Jos sen pitäisi näyttää kuvan mukaiselta (se näyttää erittäin hienolta), niin ei paljon kuormaa aiheudu, voi korkeintaan olla kyseessä kuorma 1m2 viistokattoalueelta, jonka palkin täytyy kantaa.
Rakensin samanlaisen, minun tolppani on kiinnitetty puuverhoiluun, jossa on 3 kpl 8 mm ruuveja, jotka menevät rungon taakse. Hammarbandet/överliggaren on sitten kiinnitetty tolppaan. Voitko/haluatko et laittaa tolppaa "lattialle"?
Kyllä, siitä tulee kuten yllä olevassa kuvassa. Vaihtoehto 2:ssa kuitenkin myös tolppa heti portaiden oikealla puolella. En voi ottaa kunniaa piirustuksesta, me vuokrasimme arkkitehdin muutamaksi tunniksi useita vuosia sitten.
Seinän viereen tulee aikanaan tolppa, mutta ei aluksi, koska talo pitää rapata uudelleen. Ajatuksena on siksi kiinnittää palkki olemassa oleviin reikiin seinässä ja asentaa (puoli-)tolpat seinää vasten myöhemmin rappauksen jälkeen.
Alla oleva kuva näyttää vähemmän kauniin todellisuuden, jossa näkyy aiemmin muurattujen eteisten jälkiä, jotka olen purkanut. Olisi tietysti ollut loogista rapata talo ensin, mutta se on tulevaisuudessa ja uusi ovi on suojattava mahdollisimman pian, koska se alkaa näyttää sään merkkejä.
Mitä tulee palkkiin, olen hieman huolissani siitä, että se tulee roikkumaan alas, jos en aseta ylimääräistä tolppaa portaiden oikealle puolelle, mutta te ette siis usko, että siinä on mitään riskiä?