9 308 lukukertaa ·
5 vastausta
9k lukukertaa
5 vastausta
Painekyllästetyn puun pituudet?
Olemme rakentamassa puuterassia ja aion laskea, kuinka suuri siitä tulee. Haluamme mahdollisimman vähän hukkaa ja ajattelimme käyttää valmiita pituuksia, mutta en löydä niiden pituuksia, vain juoksumetrin hintaa. Onko kenelläkään tietoa, mitä pituuksia koolaukset ja terassilaudat ovat saatavilla?
Sama pituus kuin tavallisessa puutavarassa, eli 3 metristä 5,4 metriin 30 cm askelin.CaCC sanoi:Aiomme rakentaa terassia ja aion laskea, kuinka suuri siitä tulee. Haluamme mahdollisimman vähän hukkapaloja ja ajattelimme käyttää valmiita mittapituuksia, mutta en löydä, kuinka pitkiä ne ovat, ainoastaan juoksumetrin hintoja. Onko kenelläkään tietoa, minkä pituisina säädettävät ja terassilaudat ovat saatavilla?
Se, mitä myyjä sattuu varastossa pitämään, on aivan eri asia.
Mutta jos aiot ostaa paljon, yleensä voi tilata tarkalleen haluamasi pituuden, ja puutavara on kotona seuraavalla viikolla. Tämä palvelu pitäisi olla kaikkien järkevien sahatavarakauppojen tarjota. Tietenkään ei, jos halutaan vain 10 lautaa.
Muista myös, että monet laudoista ovat varmasti vähän huonoja päistään, joten älä optimoi liian tiukasti. Painekyllästetty puutavara on huonointa mahdollista puulaatua, sen on oltava niin, jotta nesteet pääsevät hyvin imeytymään, mikä tarkoittaa useampia huonoja lautoja.
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon vastauksista. Ajatuksena on, että ostamme standardimittaisia. Olen juuri piirtänyt itse terassin ja hukkaa tulee vain minimaalisen vähän. Tarvitsee vain katkaista 10-20 cm per lauta tai palkki. Joten olen tyytyväinen. Todennäköisesti tilaamme puutavarat etukäteen, jotta saamme mitä haluamme. Niitä tulee pari metriä
)
Klikkaa tästä vastataksesi