Kun rakensimme taloa viime vuonna, olimme tyhmiä ja ostimme eristämättömän autotallin, jonka seurauksena autotalli/varasto koostuu paljolti vain runkorakenteista ja ulkopaneelista. Nyt haluan asentaa sisäseiniä, jotta voisimme saada vähän järjestystä koukkujen ja hyllyjen avulla jne.

Olen saanut tarjouksen puusepältämme ostaa hänen ylimääräistä eristystään halpaan hintaan. Sanoin, etten aio lämmittää autotallia, joten en tarvinnut eristystä. Hän kuitenkin ajatteli, että olisi yhtä hyvä eristää nyt kun kerran ollaan siinä vaiheessa. Mutta kysymykseni on; onko jotain haittaa eristää, jos ei ole aikomusta lämmittää autotallia? Ja voiko olla muita etuja eristää autotalli ilman lämmitystä?
 
Eristys toimii myös siten, että se estää osan lämmöstä tulemasta sisään, kesäisin.
My two cents...
 
Eristäisin joka tapauksessa. Ei maksa montaa kruunua lisätäksesi autotallin arvoa ja käyttömahdollisuuksia.
Eristetyllä autotallilla voit maalata ikkunat talvella sen sijaan että tekisit sen kesällä esimerkiksi.
Voit vain laittaa pari halpaa elementtiä, jos haluat lämmintä.
 
Vähän vaikea jälkikäteen tajuta, että sitä voisi ehkä käyttää johonkin muuhun kuin autotalliin ja sitten joutua purkamaan sisäseiniä eristämistä varten. On vain typerän nuuka olla tekemättä sitä, kun sisäseiniä laitetaan.
 
Jos olisin sinä, tuskin miettisin eristyksen olemassaoloa tai olemattomuutta. Pikemminkin, laittaisinko muovin eristyksen sisäpuolelle vai en.

Sent from my ST17i using Byggahus
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.