Hei!
minun pitää pystyttää pari sisäseinää, runko ja laittaa lattia, ja mietin vähän, missä järjestyksessä olisi paras tehdä?

1. pitäisikö minun runkoa seinät ja sitten runkoa lattia ja laittaa lattialastulevy ja sitten ruuvata OSB ja kipsi seiniin?

2. pitäisikö minun runkoa seinät, ruuvata OSB ja sitten runkoa lattia ja laittaa lastulevy?

3. pitäisikö minun runkoa seinät, ruuvata sekä OSB että kipsi ja sitten runkoa lattia ja laittaa lastulevy?

Lattia asennetaan 70-rungoille, mitä tehdään OSB:lle ja kipsille seinissä, annetaanko niiden mennä alas betonialustaan vai lopetetaanko ne levyt uuden lattian korkeudelle?

On vähän vaikeaa selittää, mutta toivon, että ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ei, en tarkalleen ymmärrä, mitä tarkoitat, mutta yleensä on helpointa aloittaa lattiasta.

asenna lattia lastulevulla. sitten seinät.

ehkä pitäisi vielä lisätä, että aion jakaa huoneen ja laittaa lattian vain toiseen huoneeseen..
tuntui luonnollisimmalta pystyttää seinä ensin... mutta minulla on kai väärä tunne =)

Ei sillä ole suurta merkitystä missä järjestyksessä, kunhan tietää, minkä tasoinen lattia tulee olemaan.

ok, mutta se oli vähän sitä, mitä mietin myös..
jos nyt rakennan seinän keskelle huonetta ja aion asentaa lattian vain toiselle puolelle...
puolella ilman lattiaa vaneri ja kipsilevy tulevat menemään lattiasta (siis betonilattiasta) kattoon
mutta osassa, johon aion korottaa lattian 70 mm, pitäisikö vanerin ja kipsilevyn mennä betonilattiaan asti vai loppua uuteen lattiaan 70 mm ylöspäin?

ymmärrättekö?

T
En ymmärrä mitään tästä langasta, todella outo!

En pidä ketjua outona!

Meidän talossamme lattia on asennettu seinien jälkeen, ja siksi seinän rajat (alhaalla makaavat) ovat tavallaan lattian tasolla, mikä tarkoittaa, että listojen kiinnittämiselle ei ole muuta kuin pystysuorat rajat. Pystysuorat rajat ovat hankalia löytää, ja joskus on pakko kiinnittää rajojen väliin, mikä tarkoittaa, että on käytettävä metallilaajenninta = todella työlästä.

Joten asenna jotain, johon kiinnitetään listat vähintään 95 mm ajatellun lattian yläpuolelle.

Viimeksi muokattu:
kuinka korkeat listat sinulla on käytössä? tarkoitatko vähintään tähän asti?

#8: Nykyään laitetaan usein puulevy kipsilevyn taakse, joten on melko helppoa asentaa listat ym. koolausten väliin.

Jos lattia asetetaan ensin, onhan se hieman hankalampaa, jos haluaa myöhemmin vaihtaa lattiaa.

JOW sanoi:
#8: Nykyään laitetaan usein puulevy kipsin taakse, joten on melko helppoa asentaa listat ym. runkojen väliin.
Totta! En tullut ajatelleeksi sitä, valitettavasti niin ei tehty ennen :(. Silloin lattian vieressä olevalla rungolla (mikä se nyt sitten nimitetäänkin) on vähemmän merkitystä nykyään (lattialistakiinnityksen osalta ainakaan).

Zsimpey: mitä tarkoitin, oli, että kannattaisi laittaa sääntö, jotta tulevaisuudessa voisi kiinnittää niin korkeita listoja kuin haluaa. Nyt on melko harvinaista, että listat olisivat korkeampia kuin 95mm, mutta kuka tietää, ehkä 200mm on kaunista 40-50 vuoden päästä. Jos olet liioittelun ystävä tietysti ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.