5 955 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Kaasubetoni (sininen betoni)
Hei!
Olen parhaillaan remontoimassa asuntoa ja olen saapunut vaiheeseen, jossa olen purkanut ovenkarmin. Kun olin melkein valmis purkamisen kanssa, huomasin sinibetonin.
Tietääkö kukaan, onko siitä syytä huoleen? Olen kiireellä levittämässä betonia piiloon, en halua altistua sille enempää kuin tarpeellista.
Mutta kuten sanottu, onko joku joka tietää riskit sen kanssa työskentelystä?
Ystävällisin terveisin, Karl-Johan
Olen parhaillaan remontoimassa asuntoa ja olen saapunut vaiheeseen, jossa olen purkanut ovenkarmin. Kun olin melkein valmis purkamisen kanssa, huomasin sinibetonin.
Tietääkö kukaan, onko siitä syytä huoleen? Olen kiireellä levittämässä betonia piiloon, en halua altistua sille enempää kuin tarpeellista.
Mutta kuten sanottu, onko joku joka tietää riskit sen kanssa työskentelystä?
Ystävällisin terveisin, Karl-Johan
Blåbetonin vaarallisuus johtuu siitä, että se vapauttaa radonia, joka on kaasu ja vaarallinen pitkäaikaisen altistuksen yhteydessä. Se, mikä tekee sen vaaralliseksi on, että se "tarttuu pölyhiukkasiin ja muodostaa jotain, jota kutsutaan radontyttäriksi (en ole hyvin perehtynyt siihen, mitä radontytär itse asiassa on, mutta kuitenkin,) nämä eivät kuitenkaan ole terveellisiä keuhkoihin päästessään, varsinkaan jos on tupakoitsija. Ne aiheuttavat syöpää. Jos olisin sinä, mittaisin radonpitoisuuden asunnossa, sillä radonia vapautuu joka tapauksessa, riippumatta siitä, puhdistatko blåbetongia vai et.
Sinibetonissa on erisuuruisia määriä radonia riippuen siitä, millaisesta sinibetonista on kyse. Nyrkkisääntönä (tiedemiehen mukaan, joka suoritti taloni radonsaneerauksen) on, että mitä tummempi sininen, sitä enemmän radonia. Jos se on oikein pahaa, betoni on melkein tummanvioletti. Minulla on itse asiassa väliseinä, joka on hyvin vaaleansininen. Sitä ei ilmeisesti tarvitse huolehtia, koska talon alla muodostuu huomattavasti enemmän radonkaasua (mikä on nyt korjattu).
///j
///j
Klikkaa tästä vastataksesi