat päinvastaiseen suuntaan laajennukseen nähden, mikä tarkoittaisi, että paljon enemmän metrimäärää putkea katoaa, kuin jos ne olisivat kulkeneet laajennuksen myötäisesti.
2 vastausta · 807 lukukertaa
D
danielr112: Joo, se kuulostaa aika oikealta. Se riippuu osittain lämmöstä ulkopuolella ja sisäpuolella myös.
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
H
hakaner: Aaahaa... Luulen, että puhumme hieman eri asioista... Voit usein laittaa turvallisuusverkko-tyyppisen folion kattotuolien päälle ja jättää pois tavallisen raakapontin. Tämä verkko toimii silloin ulkokaton vedeneristyksenä. Varmista, että ostat diffuusioavointa verkkoa, jolloin voit unohtaa ilmanvaihtoraon ulkokattorakenteessa! - Yksinkertaisempaa ja kosteusturvallisempaa kuin
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
P
Per72: Kokeile asettaa lista kattoa vasten, kuten se kuuluu. Aseta lista hieman enemmän ulos kuin listan leveys. Piirrä himmeä viiva lyijykynällä sen reunan mukaan, joka on kattoa vasten. Tee samoin vastakkaiselle listalle. Kuten huomaat, sinulla on nyt leikkauspiste katossa, jossa molemmat viivat kohtaavat. Leikkauspisteessä listojen yläpäiden tulisi kohdata. Nyt voit asettaa listan uudelleen
12 vastausta · 80,8k lukukertaa
·
T
Tossegubbe: Rent spontaanisti näen suuremman hyödyn käyttää 36x195 viistettyjä reunoja, sillä todellinen asennuspinta/kylmäsilta vaakasuoraan päin on noin 30x45 mm pistemäinen kylmäsilta. Täysin eri hinta näillä on ostoslistallani ainakin, edellisessä listassa ne ovat 17,20 kr metri :D
20 vastausta · 25,9k lukukertaa
·
G
gaia: vähän rakennusjätettä ei haittaa mitään :). Eristää huonosti, mutta ei lahoa kosteudesta, voi varastoida lämpöä ja vaimentaa ääntä. gaia
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
A
agrena: Pieni selitys! Katossa oleva putki menee vaakasuorasti, mikä tarkoittaa, että reikää, joka tarvitsee täyttää, tulee olemaan 2 m x 20 cm ja varmasti 10-20 cm korkealla putken ympärillä.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
Raceman
Raceman: Jalkalistan kulmapala, tai foderkloss kuten sitä myös kutsutaan, on saatavilla metritavarana hyvin varustetuissa sahatavaraliikkeissä. On aiemmin aina käytetty viimeistelyyn riippumatta siitä, onko se tarpeen vai ei. Antaa paljon paremman yleisvaikutelman. :)
5 vastausta · 6,3k lukukertaa
K
kalubah: Tietääkö kukaan voiko ostaa 90mm +/- 10mm leveää mäntylattiaa jostain Tukholman alueelta? Haluaisin asentaa sen parin viikon sisällä, joten en haluaisi joutua tilaamaan mitään erikseen, vaan toivon, että kuivattua löytyy varastosta jostain.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
stampenrangers: Se riippuu hieman siitä, mitä haluat tehdä. Muuttaa huoneen akustisia ominaisuuksia tai äänieristää. Lainaus, jonka otit mukaan, sisältää jonkin verran faktaa, mutta on hieman sekava. Tiheydet, jotka ovat noin 45-50kg/m3, ovat hyviä akustisissa yhteyksissä, koska ne vaimentavat laajaa taajuusspektriä ja siksi tällaisia materiaaleja käytetään usein äänen absorboimiseen. Jos
2 vastausta · 5,2k lukukertaa
M
magnu: Lisää peltiä ja tiivistemassaa?
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Seinä pullistuu huomattavasti alareunassa johtuen hiekan painosta. On olemassa riski, että seinä romahtaa ja/tai lattia painuu.
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
D09
D09: Minulla on tuttu, joka rakentaa. Kun hän tarkisti tilan, johon hän ei ollut asentanut muovia, eli nosti eristelevyn pois (jos muistan oikein), sisäpuolelle oli muodostunut jääkerros tuulensuojan ja rungon ulkopuolelle näkyi ilmeisesti värimuutoksia. Mistä tämä voi johtua? Voiko se johtua muovin puutteesta? Että sisäinen kosteus tunkeutuu seinään... Että seinän ulkopuolella ei
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
jomany: Kokeilin aivan äsken pientä palaa kovettunutta vaahtomuovia Biltemasta. Se paloi hyvin mutta ei juuri räjähtävästi. Kuten halkaistu puu suunnilleen. Amatöörimäinen arvioni on, että sillä ei ole merkittävää vaikutusta talossa, jossa on kutteripurua seinissä ja palkistoissa, eli kuten minun.....:rolleyes: ///j
4 vastausta · 9,9k lukukertaa
C
Coffelito: Repäisin alas vanhat laatat keittiössä ja niiden takana oli vasemmalla puolella masoniittilevy ja oikealla puolella savupiippu. Valitettavasti ne eivät ole samalla tasolla, sillä masoniittilevyn ja savupiipun välillä on 1 cm ero. Miten saan savupiipun puolen ulottumaan 1 cm? Voinko käyttää tasoitetta? Aion laatoittaa uudelleen, minne vanhat laatat olivat kiinnitetty.
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
J
Jan-Å: Sisätiloissa? Meillä oli vaurioita portaan kärjissä kellaritrapissa ulkona, nykyisin portaan päällä on katto ja seinät, joten se ei ole suoraan sääolosuhteiden armoilla, mutta kylmä/kuuma sekä vähän sadevettä ja lunta pääsee sisään. Asetin tavallisen betonilaatan eteen tukemaan betonia ja täytin sitten reiät tavallisella betonilla, en käyttänyt myöskään raudoitusta.
3 vastausta · 5,7k lukukertaa
J
Jan-Å: [citat] Meidän keittiökalusteet ovat roikkuneet vuodesta 2003 tulppa/franskskruv siporex/blåbetonissa. Ei ollenkaan ongelmaa, on tärkeää käyttää oikeanlaisia tulppia. Jos puhutaan yksinkertaisuudesta, niin onhan se selkeästi helpompaa porata muutama reikä ja laittaa tulpat kuin ensin rakentaa ja tehdä seinä, eikö niin? ;)
41 vastausta · 60,2k lukukertaa
·
B
bigl: http://www.bygghemma.se/inomhus/innerdörrar/skjutdörrar/
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
Y
Yrrol: sähkö ja vesi ei ole siellä. (kulmasta tulisi siis ovi ja patterin väliin niin sanotusti) [bild] ajatus oli poistaa seinä kahden huoneen välistä ja saada iso kylpyhuone, en ole vielä miettinyt loppuun miten se pitäisi suunnitella... ensin ajattelin laittaa suihkun siihen suunniteltuun kulmaan (ja tehdä sen sitten myös sisäpuolelle kulmaksi) mutta silloin on vaikeaa löytää toimivia
12 vastausta · 7,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Uusi savupiippu on Premodul-tyyppinen ja sen halkaisija on 28 cm. Lisäksi tulee 5 cm palavaa materiaalia. Tuntuu hieman epävarmalta rakentaa niin paljon leveyttä. Aion katsoa hieman tarkemmin jo tehtyä avväxling och nähdä, om det inte går att utgå från den och sedan bygga starkare.
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
R
Roundup: Bottna voit varmaan tehdä tavallisella mineraalivillaeristeellä, kuten sellaisella ohuella, jota käytetään ikkunoiden tiivistämiseen. Sitten, jos sinulla ei ole todella kuuma savupiippu, niin varmaan toimii tavallinen akryylimassa tai maalarinmassa tai mitä se nyt on, jos haluat pehmeästi tiivistää sen aivan viimeisen.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Valitsin nopean betonin, mutta en aio muurata ihan vielä. Pitäisi kuitenkin poistaa muotti, voiko sen tehdä noin 20 tunnin jälkeen vai pitäisikö odottaa pidempään? Paksuin kohta on noin 12 cm. Valamiseen liittyen: Nyt huuhtelin myllyn jokaisen erän välissä. Täytyykö tehdä niin vai voiko vain jatkaa sekoittamista, kunnes on valmis?
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
Snaps: Me mietimme ostamista. Olimme ajatelleet rakentaa 2-kerroksinen autotalli, jossa on tilaa elokuvahuoneelle yläkerrassa =) Mutta meidän täytyy katsoa hieman, mitä se voi maksaa ja mitä vaaditaan, jotta voisimme rakentaa sivulle sen sijaan. Pitäisikö silloin myös valaa pylväitä vai pitääkö laittaa pieni porras ja betonilaatta?
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
R
Rickard M: Kiitoksia! Kyllä, nyt minulla on uusi harrastus! Mutta sellainen on vain hauskaa! Minulla on myös paljon tekemistä tulevaisuudessa (uudet sisäkatot, keittiö ja kylpyhuone). Talo on kuten sanottu rivitalo, meidän osamme on suunnilleen keskellä, tiilirakennus, rakennettu vuonna 1962, molemmilla puolilla meidän on siis samanlaista jollekin toiselle. Joten autotallin ovi on itse asiassa hyvin
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
J
jomany: Sinibetonissa on erisuuruisia määriä radonia riippuen siitä, millaisesta sinibetonista on kyse. Nyrkkisääntönä (tiedemiehen mukaan, joka suoritti taloni radonsaneerauksen) on, että mitä tummempi sininen, sitä enemmän radonia. Jos se on oikein pahaa, betoni on melkein tummanvioletti. Minulla on itse asiassa väliseinä, joka on hyvin vaaleansininen. Sitä ei ilmeisesti tarvitse
3 vastausta · 6,0k lukukertaa
M
mange95: Kiitos magnu, mutta tuo menetelmä ei toimisi minulle, koska haluan säilyttää ulkonäön. Sen pitäisi tuntua vanhanaikaiselta. Hyvä idea tässä on tukea sitä sisältä halkaistuilla lankuilla. Luulenpa, että aion kokeilla sitä...
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
J
JanneL: Ne seinät, joiden pitäisi olla kantavia, ovat sekä muurattu seinä autotallin ja pannuhuoneen välillä että se, joka sijaitsee keskellä taloa, jossa pannuhuoneen ovi on. Se seinä, johon viittaat, ei ole kantava.
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
C
CrilleE: Okei, se on sitten varmaan kipsimassa! Muuten se sauma häiritsee minua... Ajattelin laittaa venttiilin letkun sijaan, mutta eikö se ole helppoa? Yhdistyksestä pitäisi tulla joku katsomaan ja selittämään mitä minun pitää tehdä. Johto on vain tavallinen jatkojohto, jonka joku on vetänyt poratun reiän läpi. Toisella puolella on varasto, joka on yhteydessä ja kuuluu asuntoon. Nyt se ei
8 vastausta · 2,7k lukukertaa
cubix
cubix: Ok, olin aluksi miettinyt kiiloja, mutta ajattelin, että ne liukuvat erilleen ajan myötä. Katson, löydänkö joitakin rakennusliikkeestä. Kiitos avusta:D
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.