Olen tehnyt laajennuksen, jossa uusi viemäriputki liitettiin vanhaan putkeen. Muovi kytketty valurautaan. Nyt näyttää siltä, että liitoksessa on tukos ja valurautapalan on poistettava. Olen harkinnut purkamista kellarin katosta välttääkseni juuri asetettujen lattioiden ym. repimistä. Miten reikä valetaan umpeen, tarvitseeko laittaa uusi raudoitus? Onko olemassa muita ratkaisuja? Olen kuullut sukan menetelmästä, mutta en tiedä miten se toimii.

Hei!

En tiedä, ymmärsinkö oikein, mutta onko kyse vain siitä, että otetaan pala vaneria, tehdään reikä uudelle viemäriputkelle, ruuvataan se kiinni yläkerran palkistoon putken ympärille ja valetaan umpeen ylhäältä käsin, odotetaan päivä, sitten irrotetaan vaneri?!

Vai ymmärsinkö jotain väärin? :D

Ystävällisin terveisin

Ymmärrän TS:n haluavan rakentaa alhaalta ylöspäin, joten hänen täytyy valaa umpeen reikä kellarin katossa, ei ylhäältä päin. Miten saa betonin pysymään katossa? No, vanerilla tietenkin, ongelma onkin miten saada betoni vanerin alle??

Jan-Å sanoi:
Minusta tuntuu, että TS haluaa rakentaa alapuolelta, joten hänen on valettava reikä umpeen kellarin kattoon, ei ylhäältä. Miten sitten saa betonin pysymään katossa? Tai sehän pysyy vanerin avulla, ongelmana on kai miten betoni saadaan vanerin alle??
Aha :blushing:

Hmm, mitä ensin tuli mieleen, uretaani?

Terveisin

Pieni selitys! Katossa oleva putki menee vaakasuorasti, mikä tarkoittaa, että reikää, joka tarvitsee täyttää, tulee olemaan 2 m x 20 cm ja varmasti 10-20 cm korkealla putken ympärillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.