Olen purkanut keittiön runkoja; ja niissä osissa on vanhaa bruk, jota haluaisin levittää myös muihin osiin. Mitä minun pitäisi ostaa?

Seuraava kysymys. Tämä maalataan sitten, miten bruk + sopiva maali kestävät ainoana suojana tiskialtaan takana? Tiiliä on brukin alla.

Kiitos!

/Olof
 
  • Pistorasia jäljellä olevan rappauksen seassa, seinä on osittain peitetty laastilla.
  • Vanha rappaus ja maali keittiön seinällä; ylempi osa valkoinen, alempi harmaa.
Mahdollisesti joku, jolla on hyvä idea, miten saada samanlainen rakenne jollakin tyyppisellä tasoitteella laastin sijaan? Olisiko kipsilaasti (tasoitusmassa) ajankohtainen?
 
C-bruk 1mm, jota levität teräslastalla ja sen jälkeen hierot, on yleensä helpoin tapa sisätiloissa. Sitten maalaat kiiltävällä seinämaalilla (kuten akrylaatti tai lateksi), jolloin saat kohtalaisen suojan vedeltä.

Rakenteen voi saavuttaa vain rappauslaastilla, koska raekoko määrää. Kipsilaasti ja husfix ovat valitettavasti liian hienoja. Voit kuitenkin käyttää niitä ja sekoittaa maaliin hiekkaa tai puulastuja jäljitelläksesi rapatun rakenteen.
 
Testasin hieman c-brukia, mutta mielestäni se tarttui melko huonosti. Unohdin mainita, että seinä ja alusta ovat vaihtelevaa luonnetta; siellä on rappausta, vähän tiiltä, vähän kipsiä sekä kakelfix. Täytyy yrittää uudestaan.

Voiko kipsimassan sekaan sekoittaa hieman c-brukia tai hiekkaa? Saadakseen enemmän rakennetta?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
JanneOlofsson
  • Laddar…
HSV1 sanoi:
Testasin hieman c-brukia, mutta mielestäni se tarttui melko huonosti. Unohdin mainita, että seinä ja alusta ovat vaihtelevia; siellä on rappausta, hieman tiiltä, hieman kipsiä ja kaakeliliima. Täytyy kokeilla uudelleen.

Eikö voi sekoittaa vähän c-brukia tai hiekkaa kipsilaastiin? Jotta saadaan enemmän rakennetta?
Puhdista ja kostuta seinä ennen rappausta, niin sen pitäisi tarttua niihin alustoihin. En sekoittaisi mitään kipsilaastiin, koska se voi vaikuttaa tarttuvuuteen, sekoittaisin mieluummin väriin.
 
En voinut olla sekoittamatta hieman c-bruk kipsiseokseen. 1 osa vettä, 1 osa kipsiseosta, 1 niukka osa c-bruk kiinnittyi hyvin ja rakenne on suuntaan, jota etsin; täytyyhän sitä pystyä jatkamaan?? Sitten vain maalaa sopivalla värillä. Monet mainitsevat silikaatit? Mutta mitä tiedän silikaateista, ne on tarkoitettu hengittämään kosteutta ulos; eivätkä ne anna suoraa suojaa vettä vastaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.