Olen lisäeristänyt talon ja siirtänyt karmit ulos. Nyt aion asentaa uudet smyygit, jotka ovat noin 20 cm syviä. Haluan valkoiset smyygit, joihin voi naulata listan.

Olen saanut vinkin porata smyygi sivulta lähes kokonaan läpi ja sitten ruuvata sen karmiin. Mutta on vaikeaa porata melkein 20 cm ilman että pora huojuu. Olen saanut myös vinkin porata puutapit smyygiin, merkitä karmiin ja sitten porata tulpille ja liimata ne paikoilleen.

Olen kuullut, että on olemassa jonkinlaisia niittejä, jotka voi naulata karmiin ja sitten painaa smyygin paikoilleen.

Mitä materiaalia pitäisi käyttää? Myydään paljon edullisia mäntyhyllyjä, jotka voi maalata. Minulla on käsitys, että MDF on kallista ja vaikeaa sahata.

Tein smyygini valkoiseksi lakatusta mdf:stä, sahasin DeWalt katkaisu- ja jiirisahalla. Tuli hieno!!
Omat pysyvät paikallaan vain puristusliitoksella ja reilulla määrällä asennusliimaa, loistavaa, ei naulaa tai ruuvia!

Minulla on tapana käyttää u-listaa, joka on tarkoitukseen sopiva. U:n leveys on 18mm.
Sahaa "kehykseksi" ja naulaa kiinni karmiin sisäpuolelta.
Sitten halkaisee limfogskiva-palan ja painaa uraan, tarvittaessa hieman liimalla. Lopuksi lista. Istuu täydellisesti.

Minä käytän myös MDF:ää.

Tässä on joitain kuvia:

http://www.mugglo.net/byggteknik/fonster/

Muista sekä liimata että ruuvata listoja mdf-levyn reunaan, liimaa myös listojen päitä toisiinsa, jotta ne pysyvät hyvin. MDF:n ruuvaan yksinkertaisimmalla tavalla. Tiivistä pehmeällä tavalla ikkunoita ja mdf-levyjä vasten, pohjamaalaa ja päällystele.

Valmis.

MDF:n saa tällä hetkellä edullisimmin Bauhausista.

• Tykkään
sannatielman
  • Laddar…
Hei!
@bax - Onko sinulla vinkkejä mistä löytyisi näitä u-lister?
Olen etsinyt/kysynyt ilman tulosta.

Terveisin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.