Bödde
Bödde: Erilaisista syistä johtuen uuteen lisärakennukseen valettuun laattaan ja vanhaan laattaan jäi yli 3 cm:n väli. Ajatuksenani oli eristää väli eristevaahdolla (tai mikä se nyt onkaan) välttääkseni kylmäsillan. Uskotteko, että tämä on hyvä idea vai onko olemassa jotain muuta parempaa materiaalia eristämiseen?
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
S
sled: [citat] Kiitos, se kuulostaa todella hyvältä.. ;) Ehkä olen huolissani turhaan, mutta en ole kovin innostunut liimasta. Kiitos kaikista kommenteista :)
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
bumpaberra
bumpaberra: On sama ongelma. Ilmeisesti pitäisi käyttää vain luonnollista kiviöljyä. Puhdistusaineita ei saa käyttää. Pitäisi varmaan vaihtaa tuo handfatat posliiniin jossain vaiheessa.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
S
sled: Toinen vaihtoehto on käyttää "återställare", joka on kuin paksumpi kangas, jonka liimaat seinälle. Se poistaa epätasaisuuksia ja antaa sinulle sileän pinnan. Henkilökohtaisesti olisin yrittänyt poistaa mahdollisimman paljon tapettia. Kun olet saanut pahimman pois, voit mennä suihkepullolla, jossa on vettä, ja suihkuttaa seinälle... ota vähän kahvia ja mene sitten seinälle lastan
8 vastausta · 3,6k lukukertaa
R
Roundup: Poista irtonainen rappaus reiän ympäriltä savupiipun muurista ja nokiluukulta. Sekoita laastia C (valmiita säkkejä löytyy rautakaupasta, joihin lisäät vain vettä), mutta ole melko säästeliäs veden kanssa, niin että laastista tulee tahmeaa ja muokattavaa eikä juoksevaa. Kastele korjattava alue kunnolla karkealla pensselillä, sienellä tai vastaavalla. Levitä sopivasti rappausta
2 vastausta · 809 lukukertaa
C
C Halle: :) Olen juuri lopettanut viemärin ja vesijohtojen vetämisen välipohjaan (yläkerrassa) uuteen kylpyhuoneeseen. Aion laittaa vesikiertoisen lattialämmityksen, joten kysymys on: Pitäisikö laittaa lastulevyjä, lattiakoolaus lämmitysputkelle, levy, putket, kipsi, jne... Tuleeko käyttää jotain erityistä lastulevyä vai voiko käyttää samaa kuin koko yläkertaan?? Jotta asiat tehdään
0 vastausta · 697 lukukertaa
F
Farzan: [citat] Joo, olen kiinnittänyt lattia-levyjä vain kerran (yhteen huoneeseen) ja se oli juuri sellainen kokemus minullakin. Lattia-levy on todella kovaa, joten vaatii hieman voimaa, että ruuvi menee alas. Aluksi minulla oli (öh, voin syyttää kaveria kaupasta..?) väärä ruuvi, nimittäin sellainen, joka oli tarkoitettu "robustgips":lle. Se oli vaikea kiinnittää ja monet katkesivat juuri
1 vastaus · 5,5k lukukertaa
I
injonil: Kiitos inputista! Koska ei vaikuta aivan selvältä, että seinä itse kantaisi kuorman kattotuoleista ja lattianiskasta, valitsen kuitenkin laittaa sinne liimapuupalkin.
12 vastausta · 3,1k lukukertaa
F
FarsanSeger: Olen miettimässä portaita. Heittää vanha, jyrkkä porras pois ja laittaa uusi toiseen paikkaan talossa. Saako kysyä, mitä se on teille maksanut? Suunnilleen noin arvio :-)
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
S
snickarinnan: Kiitos vastauksesta. Tunnen oloni nyt rauhalliseksi jatkaakseni seinän purkamista. Kun omistaa vanhan talon, oppii jatkuvasti uusia asioita.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
A
anaitis: Ruuvata ja liimata tavallinen puutavara OK
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
S
santos: Olen tehnyt saman asian täällä kotona ja käytin expanderbetong, joten siitä tulee hieman vahvempi iafl.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
J
J.A: Juttu on se, että portaat eivät ole tarkoitettu vain minulle. Meitä on useita eri-ikäisiä ja -pituisia perheenjäseniä, ja on tietenkin tärkeää löytää ratkaisu, joka tuntuu järkevältä kaikille. Meillä on ehdottomasti tilaa näille portaille, joten emme hyödy lyhyemmästä versiosta. Tämä kaikki liittyy vain mukavuuteen. Mutta minusta 185 mm askelkorkeus ei tunnu korkealta
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
B
Berry: Eikö kukaan ole rakentanut kokonaan plåt??
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Erittäin suuret voimat, kun jää alkaa liikkua. Ongelma ei siis ole jäätyminen vaan liikkeet. Olen kokenut tämän itse...
14 vastausta · 8,1k lukukertaa
M
mape17: riittää. 73 5SGU
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
H
Händigheten: Kiitos vinkeistä. Minulla on rapattu tiilitalo ja tarvitsen lisäeristystä. Eli pitää maalata ikkunoiden takapuoli (se osa ikkunoista, joka on seinän ja ikkunan välisen aukon suuntaan). Pitäisikö käyttää tavallista akryylimassaa sisäpuolella? Onko sinulla muita vinkkejä siitä, miten rakentaa eristystä rapattuun 2-kerroksiseen tiilitalooni? Minun täytyy siirtää ikkunat ulospäin
4 vastausta · 12,4k lukukertaa
palbin
palbin: hei! ihmettelen, kuinka kauan voi odottaa, että 4x4 tuuman tammisydänpuusta tehdyt aidanpylväät kestävät, kun ne vain haudataan hiekkaiseen maahan (vain hiekkaan siis - suunnilleen kuten rannalla) verrattuna muihin vaihtoehtoihin, pilareihin jne.? Olen 50 ja aidan tarvitsee kestää vain yhtä kauan kuin minä - ei 1 minuuttia pidempään! terveisin edit: voin sanoa, että aiempi aita, joka
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
H
Havsutsikt: [citat] Juuri kuten se kuulostaa, pientä vilppiä, jos ei näy, sitä ei ole olemassa. Riski on, että se palaa.
26 vastausta · 8,6k lukukertaa
·
M
Mats: Katto ensin. Paljon helpompaa käyttää levynostinta ilman esteitä tiellä.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Itse kangas irtoaa helposti, mutta koska se on liimattu ja jäljelle jää pieni ohut ruutukuvio, se taitaa olla liimaa. Mutta se on varmaan niin kuin sanot. Ehkä voisi käyttää hiomakonetta, jossa on hyvin karkeaa hiekkapaperia, täytyyhän vain tehdä se ulkoseinän suuntaan. Kysymys on sitten, miten saan aikaan sileän pinnan tai riittääkö vain maalata rappaus/silikaattimaalilla ja
13 vastausta · 16,0k lukukertaa
pickels
pickels: Ok, sitten se ei ole vain täällä tehty niin. Se oli joka tapauksessa vähän mukava tietää. :)
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
G
GSM-Peter: Hei Kiitos vastauksesta. Kyllä se on ollut pitkään ylhäällä. Odotin noin 6 viikkoa ennen kuin se maalattiin. Vaikuttaa aika hyvältä. :) Peter
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
E
Etyden: Hei Koska se, mitä aiot tehdä, tulee muuttamaan julkisivun ulkonäköä, vaatii se rakennusluvan. Rakennustekniikan osalta toivon, että laatta on eristetty. Jos ei ole, sinun tulisi yrittää laittaa eristys lattialle. Sen jälkeen eristät katon ja seinät ikään kuin olisit rakentanut talon oikeasti.
1 vastaus · 7,6k lukukertaa
S
se38005: [citat] Lisäksi et saa virallisesti asua "friggebodissa", en usko että saat olla vettä ja viemäröintiäkään, molemmissa tapauksissa tarvitaan rakennuslupa.
9 vastausta · 2,7k lukukertaa
pokergirl
pokergirl: Kiitos! Sehän ei kuulostanutkaan niin monimutkaiselta! Luulen, että yritän korjata lieden ja katson, osaanko sen tehdä.
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
magnusss
magnusss: Kipsilaasti+microlit kuulostaa hyvältä idealta. Ja ennen sitä voi ehkä liimata jonkinlaisen raudoituksen takaa.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Pidä OSB alla ja sitten 13 mm kipsilevy. Ei mitään mietittävää. Paras materiaalikombinaatio, kun katsotaan rahan vastinetta. Voit yhtä hyvin ottaa 12 mm lastulevyn ja sitten 13 mm kipsilevyn. OSB on luultavasti hieman parempi, joten valitsin sen, kun hinnanero osoittautui vähäiseksi. Sitten täytät vähintään puolet välistä halvimmalla eristelevyllä, jonka löydät. Jos rakennat
18 vastausta · 9,1k lukukertaa
P
petemimo: Ostin lasitiilet K-raudasta eilen rakentaakseni väliseinän, jossa on lasitiilet ylhäällä valonläpäisyä varten. Kysyin "asiantuntijalta". Sitä minä ihmettelin, että miten saada viimeinen pala paikalleen järkevästi. Nyt voin varmaan ratkaista sen, koska rakennan uutta seinää ja voin odottaa, ennen kuin kiinnitän sivukiskot jne. Mutta jos sahaan aukon olemassa olevaan seinään, ei
8 vastausta · 13,4k lukukertaa
Lagavulin
Lagavulin: Se saattaa kuulostaa kovemmalta juuri siellä missä menet, mutta vaimentaa paremmin alapuoliseen asuntoon musiikin/TV:n soittamisen yhteydessä? Lagavulin
1 vastaus · 6,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.