3 406 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Laajenna aukko kellarin seinään autotallin ovelle
Haluan vaihtaa vanhan autotallin oven moderniin malliin, tyyppiä nosto-ovi. Nykyisen autotallin ovella on päivänvaloaukko, jonka korkeus on 207 cm, ja haluan suurentaa sen vähintään 225 cm:n korkeudelle. Autotallin sisäkorkeus on noin 260 cm.
Tutkittuani vähän autotallin oven yläpuolista seinämateriaalia huomasin, että 25 cm paksu seinä koostuu noin 15 cm valetusta betonista, joka on sitten päällystetty ulkopuolelta noin 8 cm:n rei'itetyllä kivellä. Lisäksi on rappausta sekä sisä- että ulkopuolella. Valettu betoni näyttää jatkuvan aina kattoon saakka. Nyt haluaisin suurentaa aukkoa ja minun täytyisi sahata betonia. Voiko tämän tehdä itse, vai onko se ammattilaisen työtä tilata? Onkohan se kallista? Kiitollinen kaikista vihjeistä.
Tutkittuani vähän autotallin oven yläpuolista seinämateriaalia huomasin, että 25 cm paksu seinä koostuu noin 15 cm valetusta betonista, joka on sitten päällystetty ulkopuolelta noin 8 cm:n rei'itetyllä kivellä. Lisäksi on rappausta sekä sisä- että ulkopuolella. Valettu betoni näyttää jatkuvan aina kattoon saakka. Nyt haluaisin suurentaa aukkoa ja minun täytyisi sahata betonia. Voiko tämän tehdä itse, vai onko se ammattilaisen työtä tilata? Onkohan se kallista? Kiitollinen kaikista vihjeistä.
Olen katsonut kuvia, en usko että se on hålsten, vaan huokoinen ns. kaasubetoni, sellainen joka päästää radonia, tiedäthän. Luulen, että porthöjden voisi korjata, suuri vinkelslip 300 koromantskiva (saatavilla vuokralle) leikkaa huokoisen kiven muutaman cm uuden portmåttet yläpuolelta, naulaa kiinni lauta tarkasti suoraan noin 10 mm (puts) yläpuolelle, seuraa lautaa vinkelslipen kanssa hieman kallistettuna kohti valun keskikohtaa, leikkaa niin syvälle kuin uskallat, tee samoin sisäpuolella, poista jäljelle jääneet ja leikkaa mahdollinen armering. Viimeistele pinta, betoni tarvitsee erityisen primerin. Se on vaikea, raskas ja pölyinen, helpointa on soittaa betongisågare. Mutta jos haluaa, osaa ja uskaltaa, niin miksei.
Klikkaa tästä vastataksesi