Olen nähnyt kuvia, joissa on puupala karmin ja jalkalistan välissä. Luultavasti siksi, että karmi ja jalkalista ovat eri paksuisia. Mielestäni se näyttää aika hyvältä.

Olin ajatellut käyttää vain karmi ja jalkalista (ostettu Gaprosta - 15 mm).
Nyt käy ilmi, että karmissa on lovi siinä, missä se kohtaa jalkalistan. Toisin sanoen, jalkalista on paksumpi siinä, missä ne kohtaavat.

Miten tämä kannattaisi ratkaista parhaiten? Onko ainoa vaihtoehto käyttää puupaloja?

Mistä sellaisia voi ostaa?

Skurklossia kutsutaan yleensä näitä palikoita.

Olen pyöristänyt lattialistan siellä, missä se kohtaa ovenkarmia ja lisännyt hieman joustovoidetta niiden väliin ennen maalausta. Se toimii hyvin.

Se on vaihtoehto, jota olen harkinnut. Olen kokeillut viistää reunaa, mutta en täysin tyytyväinen. Pieni saumaus voi luultavasti parantaa sitä.

Olen etsinyt hieman netistä ja nähnyt, että niitä kutsutaan myös nimellä sokkelipala.

Muistaakseni sitä löytyy hyvin varustelluista rautakaupoista. Muistaakseni valmistaja tekee myös oviaukkoja. En keksi muuta kuin että olen nähnyt sen Silvanbyggissä, luulisin. Tulee juostua jokaisessa näkemässään rautakaupassa... ;-)

Oli helpompaa löytää nyt, kun minulla oli oikea hakusana "sockelkloss". Sekä Gapro että Moelven olivat sisällyttäneet tämän heidän vakiovalikoimaansa.

Jalkalistan kulmapala, tai foderkloss kuten sitä myös kutsutaan, on saatavilla metritavarana hyvin varustetuissa sahatavaraliikkeissä. On aiemmin aina käytetty viimeistelyyn riippumatta siitä, onko se tarpeen vai ei. Antaa paljon paremman yleisvaikutelman. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.