Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
begripen: Hei! Minulla on suunnitelmia 53 neliömetrin kokoisen pakkasen rikkoman tiilijulkisivun korjaamisesta, jossa noin 30-40 kiveä on enemmän tai vähemmän haljennut tai rikki, ja saumat ovat irronneet suuremmalta osalta julkisivusta. Muut kolme julkisivua ovat hyväkuntoisia, joten aion tehdä jotain vain tälle yhdelle. Haluan saada aikaan vaalean/valkoisen ilmeen, mutta sen ei tarvitse olla
mycke_nu: Levyjen leveys on 120 cm, koolaukset ovat 60 cm c-c. Kipsilevyt siirtyvät 60 cm suhteessa puukuitulevyihin.
Linkan222: Näyttää siltä, että suurimmalla osalla valmistajista on tämä vakiovarusteena. Elitfönster, SP, traryd. Katso lähin puutavarakauppa.
itsanx: Nyt on whiteboard paikoillaan kunnollisilla Fischerpluggeilla. Mahtavaa - Kiitos avusta lajsiiwan, MathiasS ja Jan-Å!
forgus31: Taidan mennä ostamaan putkilon. Tuntuu hermostuttavalta laittaa pora betoniin ja putki, johon porasin reiän, oli 20 mm päässä. Minulla on nyt LVI-piirustus, mutta joissakin paikoissa kiinnitän profiilin liimalla, se vaikuttaa rauhallisimmalta. Onko PL400 se oikea? Onko olemassa terveyssääntöjä? En halua mitään, mikä vapauttaa kaasuja vanhetessaan tai kastuessaan.
MaZtoR: Ongelma paikallisessa byggmaxissamme on, että aula, jossa heillä on kipsilevyt, kostuu. Joten joskus levyt ovat kosteita ja niiden kanssa työskentelystä tulee silloin helvettiä.
Swappe: Tukesin teräsohjaini keskeltä kulmaraudalla seinässä ja kiinnitin sitten sopivasti syvyyssuunnassa ohjaimeen. (maksaa noin 4kr /kpl) Laitoin myös 12mm vaneria siirretyllä kipsillä päälle. rock solid sen jälkeen.
Maveric77: Hei kaikille! Minä ja avopuolisoni olemme äskettäin ostaneet talon, jota aiomme kunnostaa ja laittaa kuntoon! Tuhannen muun asian lisäksi aiomme (toivottavasti) avata vanhan ulkoseinän kuistille saadaksemme avoimemman pohjaratkaisun ja enemmän valoa! Talo itsessään (kuistia lukuun ottamatta, lisää siitä myöhemmin) on rakennettu tiiliseinillä, joiden välissä on ilmarako. Se on
Gränsbygdsbo: Hei, olen uusi täällä ja toivon saavani vastauksia niiltä, jotka tietävät enemmän kuin minä. Olen edessäni kellariprojektin 100 vuotta vanhassa rinnen talossani. Aikaisemmat omistajat ovat maalanneet muovimaalilla seinät (melko kauan sitten), ja olen päättänyt poistaa sen. Kokeilin höyryä ja kaapimia ja tajusin, että rappaus on se, mikä pitäisi poistaa, yksinkertaisesti. Tai
Marlen Eskilsson: Tässä on sinulle yksi versio: http://www.larssonhus.se/timmerfasad/index.html
Tossegubbe: jo on kaksoislevy seinässä niin rasia uppoaa vain noin 20m seinään mutta suosittelisin silti 45mm CC 600 että voit lisätä extra 45mm eristystä sinne. jos et aio eristää enempää niin 28x70 toimii erinomaisesti tilan säästämiseen tai 22x70 jos se on koolattu 600CC pystyasennossa. Olen joskus käyttänyt raakaponttia, joka on halvin vaihtoehto. [citat]
Richtmann: Asettamalla poikkipuita koolausten väliin jäykistät rakennetta huomattavasti. Jos haluat seinän olevan jäykkä, voit liimata lastulevyn esim. ja ruuvata, sitten ruuvata kipsilevyn lastulevyyn, se tekee eron.
Richtmann: VIndpapp toimii erinomaisesti katon vasten, vanhoissa taloissa käytettiin pappia ja se on toiminut hyvin, joten siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Muuten voi käyttää vain täckpapp jos haluaa, koska ymmärrykseni mukaan sen tehtävä on vain pitää puru paikoillaan niin että se ei putoa alas.
Richtmann: Paras tapa on ottaa lähin man löytää, jos reikä ei ole tarpeeksi suuri, niin raspilla on helpointa tehdä reikä suuremmaksi. Mutta se ratkesi kuitenkin :)
Yrrol: Talo on rakennettu niin...ja se on miehekkäämpää kuin pehmeä kipsi.. ;) Ei mutta minulla ei ole halua purkaa kaikkia seiniä, kun tarvitsee vain sulkea yhden aukon... Olen lukenut, että on etu sekoittaa materiaaleja, kun on kyse äänieristyksestä. Monet sisäseinät saavat kipsiä toiselle puolelle ja masoniittia toiselle. - Joten rauhoitu, tullaan hankkimaan paljon enemmän kipsiä kuin
mycke_nu: Kvaliteettipuhe on pelkkää hölynpölyä.. Ostin kattoristikoita luokitellusta ja leimatusta puusta laatusertifioidulta kattoristikotehtaalta täällä Gotlannissa (voitte itse googlata ja arvata minkä). Kun huomautin, että useissa asennetuissa kattoristikoissa oli pitkiä läpimeneviä halkeamia puussa, he vain katsoivat minua hölmistyneesti. "Heidän ratkaisunsa" oli nippu naulalevyjä ja
r.borgmaster: Hei, Olen tekemässä remonttia kaksikerroksiseen rivitaloon vuodelta 1971. Talossa on kahden auton autotalli. Toinen paikka on pienempi kuin toinen, koska noin 2x2m yhdessä nurkassa on "viety" WC:lle ja eteiselle, jotka ovat käytettävissä eteisestä. Ajattelin purkaa WC:n ja rakentaa uuden nykyisen eteisen paikalle. Näin ollen saisin palautettua vähän tilaa autotallille. Se seinä, joka
jeppeknaster: Eikö voi vain porata ja kiinnittää ruuveilla tukipuut?
ByggareNick: Moikka. Etsin samaa kuin sinä, enkä valitettavasti ole myöskään löytänyt mitään hyvää. Jos satut löytämään jonkun hyvän kirjan, olisin iloinen jos ilmoittaisit siitä minulle. Pidä huolta itsestäsi. Niklas
JanneL: Pystyyn spontattuja lautoja tässä mitassa voivat hyvin olla kantavia. Yksi taloistani on rakennettu näin. Jos sinulla ei ole seinää tämän seinän alla kellarissa, se ei todennäköisesti ole kantava. Mutta, ota yhteyttä ammattilaiseen varmuuden vuoksi.
ByggareNick: Raaputa pois muovimatto ja liima, jätä betoni sellaiseksi kuin se on, jos se on hieno, muuten maalaa. Klinkkeri näyttäisi hirveältä uskoisin.
tompa_70: Jos haluaa sen näyttävän todella hienolta ja kyseessä on juuri limtrå, niin nauhahierrinsaha ei ole huono valinta. Otin kaksi tolppa muka mukaan peräkärryyn ja menin puusepänverstaalle, joka sahasi millimetrin tarkkuudella.
Roary: Alipaine = Paljon ilmaa imuroidaan ulos ja vähemmän sisään. Jos on tiivistä, sillä ei ole merkitystä, ja se pitäisi olla vaahdon avulla. Jos keittiössä alkaa haista tunkkaiselta, tiedät mistä se tulee... Olisin käyttänyt jotain epäorgaanista vain varmuuden vuoksi, mutta olen joskus liiallisen varovainen.
magnu: [citat] Tärkeää äänieristyksessä on välttää paikkoja, joista ääni pääsee helposti läpi. Reikien ja rakojen jättäminen ei ole hyvä idea. Suurin osa äänestä vaimenee kun ääni pakotetaan vaihtamaan kuljetusalustaa. Käsitykseni on, että 70+50mm kivivilla 20mm ilmarakolla välissä vaimentaa ääntä paremmin kuin 150mm kivivilla. Ajatukseni oli, että painat 100mm kivivillaa
Eld: Se, mitä olen tehnyt ja mikä todella toimi, oli poistaa muutama senttimetri kaikista pinnoista. Sen jälkeen rakentaa muotti ja valaa uusi pintakerros päälle. Jälkeenpäin portaat slammattiin. Se onnistui erittäin hyvin, kestävästi ja oli liukastumisen estävä. Kokemukseni mukaan laatat eivät koskaan kestä pitkällä aikavälillä. Ennemmin tai myöhemmin vesi pääsee alle ja