Hei!

En tiedä, sopiiko tämä viesti tänne, mutta kysymys, johon on varmasti helppo vastata.

Olen laittanut uudet lattiat huoneisiin ja aion asentaa tavallisen litteän kynnyksen, pitäisikö se ruuvata kiinni vai voiko sen kiinnittää naulapyssyllä vai mitä mieltä olette?

Ystävällisin terveisin

Johan

Onko se vakiokynnys? Siinä tapauksessa sitä ei yleensä kiinnitetä lainkaan.

Liimaa.

Onko kynnys esiporattu? Jos ei, liimaa tai jätä kiinnittämättä. Karmit puristavat sen kuitenkin. Jos on reikiä, ruuvaa.

Terveisin

Stefan

Sent from my iPhone using Tapatalk

lillenJ sanoi:
Hei!

Se on tällainen, mutta sileä molemmilta puolilta, kun olen leikannut sen itse.

[linkki]

Mikään ei paina siltä ylhäältä, ei ovenkarmi tai vastaavaa.

Ystävällisin terveisin

Johan
tämä kynnys on löysästi puristettuna ovenkarmeihin, mutta jos haluaa kahvipuita, voi käyttää rakasta naulapyssyä tammipuuhun :confused:
Oliko se liian pitkä molemmista päistä!

On niin, että sivuilla on tavallinen lattialista, joten minulla ei ole ovenkarmia tai mitään, mikä painaisi sitä alas :)!

/ Johan

• Tykkään
Dib
  • Laddar…
lillenJ sanoi:
Tilanne on sellainen, että sivuilla on tavallinen lattia sokkeli, joten minulla ei ole ovenkarmia tai mitään, joka painaisi sitä alas :)!

/ Johan
Sivuilta sitä ei koskaan paineta alas, se sijaitsee ovenkarmin välillä normaalisti, mutta koska olet katkaissut molemmista päistä, järkevin vaihtoehto on liimata se kiinni.

Olin ruuvannut messinkiruuveilla

Okei, kiitos vastauksista, sitten käytän sekä messinkiruuvia että liimaa :)!
Miksi juuri messinki muuten, onko niissä jotain erityistä?

Ystävällisin terveisin

Johan

Ruuvita kahdella kartiopäisellä messinkiruuvilla. Ole varovainen, ettet muodosta "reunoja", joihin sukat takertuvat...

En koskaan liimaisi, saatat tarvita sen irrottamista joskus.
Uudempi karmi ei makaa kynnyksellä, mutta sinulla ei näytä olevan karmia vaan pelkästään "aukko".

Messinki on tyylikkäintä, ei muuta syytä (toimii kaikilla ruostesuojatuilla ruuveilla)

Näin teimme..
Etsimme ruuveja, jotka mielestämme olivat hienoja ja olemme tyytyväisiä. Meidän täytyy poistaa ne sitten, kun lattia vahatetaan jne., joten liimaaminen ei ollut meille vaihtoehto.

Hieman likainen nyt remontin jälkeen, mutta kuva ajaa asiansa kuitenkin :P

• Lattialauta, johon on kiinnitetty ruuvi. Näkyvissä parquettia, hieman likaa, ei käytetty liimaa, koska lattian vahaaminen suunnitteilla.
Oliko se silloin niin, että skruv oli paras?

Vähän myöhässä nyt, mutta kaksipuolinen teippi on minulla kynnyksien alla välttääkseni natinaa. Olisi ollut tyylikkäämpi sinun tapauksessa myös.
/CC

Esiporaa, upota ja sitten ruuvaa ajattelin tehdä kynnyksilleni (jotka ovat tällä hetkellä irrallaan). Olen kuitenkin hieman pelkää, että ne halkeavat. Silloin on ongelma, ne ovat tavallaan puristuksissa ja lista on kiinnitetty karmiin, joten karmia ei halua säätää. Ei ihan oikeassa järjestyksessä, tiedän...

Toisaalta "sattumalta" ammuin noin 10 kpl 18 gauge nauloja naulaimella tammiakynnykseen ja se on kuin kiveä eikä haljennut... mutta katsotaan, nousevatko naulat ajan myötä. On toiminut yhden kuukauden ainakin :).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.