Hei,
Haluan ensin selventää, että minulla ei ole taloa, vain pieni osakehuoneisto 50 neliömetriä. En tiedä paljoa seinien käsittelystä ja muista jutuista, mutta käsityötaitoni on riittävä. Aikani on melko rajoittunutta (työnarkomaani), joten en halua tehdä liian monimutkaisia toimenpiteitä.

Nyt olen laittamassa keittiötä kuntoon, ja jääkaapin takana on valtava reikä. Edellinen omistaja on ratkaissut ongelman asettamalla jääkaapin puiseen telineeseen niin, että jääkaappi peittää reiän osittain, EI kaunista. Siellä on myös eräänlainen tuuletusputki, joka on asennettu uraan, joka on "jyrsitty" tiileen asti. Se on näkyvissä eikä näytä suoranaisesti hyvältä. Ajattelin, että sen voisi vaihtaa pelkkään seinäventtiiliin? Epäilen sen johtaneen aiempaan uuniin. Tarkistan tämän asian yhdistykseltä ennen kuin teen mitään toimenpiteitä. Voisiko uraan täyttää jotain yksinkertaista? Tyyliin pakkelia...

Koska se on kuitenkin jääkaapin takana, ajattelin, että yksinkertaisempi ratkaisu, kuten levyn kiinnittäminen seinään, jonka voi maalata tai tapetoida, toimisi. Laastin ja muiden juttujen sekoittaminen tuntuu vähän liian vaikealta minulle. Toki siinä tulee sauma, mutta sen ei pitäisi näkyä niin selvästi. Mutta sitten ilmenee ongelma heti, miten levy kiinnitetään laastiin tai mikä ikinä helpoin tapa onkaan? "Laasti" on hyvin huokoista ja siihen voi naulata ilman ongelmia, mutta se ei pysy hyvin kiinni sitten.
Vaihtoehtoiset ehdotukset ovat tervetulleita. :)

Kuva kurjuudesta:
http://www.byggahus.se/bilder/showphoto.php?photo=1578&cat=561
Jos kulmat näyttävät oudoilta, se johtuu siitä, että asun vintillä. ;)

C
Pinnan muurauslaastia tarkoittaa seuraavaa:

Lue ohjeet pakkauksesta.
Mittaa oikea määrä muurauslaastia.
Kaada oikea määrä vettä.
Sekoita.
Lisää tarvittaessa hieman muurauslaastia tai vettä, jos koostumus meni aivan päin helvettiä.

Sopivan tyyppinen laasti (jonkun toisen suosittelema) sopii sekä kuopan täyttämiseen että tiivistämään "kanavan", joka on hakattu auki sitä mystistä putkea varten.

Ota selvää yhdistyksen\naapureiden kautta, mistä putki tulee, ennen kuin peität sen.
Tunnetko kädellä tai pidätkö pala wc-paperia edessä, niin ehkä huomaat, vetääkö se tai imekö se ilmaa?

Korjaaminen ei ole vaikeaa, mutta saatat joutua tekemään sen vaiheittain kuivumisaikojen kanssa, jos se on syvä reikä seinässä. On hyvä, jos harjaat ensin löysät osat pois ja sitten suihkutat vettä kasvisumuttimella, ennen kuin paikkaat jonkinlaisella laastilla.

Te muut, jotka tiedätte - eikö gypsilaasti ole helpommin käsiteltävää kuin muut, jos ei ole ennen paikkaillut?

En ole suoraan sanoen muurari, mutta mielestäni kipsilaasti oli paljon helpompi käyttää kuin muut, mutta se painuu kasaan hieman enemmän, joten on otettava se useammassa erässä.

Hei!

Kipsilaasti on varmaan yleisin, mitä käytetään sellaisissa tilanteissa!

Sitä löytyy hyvin varustetuista maalikaupoista! Heillä on yleensä joku pieni "how to" esite, jonka voi saada mukaan, jos on tarpeeksi kiltti/kysyy sitä!

Ystävällisin terveisin!

Levy, esimerkiksi kipsi, voit liimata PL 400:lla niistä kohdista, jotka ovat seinää vasten. Urakkaan voit käyttää tasoitetta, joka täyttää syvät reiät ja kovettuu nopeasti, nimeltään "One strike filler", valmistettu Ever Buildin toimesta. Kallista kuin fan mutta täyttää paljon paremmin kuin mikään muu, mitä olen käyttänyt, paitsi mahdollisesti rappauslaasti, mutta et halua sekoittaa laastia.

Kiitos hyvistä vastauksista, mutta JOS nyt aion käyttää rappausta, niin mietin tätä:
Olen kuullut, että pitää käyttää samaa laastia kuin alla oleva, jos haluaa hyvän tuloksen, pitääkö se paikkansa? Vai toimiiko se gypsilaastilla riippumatta siitä?
Miten laastia sekoitetaan, eikö siihen tarvita jonkinlaista sekoitinta? Luulen, että Black & Decker porakoneeni, jota on käytetty ahkerasti melkein 10 vuotta, protestoisi.

Muuten Jan-Åsin ehdotus on houkutteleva... :)

Kipsilaasti tarttuu hyvin muuhun laastiin ja voit sekoittaa sen käsin, jos koneesi ei toimi.

Näyttää siltä, että joustoletkua tulee savupiipusta, mitä ei ehkä haluta vain tukkia, ja siellä näyttää olevan jokin sähköliitäntä myös, mikä se on?

Okei, se on sitten varmaan kipsimassa! Muuten se sauma häiritsee minua...

Ajattelin laittaa venttiilin letkun sijaan, mutta eikö se ole helppoa? Yhdistyksestä pitäisi tulla joku katsomaan ja selittämään mitä minun pitää tehdä. Johto on vain tavallinen jatkojohto, jonka joku on vetänyt poratun reiän läpi. Toisella puolella on varasto, joka on yhteydessä ja kuuluu asuntoon. Nyt se ei ole kytketty mihinkään kummassakaan päässä, joten vain poistan sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.