10 571 lukukertaa ·
6 vastausta
11k lukukertaa
6 vastausta
vaihtaa tuulilaudat, yhden pitkän täytyy olla parempi, eikö niin?
Tarvitsen noin 6,2 metriä pitkät räystäspuut.
Viime vuonna ostin muutamia, jotka olivat 4 metriä ja ajattelin jatkaa. Sitten puutavara käytettiin muuhun.
Nyt näen, että heillä on "22X170MM SAHATTU KUUSI L=7M POHJOIS-SUOMI, SORMILIITOS"
Eikö sen pitäisi olla kätevämpi? Siinä sanotaan, että se on tarkoitettu paneeliksi, mutta eikö sen pitäisi kelvata myös räystäslaudaksi? Mitä vähemmän liitoksia, sitä pienempi riski, että se imee vettä ja taipuu?
Viime vuonna ostin muutamia, jotka olivat 4 metriä ja ajattelin jatkaa. Sitten puutavara käytettiin muuhun.
Nyt näen, että heillä on "22X170MM SAHATTU KUUSI L=7M POHJOIS-SUOMI, SORMILIITOS"
Eikö sen pitäisi olla kätevämpi? Siinä sanotaan, että se on tarkoitettu paneeliksi, mutta eikö sen pitäisi kelvata myös räystäslaudaksi? Mitä vähemmän liitoksia, sitä pienempi riski, että se imee vettä ja taipuu?
Jos tilaan mittatilaustyönä oikeasta sahatavarakaupasta, saanko silloin ilman sormijatkosta? Vai onko sellainen tarpeeksi kestävää, ettei siitä ole ongelmia...
(minulla on tili siellä mistä tämä lauta löytyi, olisi mukavaa lykätä maksua siihen asti kunnes palkka on tullut)
(minulla on tili siellä mistä tämä lauta löytyi, olisi mukavaa lykätä maksua siihen asti kunnes palkka on tullut)
Tavallisesti se liitetään sormin, kun puutavara alkaa olla vähän pidempää. Tilasin itse tuulilautoja viime vuonna, 8,20 pitkiä, mutta otin 28 mm sijaan 22 mm. 28 mm tuntuu tukevammalta mielestäni.
Tuskin todennäköistä, että saat sen sormijatkettuna, kun yleensä on vain saatavilla puutavaraa enintään 5,4 m ilman liitosta. Olen kyllä käyttänyt 6 metrin rakennuspuutavaraa, joka ei ollut sormijatkettua työpaikalla, mutta on hyvin harvinaista, että saamme sitä ja paneelilaudat, minun on vaikea kuvitella olevan niin pitkiä ilman liitosta.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi