Byggmax MDF-paneelilevy, Onko täysin poissuljettua käyttää tällaista paneelia ulkona?
Minulla on ulko-ovi, jossa on "ikkuna" jyrsittynä kovalevyyn, joka nykyään on huonossa kunnossa ja irronnut oven pinnasta.
Ajattelin ensin kiinnittää uritetun vanerin oveen, mutta se on 13mm paksu.
Tämä paneeli on vain 6mm paksu.

Ajatukseni on puhdistaa ovi ulkokerroksesta, aluminimikerrokseen asti, joka on itse rakenteen ulompi osa.
Sitten liimata levy kontaktiliimalla ja sen jälkeen pintakäsitellä tavallisella Jotun-maalillani, jolla talon muut osat on maalattu, mahdollisesti pohjustaa jollain paneelipohjustusta paremmalla.

Onko haitallista, jos korjaan oven paneelilevyllä?

Ola78
MDF ja kosteus eivät yleensä ole hyvä yhdistelmä. MDF:n sanotaan soveltuvan sisä- ja ulkokäyttöön, mutta jos siihen sataa suoraan, kosteus imeytyy reunoista, se alkaa turvota eikä koskaan palauta muotoaan. Vanerilevy on vaihtoehto, tosin ovi on silloin sileä ja saattaa olla, että haluat siihen uria, mutta materiaali kestää kosteutta paljon paremmin. Hinnan esimerkki http://bonnet.se/formplywood-2500x1200x9mm-combi.html, älä vain unohda, että myös tämä levy täytyy tiivistää, jos sahaat sitä, lue täältä http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...gskivor-hyllplan/plywood-osb/1004/formplywood.

Jäljitettyä vaneria sinun tulee hankkia.

Kuulostaa järkevältä.
Onko niitä ohuempina versioina kuin 13mm?
Ei tarvitse ollenkaan tukea täällä, vain ulkonäkö.

verktygsgurun sanoi:
Oma rautakauppani tarjoaa 9mm luanplywoodia.
[linkki]
sellaisella olen juuri "remontoinut" 3 oven autotallissa. hienoksi tuli d:)

frankbuick sanoi:
sellainen olen juuri "kunnostanut" sillä 3 ovea autotallissa. siisti tuli d:)
Joo se on siisti, ei ole oksia kuten mäntyplywoodissa.

Ah, katsotaan mitä Optimera sanoo siitä...
Jos minulla olisi ollut energiaa ja pitkä kisko, olisin voinut jyrsittää 6mm plywood itse, mutta sen kyllä huomaa, jos linja jää vajaaksi 1.5mm :(

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.