18 158 lukukertaa ·
4 vastausta
18k lukukertaa
4 vastausta
Tavallinen kipsilevy vai saneerauskipsi??
Hei!
Olen kunnostamassa huonetta kellarissa. Asennan teräskoolauksia, joiden päälle tulee OSB-levy ja sitten kipsilevy. Pitäisikö minun käyttää tavallista 13mm kipsiä vai 6mm remonttikipsiä? OSB-levyt ovat 900mm, samoin remonttikipsi, onko silloin parempi käyttää niitä niin, että voin laittaa saumat limittäin? Mitä muita etuja tai haittoja liittyy siihen, minkä kipsilevyn valitsen?
Olen kunnostamassa huonetta kellarissa. Asennan teräskoolauksia, joiden päälle tulee OSB-levy ja sitten kipsilevy. Pitäisikö minun käyttää tavallista 13mm kipsiä vai 6mm remonttikipsiä? OSB-levyt ovat 900mm, samoin remonttikipsi, onko silloin parempi käyttää niitä niin, että voin laittaa saumat limittäin? Mitä muita etuja tai haittoja liittyy siihen, minkä kipsilevyn valitsen?
Remonttilevyt ovat helpompia käsitellä, mutta kalliimpia kuin vakiokokoiset levyt. Käsittääkseni ei ole mitään, mikä pakottaisi valitsemaan jomman kumman... jos on hankalaa saada tavarat alas kellariin, laittaisin hieman ylimääräistä rahaa remonttilevyihin, muuten ottaisin vakiokokoiset levyt... vakiokokoiset levyt tarjoavat hieman paremman palosuojan, jos se on ongelma...
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
On olemassa useita ketjuja tästä. Luulen, että sinun ei pitäisi käyttää organiskit levyt ulkoseinää vasten. Mitä levyjä valitset, riippuu myös siitä, mitä vaatimuksia sinulla on ääni- ja paloluokituksen suhteen. Kipsilevy ei ole tarkoitettu seinien rakentamiseen, vaan nimenomaan seinien kunnostamiseen.
Valitsin 13mm standardikipsilevyn. Tein samanlaisen remontin kellarissani reilu vuosi sitten. * 200mm Isodrän ulkopuolella, * Granabin tuuletettu lattia, * 45 teräsrimaa * 45 mineraalivillaa * OSB * Kipsi Valitsin 13mm kipsilevyn seuraavista syistä: Toisaalta teräsrimarakenteet eivät ole yhtä jäykkiä kuin puurimat, mikä korostuu erityisesti silloin, kun ei ole levyjä molemmilla puolilla rimoja. Standardilevy antaa enemmän vakautta kuin remonttikipislevy. Teräsrimoilla varustetussa kellarissa, jossa sisäpuolella on minimaalinen eristys, on aina mahdollisuus tiettyyn kaikuefektiin tai purkkikaiuntaan. Tukevampi kipsilevy on äänellisesti parempi. On vakaampaa ripustaa asioita standardikipsilevy+OSB-yhdistelmällä kuin remonttikipsilevy+OSB-yhdistelmällä. Saumat tulee asettaa limittäin, mikä tarkoittaa, että sinun on leikattava ensimmäinen kipsilevy puoliksi, ellet ole leikannut OSB-levyä.
Klikkaa tästä vastataksesi