60 122 lukukertaa ·
41 vastausta
60k lukukertaa
41 vastausta
Kuinka ripustaa keittiö kevytsoraharkkoseinään?
Valitettavasti en myöskään ole löytänyt sellaista aikakauslehteä, joka olisi 'hyvä' siinä mielessä, että se opettaa, miten tehdä oikein. Joskus on myös niin, että sen voi tehdä oikein useammalla tavalla ja he kuvaavat yleensä vain yhden tavan. Tämä tapa haluan mielelläni olevan täysin oikein, muuten se on harhaanjohtavaa.olni65 sanoi:Anteeksi, että häiritsen keskustelua. Byggaren, onko olemassa aikakauslehteä, johon voisi tilata/ lukea ja syventää tietämystään rakentamisen taidosta? Itse olen saanut jonkin verran apua käsityöläiseltäni 'päästäkseni alkuun' tietyissä asioissa, mutta ei ole mahdollista juosta hänen luokseen koko ajan. Lisäksi hänen kiinnostuksensa on nyt, kun suurimmat työni ovat tehty, merkittävästi vähentynyt viime aikoina...
Olen lukenut Gör Det Själv nyt muutaman vuoden, mutta en ole nähnyt parempaa kirjoitusta. Joskus kuvittelen, että opin asioita, vaikka minulla ei tietenkään ole tarpeeksi tietoa arvioidakseni tai arvostellakseni, onko se, mitä he näyttävät artikkeleissaan, tehty oikealla tavalla vai ei. Samalla haluaa kuitenkin tulla paremmaksi ja oppia uusia asioita, joten kaikki vinkit aikakauslehdistä tai muista vastaavista otetaan kiitollisina vastaan!
Ainoa neuvo, jonka voin antaa sinulle, on, että ala käytännön työhön rakennusalalla ja sitten opiskele rakennusinsinööriksi ja ala työskennellä rakennusalalla muutamien paremmin tunnettujen rakennusyrittäjien kanssa oppiaksesi alusta lähtien, miten se pitäisi tehdä. Se vie aikansa mutta on jokaisen sekunnin arvoinen
Voit tietysti myös yrittää lukea itse hankkimalla luettelon ajankohtaisesta kurssikirjallisuudesta ja lainaamalla kirjoja kirjastosta. Teoria ei kuitenkaan riitä yksinään. Se vastaa ehkä 10-20 % tiedoista. Loput tulevat vuosien myötä ja kertyneestä kokemuksesta.
Mutta jos se tuntuu sinusta liian työläältä, neuvon sinua seuraamaan TV4:n 'Bygglov'-ohjelmaa, jossa on v.ä.h.i.n.t.ään yksi ammattilainen toiminnassa. Vanhempi hahmo ei ole niin paljon huonompi, vaikka hän pilailee joskus, ja nainen on suvereeni muilla osa-alueilla. He tekevät suurimman osan oikein, vaikka muutamalla kertaa se olisi voitu tehdä paremmin. Erityisesti palkattu alihankkijaväki.
Koskeeko edellämainittu myös kuona(betong)? Olen remontissa asunnossa, jossa seinät koostuvat muuratuista kuona(betong)lohkoista. Olen huomannut purkaessani, että betoni on erittäin huokoista ja epäilen, että on vaikeaa saada mitään kiinnittymään tähän betoniin.
No mitä sanotte slaggblockista? Minun kokemukseni mukaan spikplugg toimii hyvin, mutta miten voi parhaiten toimia, jotta ei poraa liian suuria reikiä? Aloittaminen pienemmällä poranterällä on hyvä alku, mutta pitäisikö myös poranterän tyyppi ja kierrosluku ottaa huomioon?
/Dadid
/Dadid
Luin juuri tämän ketjun...
Heippa sanon vaan... Ok. tulpille betoniseinissä... mutta ei siporexissa tai kevytbetonissa...
Toki siellä voi olla tulppia, mutta silloin asioille, jotka sitoutuvat enemmän kuin mitä keittiökalusteet tekevät...
Olisin yksinkertaisuuden ja lujuuden vuoksi rakentanut kapean puuregeli seinän lastulevyllä tai OSB:llä pintamateriaalina... (Lastulevy on paras, jos haluat maalata tai tapetoida välillä) sitten olisin laittanut lyhyitä tukipuita kaikille paikoille, joissa kaapit sitä vaativat...
miksi juuri näin??? Kyllä, lujuutta varten, ja lisäksi on hyvä pintakerros, johon kiinnittää maalia ja tapettia, + että seinän voi tehdä täydellisen suoraksi, mikä tekee keittiökaappien asennuksesta helppoa...
Heippa sanon vaan... Ok. tulpille betoniseinissä... mutta ei siporexissa tai kevytbetonissa...
Toki siellä voi olla tulppia, mutta silloin asioille, jotka sitoutuvat enemmän kuin mitä keittiökalusteet tekevät...
Olisin yksinkertaisuuden ja lujuuden vuoksi rakentanut kapean puuregeli seinän lastulevyllä tai OSB:llä pintamateriaalina... (Lastulevy on paras, jos haluat maalata tai tapetoida välillä) sitten olisin laittanut lyhyitä tukipuita kaikille paikoille, joissa kaapit sitä vaativat...
miksi juuri näin??? Kyllä, lujuutta varten, ja lisäksi on hyvä pintakerros, johon kiinnittää maalia ja tapettia, + että seinän voi tehdä täydellisen suoraksi, mikä tekee keittiökaappien asennuksesta helppoa...
Ostin Heco Lättbetongplugg TML 8 Nylonia. Poraussyvyys 70 mm, pora 10 mm.
Suositeltu ruuvin halkaisija on 7,0-8,0 mm.
Mistä löytää niin paksuja ruuveja? Olen etsinyt useista paikoista mutta en löytänyt.
Voiko käyttää ranskalaista puuruuvia?
Aion ripustaa keittiön yläkaapit.
Muuten plugi vaikuttaa hyvältä. Se ruuvataan kevytsoraan kuusiokoloavaimella. Paljon halvempi kuin Fischers.
Suositeltu ruuvin halkaisija on 7,0-8,0 mm.
Mistä löytää niin paksuja ruuveja? Olen etsinyt useista paikoista mutta en löytänyt.
Voiko käyttää ranskalaista puuruuvia?
Aion ripustaa keittiön yläkaapit.
Muuten plugi vaikuttaa hyvältä. Se ruuvataan kevytsoraan kuusiokoloavaimella. Paljon halvempi kuin Fischers.
Olen juuri kiinnittänyt kantavan palkin uuteen terassiin näillä tulpoilla: http://www.heco.se/prodbild/652.jpg Ja kiristin sen pitkällä ranskalaisella ruuvilla, se on erittäin tukevasti kiinni, mutta yksi haittapuoli... Tarvitsee erikoistyökalun, jotta tulpit voi ruuvata seinään, se vekotin maksoi 380kr :S
Hmm, kummallista. Käytän tavallista kuusiokoloavainta täsmälleen samoihin HECO kevytbetonitulppiin. Sopii erinomaisesti.Daveo sanoi:
Jäsen
· Lotorp
· 109 viestiä
Hei
Suunnittelen keittiötä huoneeseen, jossa on kevytbetoniseinä, ja olen hieman peloissani siitä, mitä olen lukenut täällä. Koska minulla on välipohja, joka kannatetaan tukevilla hirsillä, ajattelin hyödyntää tätä asettamalla MDF-levyn kevytbetoniseinää vasten ja varmistamalla, ettei se kaadu ulospäin yläkaapin momentista pitämällä vastaan hirrellä ylhäällä, katso liitetty luonnos. Sitten ruuvaan yläkaapin MDF-levyyn. Onko jollakulla mielipidettä, onko tämä hyvä vai huono idea?
terveisin
Magnus
Suunnittelen keittiötä huoneeseen, jossa on kevytbetoniseinä, ja olen hieman peloissani siitä, mitä olen lukenut täällä. Koska minulla on välipohja, joka kannatetaan tukevilla hirsillä, ajattelin hyödyntää tätä asettamalla MDF-levyn kevytbetoniseinää vasten ja varmistamalla, ettei se kaadu ulospäin yläkaapin momentista pitämällä vastaan hirrellä ylhäällä, katso liitetty luonnos. Sitten ruuvaan yläkaapin MDF-levyyn. Onko jollakulla mielipidettä, onko tämä hyvä vai huono idea?
terveisin
Magnus
Meidän keittiökalusteet ovat roikkuneet vuodesta 2003 tulppa/franskskruv siporex/blåbetonissa. Ei ollenkaan ongelmaa, on tärkeää käyttää oikeanlaisia tulppia. Jos puhutaan yksinkertaisuudesta, niin onhan se selkeästi helpompaa porata muutama reikä ja laittaa tulpat kuin ensin rakentaa ja tehdä seinä, eikö niin?Milkshaken sanoi:Luin tämän ketjun nyt...
Haloo sanon minä vain... Ok. tulpat betoniseiniin... mutta ei siporexissa tai kevytbetonissa..
Tottakai voi käyttää tulppia niissä, mutta silloin asioihin, jotka yhdistävät enemmän kuin mitä keittiökalusteet tekevät....
Olin yksinkertaisuuden ja lujuuden vuoksi asentanut kapean puulättungen seinän lastulevyllä tai OSB:llä pintamateriaalina... (Lastulevystä on paras, jos aiot maalata tai tapetoida väliin) sitten olin laittanut pontit kaikille niille kohdille, joissa kaapit sitä vaativat...
Miksi juuri näin??? Jotta saataisiin lujuus, ja lisäksi on hyvä pintakerros kiinnittää maalia ja tapetteja, + että seinästä voi tehdä aivan suoran, mikä tekee keittiökaappien asentamisesta helppoa...
Klikkaa tästä vastataksesi