5 980 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Korvata palkkikenkä 45x45 koolauksella.
Hei!
Minulla on pieni pohdinta, sillä en oikein pidä beslagien ulkonäöstä, vaikka ne ovatkin erittäin käytännöllisiä. Uloshuoneessani ei tule olemaan ylitystä, joten kattopalkit tulevat liittymään kantavan palkin sivuun. Kestääkö se, jos ruuvaan kiinni 45x45 riman tukemaan 56x180 kattopalkkia?
Faktat:
Kattopalkkien jänneväli: 3 metriä.
Kantava palkki 90x225 jänneväli: 3,4 metriä.
Kattopäällyste: Råspont, takpappu ja pannplåt.
Kiitos etukäteen pojat ja tytöt!
Minulla on pieni pohdinta, sillä en oikein pidä beslagien ulkonäöstä, vaikka ne ovatkin erittäin käytännöllisiä. Uloshuoneessani ei tule olemaan ylitystä, joten kattopalkit tulevat liittymään kantavan palkin sivuun. Kestääkö se, jos ruuvaan kiinni 45x45 riman tukemaan 56x180 kattopalkkia?
Faktat:
Kattopalkkien jänneväli: 3 metriä.
Kantava palkki 90x225 jänneväli: 3,4 metriä.
Kattopäällyste: Råspont, takpappu ja pannplåt.
Kiitos etukäteen pojat ja tytöt!
No niin, tiedän että te pystytte tähän!
Vai oliko se ehkä tyhmä kysymys?
Tein niin omalla terassillani. Helpotti myös asennusta todella paljon. Minulla on harjakatto ja asetin 45:et sekä harjapalkkiin että ulompiin kantaviin palkkeihin. Sitten oli vain laitettava kattopalkit paikoilleen.
Mutta... täydennän myös vetämällä muutamat paksut ruuvit kantavan palkin ulkopuolelta kattopalkkien päätypuuhun. Tuntuu, että se pysyy hieman paremmin yhdessä näin. Kantava palkkini on kuitenkin vain 42 mm paksu.
Mutta... täydennän myös vetämällä muutamat paksut ruuvit kantavan palkin ulkopuolelta kattopalkkien päätypuuhun. Tuntuu, että se pysyy hieman paremmin yhdessä näin. Kantava palkkini on kuitenkin vain 42 mm paksu.
Joo, totta kai, onko erityisiä suosituksia? Ajattelin käyttää 6.0x100 ruuvia CC 30 cm välein? Mikä liima olisi sopivin? Käykö mikä tahansa puuliima?
Klikkaa tästä vastataksesi