Hei!

Olen ostanut itselleni suihkuseinän, kuten alla. Valitettavasti minulla on putket, jotka kulkevat seinän sivulla, joten en saa seinää alas lattiaan asti. Ajattelin ehkä pyytää jonkun leikkaamaan kulmaan niin, että se menee alas vesiputkien yli. Tai voiko sen tehdä itse jotenkin?

http://www.bauhaus.se/integra-duschvagg.html

Ystävällisin terveisin

Johan

S
sinun ei pidä leikata lasiin. lisälistejä on olemassa.
jos niillä ei ole listoja, palauta lasiseinä sitten takaisin

Suihkuväliseinä on varmasti karkaistu, eikä sitä voi työstää ilman, että se halkeaa 100.000.000 osaan.

/Vojma

Aha okei hm, pitääkö seinä takana, sitä mietin? Se on vain märkätilakipsi ja kaakeli. Koska en voi pitää sitä lattialla lepäämässä.

/ johan

On mahdollista, että putket kulkevat ohi alumiinilistassa, jossa lasi roikkuu - Olen asentanut 2 INR LINC Josephine suihkuseinää ja siellä oli noin 60mm marginaali ja pystyi tekemään leikkauksen ALU-profiiliin, joka asennettiin seinään ja pääsemään putkien ohi.
En voi sanoa varmuudella juuri sinun mallisi kohdalla, mutta ainakin pieni mahdollisuus on olemassa.

Kuten Vojma kirjoittaa, itse lasia EI voida leikata...

Mitä tein, oli, että tein leikkauksen yksityiskohtaan A ja asensin sitten lasin sen pidikkeiden kanssa kiskoon.
Suurin piirtein samanlainen rakenne? Sitten on mahdollisuus...

Viimeksi muokattu:
Hm, minun tavallisella onnellani se ei luultavasti onnistu tehdä niin kuin sinä olet tehnyt, mutta tietenkin tarkistan, kiitos vinkistä :)!

Ystävällisin terveisin

Johan

Kun ajattelen tarkemmin, taisin joutua tekemään hieman profiilissa, joka pitää lasia...

Vain märkätilalevy ja laatta? Jos onnistut leikkaamaan profiilin seinässä, sinun pitäisi saada tuki tiivistelistan kautta lattiaan ja silloin kiinnitys voisi pysyä melko hyvin. Siihen ei kohdistu suoraa kuormitusta. Ei haittaa vetää pari ylimääräistä ruuvia kiinnitykseen. Juuri INR-kiskot tulevat poraamattomina, joten voi ruuvata niin paljon kuin haluaa - Valitettavasti kylpyhuoneessa haluaa vähentää reikien määrää. Muista puristaa silikonin reikien/tulppien sisään. Ei haittaa vetää saumaa laatan ja kiskon väliin lisäksi.

Yritä järjestää putket kulkemaan alumiiniprofiilin läpi lähellä seinää. Varmista, että ainakin aluprofiili saa tukea alhaalla, joko niin, että se seisoo suoraan lattialla, tai jonkinlaisella pienellä kaistaleella. Voit sitten liimata profiilin seinään esim. PL400:lla. Näin saat suurimman kuorman suoraan lattiaan ja loput seinä kyllä kestää, koska kuorma jakautuu suurelle alueelle. Vältät myös reikien poraamisen seinään ja osumisen tukipalkkeihin ym. Bök Jotta kaikki säännöt täyttyvät,

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.