M
motives: Joo, kai minun on rakennettava kattotuoleja jossain muualla... :)
17 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
J
JOW: Tukipisteen lovet voidaan tehdä. En kuitenkaan uskalla sanoa kuinka suuria...katso träguiden...
4 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
J
johello212: [citat] Kiitos vastauksestasi! Tuokin oli hyvä idea! Mutta olen epävarma siitä, onko se rappaus, kun tuntee vahinkopaikan se tuntuu enemmän jauhoiselta jollain tavalla eikä voi kai maalata suoraan rappausta ja saada sileää pintaa kuten se on? Joten kysymys on, onko se rappausta vai jotain muuta? kipsiä? Olen itse huono tällaisessa.. ehkä vaikea nähdä myös kuvasta. Lisään kuvan,
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
M
maddish: Lisää kuvia löytyy! Näette halkeamia ikkunoiden alla mm. Seinä materiáli näette lecan luona, skånsk teknik från stenåldern, ei hauskaa lainkaan. Vain soraa ja pieniä kiviä sekoitettuna kalkiin arvelen.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
Lostmoose
Lostmoose: Jos olisin sinä, tuskin miettisin eristyksen olemassaoloa tai olemattomuutta. Pikemminkin, laittaisinko muovin eristyksen sisäpuolelle vai en. Sent from my ST17i using Byggahus
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Voiko sitä käsitellä kuin pesutupaa, eli jos sinulla on lattiakaivo, sen pitäisi olla tiivis lattia, joka nousee 50 mm seinälle (luulen, että se on) ja valinnainen seinillä. Jos aiotte uusia seinät, maalaisin silti vedensietävällä maalilla, esim. http://www.beckers.se/Inomhus/Vara-produkter1/Vatrum/Vatrumstack/
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
J
JanneSjo: minulla on kokonainen rulla 30x1.25m vindpapp AC350 T-emballage kotona, joten aion käyttää sitä. syy siihen, miksi laittaa sitä myös sisäpuolelle, on estää seinäeristyksen "vuotaminen" sisäpaneelin väliin. Ehkä tarpeetonta kuitenkin.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
H
Holpers: Moi Yritin saada kaiken mukaan otsikkoon.. Meidän 70-luvun talossa pesutupa on kellarissa, sisustettu tiiviillä tapeteilla, kuten ohuella muovimatolla seinissä ja linoleumimatolla lattiassa. Olen nyt repinyt kaikki tapetit alas ja takana on kipsilevyjä kolmella seinällä. Yksi seinä on ulkomaailmaan päin, luulen, että sen ulkopuolella on salaojitus-soraa, asfalttibetonia, eristystä,
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
J
JOW: Ymmärrän itsekin, että se on melko paljon lisätyötä... mutta... Eikö H-palkkia voisi jatkaa hitsaamalla sivut siihen? Ensin hitsataan keskikohdat yhteen, sitten laipat, ja sitten sivut, niin että siitä tulee kuin 2 suorakaiteen muotoista kanavaa. Sen jälkeen poistetaan tukipilari. Mutta tähän liittyy enemmän purkutyötä - teräspalkin paljastaminen, palovaara hitsattaessa. Lisäksi,
21 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
Torpalainen
Torpalainen: Vaihtoehtoiset teipit, jotka toimivat hyvin, ovat T-Flex (Kallis) Rakonor Sitko (valmistetaan samassa tehtaassa kuin t-flex tiedon mukaan) Isover Vario Multitape Säästääksesi teippaamisessa, tee liitos limittäin pari harvaan, sanotaan 60 cm, niin muovi puristuu hyvin kipsin väliin. Tietenkään ei harvaa vastaan... :) (ei voi olla liian selkeä) Onnea matkaan
11 vastausta · 7,7k lukukertaa
B
Bruce71: Onko se Quicktech ehkä? http://www.quicktech.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=60
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
pelpet
pelpet: 1) Voit asettaa yksinkertaisen peltikaton vedolla ja räystäskourulla varaston kattoon terassin alle, mutta hienointa olisi kattota terassi niin, että lähes mitään sadetta ei pääse terassille. Silloin riittäisi ruuvata kiinni muutama kuitulevy tai vastaava varaston kattoon. 2) Voit jättää 5 cm ilmarako maakerrokseen, mutta muuraa 10 cm kynnys sisälle. Näin saat todennäköisesti
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
MB77
MB77: Kierteet kallon alla tulee vetää alas sen, mitä ensimmäiset kierteet nostivat ylös. Silloin ei tule tikkuja kallon ympärille.
1 vastaus · 3,7k lukukertaa
B
Brks: Aion lisäeristää ulkoseinän. Olen purkanut olemassa olevan eterniitin, vanha julkisivu oli niin ja näin, hieman lahonnut alaosasta ja alempi "lattiahirsi" tarvitsee luultavasti tarkistaa ja korjata/vaihtaa tietyissä paikoissa. Alkuperäinen ajatus oli käyttää 80 mm länsirannikonlevyä suoraan vanhojen julkisivulautojen päälle. Nyt harkitsen vanhan julkisivun täydellistä purkamista,
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
sir_daniel
sir_daniel: Jos olet huolissasi, laita paksumpi metallilevy alle, niin jaat voiman (tai poista vähän lattiaa ja upota levy siihen).
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
P
pyro: [citat] Juuri tätä olin etsimässä. Täydellinen laskuesimerkki. Tuntuu aika rauhalliselta vain liimata se sitten. Kiitos paljon!
18 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
V
Vargklo: Kiitos vastauksesta, näyttää ehdottomasti siltä, että minun täytyy palkata yritys tähän.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
K
KoK: Kiitos vastauksistanne. Laitoin neljä naulatulppaa (10x100) toivottavasti kestää talven yli. Palaan asiaan, jos se sortuu!
5 vastausta · 4,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ehkä aika ottaa esiin sähkötaso, tai ostaa itsellesi yksi. Muutama veto tasolla ja sinulla on säteesi. HUOM: Tämä oli käytännön vinkki siitä, miten itse ratkaisisin ongelman. Jos et pidä vinkistä, se on ok. Sinun ei tarvitse näyttää sitä solvaamalla.
12 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Ruoste ei ole suurempi ongelma, jos käyttää keppiä, mutta jos murtumakohta on pinnan sisällä, sen hitsaaminen ei ole mahdollista. > Protte
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
Y
Yrrol: Mietin myös sitä. Työskentelin vähän saadakseni irti tuon ruman kumimaton, joka oli liimattu. Ajattelin olla säästeliäs liiman kanssa, lähinnä vain varmistaakseni että se pysyy kehyksenä ympäriinsä eikä löysty keskeltä. Mitä tulee kumimattoon... Milloin siitä on hyötyä työpöydän yhteydessä? Mietiskelin, että antaisin pöydän toisen osan olla kumimatolla, mutta se on
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
B
bjorn_s: JOW: Aha, ymmärrän! Se selittää, miksi otetaan hieman enemmän kuin tarvitaan. Voiko sanoa, että jos olisi äärettömän jäykkä palke, joka olisi täysin jäykkä murtorajaan asti, niin voisi ajatella kuten sanoin? Kiitos muuten vastauksistanne, mielipiteenne ja kokemuksenne ovat minulle erittäin arvokkaita. Jatkamme sillä palkilla, jota on suositteltu liimapuussa. Ensimmäinen ajatus
8 vastausta · 13,2k lukukertaa
C
corre: Kaivaa alas IBC-säiliö ja rakenna kansi lehtikuusilaudasta tai painekyllästetystä laudasta. Löytyy 1000 l kohtuulliseen hintaan Blocketista. Jos käytät muovisäiliötä, tarvitaan myös rottasuojus. vesitiivis vaneri esim. http://www.blocket.se/stockholm/Tankar_till_Dricksvatten_600_liter_1000_liter_34661335.htm?ca=23_8&w=3
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
J
JanneSjo: ajattelin 45x70 voidakseni laittaa vähän eristystä mutta se tekee kyllä hyvin vähän joten se on ehkä 45x95. tarvitaanko 70 ikkunakiskojen kohdalla
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
P
psamuels: Rakennuspäiväkirja löytyy täältä: http://pejeweb.wordpress.com/friggebod/#
11 vastausta · 9,7k lukukertaa
·
T
tuut: hei :wow::wow::wow: Tarvitsen apua rakentamassa yksityisyys-suoja Melko normaali yksityisyydensuoja vaakatasoisilla 45x34 Siinä tulee olla pieni "pulpettikatto", jonka kallistan 15 astetta 195x28 korkeimmalla yksityisyydensuojalla Mutta miten ihmeessä voin jiirata tämän pulpettikaton 90 asteen kulmassa nurkassa? Kulma ei tietenkään ole 45 astetta ja onko se 15 astetta lyhyellä sivulla?
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
Robert 75
Robert 75: [citat] Palkin alapuoli tulee näkymään sekä keskimmäinen pylväs. Kaksi ulompaa pylvästä integroidaan runkoon. Kuitenkin, jos käytän 115x270, se tulee ulos seinän läpi, jos en peitä sitä.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
C
corre: Ah, katsotaan mitä Optimera sanoo siitä... Jos minulla olisi ollut energiaa ja pitkä kisko, olisin voinut jyrsittää 6mm plywood itse, mutta sen kyllä huomaa, jos linja jää vajaaksi 1.5mm :(
7 vastausta · 22,4k lukukertaa
mycke_nu
mycke_nu: Kuulostaa hyvältä! Sitten ei tule ylimääräistä tolppaa. Kiitos kaikille neuvoista!!
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
C
Cabrera: On myös päätypontatut räystäslaudat, tosin siitä tulee sauma, mutta kiertojäykkä sellainen.
6 vastausta · 10,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.