J
JanneL: Ne seinät, joiden pitäisi olla kantavia, ovat sekä muurattu seinä autotallin ja pannuhuoneen välillä että se, joka sijaitsee keskellä taloa, jossa pannuhuoneen ovi on. Se seinä, johon viittaat, ei ole kantava.
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
C
CrilleE: Okei, se on sitten varmaan kipsimassa! Muuten se sauma häiritsee minua... Ajattelin laittaa venttiilin letkun sijaan, mutta eikö se ole helppoa? Yhdistyksestä pitäisi tulla joku katsomaan ja selittämään mitä minun pitää tehdä. Johto on vain tavallinen jatkojohto, jonka joku on vetänyt poratun reiän läpi. Toisella puolella on varasto, joka on yhteydessä ja kuuluu asuntoon. Nyt se ei
8 vastausta · 2,7k lukukertaa
cubix
cubix: Ok, olin aluksi miettinyt kiiloja, mutta ajattelin, että ne liukuvat erilleen ajan myötä. Katson, löydänkö joitakin rakennusliikkeestä. Kiitos avusta:D
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
G
Gornor Ulragh: Hei Vanha portaamme 20-luvulta narisi kuin kummitustalon portaikossa askelmien ja nousujen kohdalta. On olemassa useita tapoja korjata tämä, mutta erityisesti joko kiristämällä askelmat (se osa, joka on pystysuorassa) ja nousut (se, jonka päällä astut) ylhäältä tapilla tai ruuvilla = tulee näkyväksi vähemmän tyylikkäästi. Voi myös ruiskuttaa silikonia/öljyä = vähentää
4 vastausta · 23,8k lukukertaa
K
kalubah: Kiitos vastauksesta. Puhuin kollegan kanssa, joka ehdotti, että skippaan luukun ja asetan sen sijaan hygrometrin. Halvempaa ja helpompaa, joten teen varmaan niin. d^_^b
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
S
byggare henke: se on juuri ensimmäinen asia, jonka oppii tavaamaan. hihi
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
A
alfwik: Revin lastulevyt pois ja poistan muovin ja asennan paikalle hyväksytyt kipsilevyt.
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
D
danielr112: Aion käyttää ilmankuivainta heti, kun lämmitän vähänkään, koska minulla on joitakin metalliosia. Joten jätän muovin kokonaan pois.
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
K
kalubah: Muista katsoa taulukosta, jos päätät olla ilman tuen sijoittamista huoneeseen. Hiukan masentavaa luettavaa, mutta arvaisin, että nämä lattiat ovat erittäin tukevia. Lisäksi he tuskin laskevat, että männynlattia toimisi yhdessä lattianpalkkien kanssa. Millaisia lattianpalkkeja sinulla on nykyään ja kuinka pitkälle ne ulottuvat? Joustavatko lattiat nykyään? Yksi vaihtoehto on
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
L
Linkan222: [citat] Jos laitat kipsilevyjä, sen pitäisi kestää 17mm rima. Syy siihen, ettei se ole ongelma, on varmaan se, että käytetään 28x70 rimana jos seuraa "rakennusstandardia" ja sitten 32 mm ruuveja.
6 vastausta · 7,7k lukukertaa
K
kalubah: Tässä on linkki, joka näyttää sahausprosessin: http://www.traguiden.se/TGtemplates/PageTwoColumn.aspx?id=1134
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
J
johanna76: Pohdimme minimalistisen eteisemme laajentamista rakentamalla etukuistimme sisään. Talo on falunpunainen 1 1/2 -kerrroksinen talo vuodelta 1917, jossa on pystypalkkeja. Etukuisti on noin 6 m² katoksen alla, ja lattia on erillinen 6 m²:n betonilaatta. Nyt kysymys kuuluu... Uskaltaako betonilaatan eristää (esim. solumuovilla) ja hyödyntää vakautta, vai pitääkö osia laatasta poistaa? :S
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
T
Tossegubbe: Suosittelisin ns. kultahylsyjä tai jousinauloja. Niitä on saatavilla eri versioina, mutta mielestäni ylivoimaisesti parhaita ovat ne, jotka näyttävät putkilta, joissa on rako ja kaulus. Ne on helppo asentaa, eikä tarvitse huolehtia muovitulpista ym.
3 vastausta · 5,0k lukukertaa
B
bergstrollet: Aion asentaa paneelia olohuoneeseen (22 mm, koska minulla on kattotuoleja, joiden CC on 120). Se on kallistettu 18 astetta. Miten teen työni parhaiten? Mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota? Pitäisikö minun aloittaa harjasta ja mennä alaspäin vai aloittaa seinästä? Pitäisikö mitata ja käyttää linjalankaa, jotta paneeli ei alkaisi mennä vinoon? Miten naulataan (minulla on
0 vastausta · 5,2k lukukertaa
H
Henri: [citat] Jos tilassa on pesukone, asentaisin lattiakaivon ja laittaisin lattiaan vedeneristeen. Ei ole epätavallista, että pesukoneet vuotavat vettä.
3 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
magnu: [citat] Mutta se edellyttää, että lattia platonmaton alla on tasainen. Lisäksi olen ostanut 75 mm solumuovia, jolla ei ole samaa mittaa. Platonin kanssa vaaditaan: Tasainen alusta platonmaton asettamiseen. Tasaisesti asetettu platon Solumuovilevyt, joilla on sama paksuus kaikissa reunoissa. Helppo mitata - mittaa paksuus kahdesta kohdasta kunkin neljän reunan kohdalla yhdestä tai kahdesta
6 vastausta · 6,2k lukukertaa
M
magnu: Se maksaa noin 100kr/päivä vuokrata kap/ger Cramolta. Tarkista vain, että terä on OK, kun noudat sahan. Käytetty merkkisaha (Dewalt) näyttää olevan saatavilla noin 2000 - 2500 hintaan. Mutta nämä koneet vaativat tilaa säilytykselle. Pelkästään se, että välttyy säilyttämästä konetta töiden välillä, voi tehdä vuokraamisesta kannattavaa.
16 vastausta · 74,4k lukukertaa
T
turbopilot: Kiitos kaikista vastauksista! Viimeinen oli erityisen mielenkiintoinen, vaikka se saattaa olla hieman työläs, jää nähtäväksi, mitä uskallan yrittää :) Palaan tulosten kanssa.
15 vastausta · 14,7k lukukertaa
M
msvensson: Ei saa olla palavaa materiaalia lähempänä kuin 10 cm savukanavasta, 3 cm liesituulettimen kanavasta, suoraan tavanomaisen ilmanvaihdon vieressä nuohoojan mukaan. En aina usko, että metalli on parempi materiaali, koska se johtaa lämpöä paremmin palavalle materiaalille. Paras on soittaa nuohoojallesi, eri nuohousalueet tulkitsevat joskus eri tavoin.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
J
Jan-Å: [citat] Kyllä niin me teimme, oli aika monta vuotta sitten, joten en muista yksityiskohtia, mutta jotain pitää olla mihin ruuvata koolaus. Olemme käyttäneet styroksimallisia kattolistoja, ne on hieman helpompi liimata paikoilleen kuin ruuvata/naulata puulistoja, varsinkin jos ne ovat leveitä. Mutta kalliita kuin p-kele ne ovat. Olen katsonut myös styroksiset "kattopalkit", ne näyttävät
16 vastausta · 16,0k lukukertaa
M
magnu: [citat] Loistavaa - en olisi tullut ajatelleeksi! 1 jätetään poraamatta karmen reiät! 2 kokoa karmi 3 aseta karmi paikalleen, tarkalleen siihen, mihin haluat sen. Kiinnitä kiiloilla 4 Mittaa, että karmi on suora hyvällä (=kalliilla) vesivaa'alla, mieluiten suorakulmalla 5 tarkista, että karmin lävistäjät ovat yhtä suuret 6 Asenna pienikokoinen, pitkä pora poravasaraan 7 Käytä
11 vastausta · 20,3k lukukertaa
R
Richtmann: Ei ole ongelmaa ruuvata lattiaan, siitä ei tule mitään ongelmia.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
H
Hass-el: Etsin 15 x 15 cm kokoisia laattoja, jotka voi asettaa ilman saumoja keittiöni hellan takana olevalle savupiipulle. Olen kuullut, että on olemassa laattoja, jotka ovat "hiottuja", jotta ne olisivat mittatarkkoja ja saumat eivät "kulkisi" ylöspäin edetessäni kerroksissa. Onko joku, joka voi vinkata, mistä löydän tähän sopivia laattoja - ensisijaisesti valkoisia - voisin harkita myös 10
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
R
r.borgmaster: Tässä se näyttää tältä: [bild] [bild] Lattialevyt ovat 70 mm ja betonin kanssa on 2-3, joskus 4 cm tilaa. Betoni on melko epätasaista. Leveyksillä on noin 25 tasolle valmiiseen lattiaan. Joten yhteensä on kyse 11-12 cm täytettävän. Oletan, että laitetaan niin paljon styroksia kuin mahdollista? Miksi puhun ilmavälistä ja niin edelleen (huomaa, että minulla ei ole paljon tietoa
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
Bödde
Bödde: Meillä on talo H-muodossa, ja tällä hetkellä teen työtä meidän lasitetussa terassissa, jolla on toinen pitkä sivu talon seinää vasten ja molemmat lyhyet sivut H-rakennuksen rinnakkaisia seiniä vasten (hm, toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :P). Katto koostuu aallotuksesta ja sen päällä on peltikatto. Mietimme, voisimmeko jättää eristyksen pois katosta terassilla ja sen
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Mutta kun lukee BT:n verkkosivua, voi todella ihmetellä, kestävätkö naulat ulkona, erittäin ohut sinkkikerros siellä: :cool: "Päällystetty vähintään 50 mikromillimetriä paksulla sinkkikerroksella." http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135647 Kyllä 50 nanometriä ei ole paljon joulukuuseen ripustettavaksi. Ei niin monta vuotta sitten prosessorivalmistajat olivat ylpeitä
19 vastausta · 13,0k lukukertaa
F
Forbo: Käy K-raudassa, heillä on kampanjahinta "moderna" seinäpaneeleille juuri nyt. www.krauta.se
2 vastausta · 11,4k lukukertaa
A
anaitis: Tarkista, miten ja missä levy on eristetty. Juuri tuohon aikaan saattoi vielä tapahtua, että levy eristettiin väärältä puolelta, yläpuolelta. Kosteusongelmien riski. Anna tehdä hyvin perusteellinen tarkastus!
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Vaikka vedenkosteus onkin alhainen oven vieressä olevaa seinää vasten... :) Ja monilla saunoilla on kaakelit ja todennäköisesti myös "tätgucka" takana. En saa auki GVK:n pdf-tiedostoa, joten en voi tarkistaa sieltä mitä sanotaan, mutta heidän sivustonsa "kysymyksiä ja vastauksia" -osiossa on tämä teksti "Onko koko märkätilassa oltava vedeneristys? Vastaus: Yleisesti ottaen voi
6 vastausta · 19,1k lukukertaa
J
jorme: Miksi kipsilevy kiinnitetään vain osb-levyyn eikä regseleihin? Miten se on kehystetty? Jos osb-levy sopii regseleihin, niin sopii myös kipsilevy, ja tietenkin limittäisillä saumoilla. Suurin osa laajennuksesta tulee olemaan kylpyhuone, eikä siellä ole eristekalvoa seinässä. Minulla on 120 osb-levyt ja 90 kipsilevyt, koska ne ovat helpompia käsitellä, kehystettyinä cc60
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.