Olen viimeistelemässä ensimmäistä suurempaa laatoitusprojektiani, pesutupa noin 13 m2 lattiaa ja noin 35 m2 seinää.

Aikaisempi laatoituskokemukseni on noin kymmenkunta keittiötä.

Lattiassa on lattiakaivo ja 110 mm viemäri. Seinissä on ovi, kaksi ikkunaa joista yksi on pyöreä sekä kymmenen reikää sähköasennuksille.

Aikaa pelkästään laatoitukseen on nyt mennyt noin 50 tuntia ja arvelen, että tarvitsen vielä 2-4 tuntia ennen kuin olen valmis. Tämä on huomattavasti enemmän kuin ne noin 30-35 tuntia, mitä olin alun perin arvioinut.

Olenko aivan liian hidas vai onko tämä se aika, johon pitää varautua Timell-kopiolle?

/Vojma

Näet kuinka paljon valituksia on esimerkiksi laatoituksesta, ammattilaisten tekemänä, joten miksi et tekisi kuten sinä, käyttäisit muutaman tunnin enemmän ja tekisit sen hyvin. Mutta nyt haluamme nähdä kuvia, jotta voimme tarkistaa kuinka hienoa siitä on tullut, sillä olet varmasti ollut tarkka keskittämään seinien keskikohdat, etkä ole käyttänyt liian pieniä paloja kulmissa.

Kuvat tulevat, kun se alkaa valmistua. Olen nyt saumannut seinät, mutta lattia on vielä tekemättä. Vesi- ja sähkötyöt sekä uusi sisäkatto ovat myös jäljellä.

Olen käyttänyt tähän mennessä yhteensä 160 tuntia, jakautuneena seuraavasti:

- Vanhan sisustuksen purkaminen ja kuljetus pois - 8 tuntia
- Vanhan lattian purku, mukaan lukien koolaukset, uuden lattian koolaus cc300, viemärin vedot - 20 tuntia
- Uraavan lastulevyn asennus, käännösten jyrsintä, lattialämmityslevyjen, putkien asennus, lattia kipsin ruuviliimaus - 12 tuntia
- Kolmen seinän oikaisu noin 25 m² - 24 tuntia
- OSB + kipsin asennus noin 35 m² - 2 henkilöä x 8 tuntia = 16 tuntia
- Kosteussulun asennus noin 13 m² - 2 henkilöä x 4 tuntia = 8 tuntia
- Seinien laatoitus noin 35 m² ja lattia noin 13 m² - 2 henkilöä x 24 tuntia + 10 tuntia = 58 tuntia
- Seinien saumaukset - 8 tuntia
- Riippuva wc-kotelon rakentaminen, johon sisältyy OSB ja kipsi - 6 tuntia

Jäljellä olevat työt:

- Lattian saumaus - 6-8 tuntia
- "WC-kotelon" laatoitus, mukaan lukien saumaus - 8 tuntia
- Pehmeiden saumojen teko - 2 tuntia
- Ikkunan smyygin ja peitelistan valmistus halkaisija ~100 cm - 6-8 tuntia
- Pesupöydän asennus - 4 tuntia
- Pesualtaan asennus - 4 tuntia
- Kellariluukun valmistus - ??? tuntia
- Uuden sisäkaton asennus 8-10 spotilla - 2 henkilöä x 6 tuntia = 12 tuntia

Tjaa... ehkä päädyn alle 200 tunnin...

Onko jollain omaa ajatusta aikataulustani?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.