Kuuntelimme erittäin kiinnostuneina TV-4:n keskustelua Rakennuspettureista, joka lähetettiin ensimmäisen osan jälkeen onnenonkijoista ja huijareista, jotka yrittävät hyötyä tietämättömistä talonomistajista. Osassa mainitsi yksi osallistujista, että oli suuri riski tiivistevaahdolle, koska (jos ymmärsimme oikein) oli vain muutama minuutti aikaa tyhjentää talo, jos se alkaisi palaa.

Tämä kuulostaa erittäin huolestuttavalta, jos näin on, koska tiivistevaahtoa käytetään nykyään kaikkialla, kun on kyse vetävien rakojen ja muiden tiivistettävien tilojen täyttämisestä. Onko tästä mitään kokemuksia? Kysyy kaksi uteliasta kotinikkaria.:O:O
 
Syttyvyys johtuu enimmäkseen siitä, että skum käytettäessä on pullossa, niin sanotusti. Kuivattu ja kovettunut skum ei todennäköisesti pala yhtä räjähdysmäisesti.
 
Joo, siksi "oikeat" valmistajat, kuten sikaflex ja bostik mf, tarjoavat palamatonta vaahtoa. Jos ostaa halpaa rakennusmax- ja biltema-roskaa, se on luultavasti halvempaa, koska se on huonompi/vaarallisempi tuote. Kuten tavallista, saa mitä maksaa.
 
Kokeilin aivan äsken pientä palaa kovettunutta vaahtomuovia Biltemasta. Se paloi hyvin mutta ei juuri räjähtävästi. Kuten halkaistu puu suunnilleen. Amatöörimäinen arvioni on, että sillä ei ole merkittävää vaikutusta talossa, jossa on kutteripurua seinissä ja palkistoissa, eli kuten minun.....:rolleyes:

///j
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.