Moi

Yritin saada kaiken mukaan otsikkoon..
Meidän 70-luvun talossa pesutupa on kellarissa, sisustettu tiiviillä tapeteilla, kuten ohuella muovimatolla seinissä ja linoleumimatolla lattiassa.

Olen nyt repinyt kaikki tapetit alas ja takana on kipsilevyjä kolmella seinällä. Yksi seinä on ulkomaailmaan päin, luulen, että sen ulkopuolella on salaojitus-soraa, asfalttibetonia, eristystä, muovia ja sitten kipsiä, mutta voin olla väärässä. Muilla sisäseinillä on vain kipsilevyjä ja viimeisessä seinässä on betonia ja rappausta?!? Näyttää hyvältä kaikkialla paitsi siinä, missä ulkoseinä kohtaa sisäisen betoniseinän, siellä näyttää olleen aikaisempi kosteusvaurio, se voi olla vanhaa, kun kattovesijohdin meni suoraan maahan siinä, nyt se on ohjattu ulospäin. Vanha kosteusvaurio oli muovimaton takana seinässä, se oli varmaan vähän tiivis siellä. Nyt matto on poissa ja aion pitää kosteudenpoistajaa pesutuvassa, osittain vaatteiden kuivaukseen mutta myös siksi, että luulen, että se on hyväksi kellaritilalle.. mitä mieltä olette?

Mieluiten haluaisin laittaa gypsum-kipsit suoraan seinille ja sitten maalata valkoiseksi.

Voiko kipsiä käyttää kellarin pesutuvassa?
Tarvitsenko kosteusesteen tai pohjusteen? Toimiiko se ilman, että sulkee kosteuden seiniin, eikö paras ole, jos seinät saavat hengittää? Gypsum ilman kosteusestettä ja joku hyvä läpäisevä maali voisi olla paras?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.