3 973 lukukertaa ·
17 vastausta
4k lukukertaa
17 vastausta
apua kissatuulen eristämisessä
Sivu 1 / 2
Olen ajatellut eristää nyt kesällä, kun kattotilani näyttää tältä. Kannattajien väli on 95 cm ja syvyys on 15 cm.
Olen myös ajatellut ottaa mukaan ullakon, kun siellä on vain sahanpurua. Ajattelin käyttää ekokuitua ullakolla, mutta mitä minun pitäisi käyttää kannattajien välissä?
Sen tiedän, että minun on oltava ilmarako ja sitten öljykäsitelty kovalevy, ja sitten eristys, ja sitten kipsilevy tai mitä nyt haluaakaan.
Kuinka suuri ilmarako? minkä tyyppistä eristystä kannattajien väliin? voin saada styroksilevyjä, (luin jostain, että tarvitaan tyhjiö, jotta ne vaikuttaisivat).
kaikki vinkit otetaan vastaan, lisää kuvia on mahdollista järjestää. Pahoittelen ullakon kuvista.
http://ladda-upp.se/galleri/berne/
Olen myös ajatellut ottaa mukaan ullakon, kun siellä on vain sahanpurua. Ajattelin käyttää ekokuitua ullakolla, mutta mitä minun pitäisi käyttää kannattajien välissä?
Sen tiedän, että minun on oltava ilmarako ja sitten öljykäsitelty kovalevy, ja sitten eristys, ja sitten kipsilevy tai mitä nyt haluaakaan.
Kuinka suuri ilmarako? minkä tyyppistä eristystä kannattajien väliin? voin saada styroksilevyjä, (luin jostain, että tarvitaan tyhjiö, jotta ne vaikuttaisivat).
kaikki vinkit otetaan vastaan, lisää kuvia on mahdollista järjestää. Pahoittelen ullakon kuvista.
http://ladda-upp.se/galleri/berne/
Saat muutaman kysymyksen sen sijaan 
Kyllä, ilmarako on sopiva, mutta sen pitäisi olla rako, joka kulkee räystäältä harjalle asti vapaalla virtaamalla siinä välissä, muuten siitä ei ole hyötyä. Miten olet ajatellut toteuttaa sen?
Joissakin kuvissa näyttää siltä, että muovi on kiinni raakapontissa. Se näyttää olevan väärin sijoitettu! Sen pitäisi olla enintään 1/3 eristeestä sisäpuolelta katsottuna, nyt se on täysin eristeen ulkopuolella, mikä varmasti aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Mitä muovi tekee siellä?
Kyllä, ilmarako on sopiva, mutta sen pitäisi olla rako, joka kulkee räystäältä harjalle asti vapaalla virtaamalla siinä välissä, muuten siitä ei ole hyötyä. Miten olet ajatellut toteuttaa sen?
Joissakin kuvissa näyttää siltä, että muovi on kiinni raakapontissa. Se näyttää olevan väärin sijoitettu! Sen pitäisi olla enintään 1/3 eristeestä sisäpuolelta katsottuna, nyt se on täysin eristeen ulkopuolella, mikä varmasti aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Mitä muovi tekee siellä?
Ilmarako välin ajattelin laittaa näytelattiat kolmeen kohtaan ja sitten päälle massoint. Siten voin mennä koko matkan ylös.
Ei se ole mitään muovia. En ajatellut käyttää sitä, kun talo on vanha eikä muovia ole käytetty aiemmin. Joten kuvat vain kummittelevat sinulle
Ei se ole mitään muovia. En ajatellut käyttää sitä, kun talo on vanha eikä muovia ole käytetty aiemmin. Joten kuvat vain kummittelevat sinulle
keksin vielä yhden asian,
jos valitsen, että levyt ovat vinossa katossa, siitä tulee pieni ongelma, kun niistä tulee kapeampia siinä kohdassa missä tuuli alkaa, siellä on nyt puukappale niin, että sahanpuru ei putoaisi alas,
voinko eristää vinoa kattoa, sitten vähentää eristeen paksuutta juuri siinä kohdassa ja sitten laittaa irtoeristeen esimerkiksi kipsilevyä vasten
jos valitsen, että levyt ovat vinossa katossa, siitä tulee pieni ongelma, kun niistä tulee kapeampia siinä kohdassa missä tuuli alkaa, siellä on nyt puukappale niin, että sahanpuru ei putoaisi alas,
voinko eristää vinoa kattoa, sitten vähentää eristeen paksuutta juuri siinä kohdassa ja sitten laittaa irtoeristeen esimerkiksi kipsilevyä vasten
Jäsen
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 viestiä
Olen juuri eristänyt samanlaisen vintin polyuretaanieristyksellä eli ns. sprayfoamilla. Tuli todella hyvä, ei tarvitse ilmaväliä ja ei tarvitse rakentaa lisäkehyksiä, joten kattokorkeus pysyy samana. Keskimäärin tuli noin 7 cm.
Valitettavasti minullakin on vain kysymyksiä....
1. Kattvind.
Oletko ajatellut lisätä vain noin 10-20 cm lisää Ekofiber-puhallusvillaa nykyisen purun päälle? Rakennetaanko jokin etäisyys raakaponttiin vai asuuko se suoraan vasten?
2. Loput ullakosta.
Eikö lattialla ole jo sahanpurueristystä? Haluatko tehdä ullakon lämpimäksi vai eikö pitäisi avata lattiaa, lisätä enemmän ekovillaa/pellavaeristystä ja laittaa sitten lattia takaisin vähän korkeammalle? Kuten ymmärrän, haluatko nyt eristää raakapontin alta?
1. Kattvind.
Oletko ajatellut lisätä vain noin 10-20 cm lisää Ekofiber-puhallusvillaa nykyisen purun päälle? Rakennetaanko jokin etäisyys raakaponttiin vai asuuko se suoraan vasten?
2. Loput ullakosta.
Eikö lattialla ole jo sahanpurueristystä? Haluatko tehdä ullakon lämpimäksi vai eikö pitäisi avata lattiaa, lisätä enemmän ekovillaa/pellavaeristystä ja laittaa sitten lattia takaisin vähän korkeammalle? Kuten ymmärrän, haluatko nyt eristää raakapontin alta?
en ollut ajatellut laittaa sitä suoraan purun päälle, tiedän että pitää tarkistaa ettei siellä ole kosteutta, koska siitä tulee suuri ongelma myöhemmin,baljbalj sanoi:Valitettavasti tulen vain kysymyksillä....
1. Kattvinden.
Oletko ajatellut laittaa vain noin 10-20 cm Ekofiber puhallusvilla nykyisen purun päälle? Rakennetaanko etäisyyttä raakaponttiin vai onko se suoraan kiinni?
2. Muu ullakko.
Eikö lattian sisällä ole jo sahanpurueristystä? Haluatko tehdä ullakosta lämpimän vai eikö kannata nostaa lattiaa, lisätä enemmän ekokuitua/pellavaeristystä ja sitten palauttaa lattia vähän korkeammalle? Kuten minä sen ymmärrän, haluat nyt eristää katon alapuolelta?
lattiaan en aio tehdä mitään, ei ainakaan nykytilanteessa, vaan aion ainoastaan eristää yläpohjan (kölien välissä) ja sitten ullakolla.
Mitä mieltä olette ideastani?
Sisäpuolelta nähtynä:
Kipsi, puulistat jotka kiinnitän kattoristikoihin, tuulensuoja, 120mm eristys, öljykarkaistu masonit, 32mm rima, raakapontti.
Miltä kuulostaa teidän korvissanne/silmissänne?
Sisäpuolelta nähtynä:
Kipsi, puulistat jotka kiinnitän kattoristikoihin, tuulensuoja, 120mm eristys, öljykarkaistu masonit, 32mm rima, raakapontti.
Miltä kuulostaa teidän korvissanne/silmissänne?
uch å fy fan......kuinka vihaan sahanpurua, olen lapioinut ja lapioinut... mutta nyt on sentään tapahtunut jotain, melkein kaikki ilmaraot ovat valmiit toisella puolella, räystäs on uudelleenrakennettu joten, huomenna tulee eristys ja tuulensuojapaperi