Olen piirtämässä yhteen pihavajaa, jonka aion rakentaa kesällä. Täytyykö ovenkarmin alle olla kynnys vai voiko "asettaa karmin suoraan kantopuulle, jotta saa matalamman kynnyksen, vai tuleeko seinä silloin liian "epävakaa"?

Sinulla ei ole kynnystä lattian ja ovenkarmin välissä. Kiinnitä kynnys kunnolla oven molemmille puolille, vain.

Hmmm.

Olin ajatellut asettaa sylen lattianke hyviin ja naulata/ruuvata lattian jälkeen sen sisäpuolelle. Tässä kuvauksessa sylen asetetaan lattialautojen päälle.

Mitkä ovat eri lähestymistapojen hyödyt ja haitat? Jos teen kuten olin ajatellut, ei kynnyksestä tule juuri mitään.....

On helpompaa rakentaa plattformsmodellen, siis rakennusohjeiden mukaan. Haittapuolena on, että sinulla on eristetty bjälklag, joka on herkkä sateelle ennen kuin se on saatu tiiviiksi.

En ollut tarkoitus eristää sitä, vaan käyttää sitä kylmävarastona.

berg35 sanoi:
Hmmm.

Olin ajatellut asettaa kynnys pohjapalkin päälle ja naulata/ruuvata lattia jälkikäteen kynnyksen sisäpuolelle. Tässä kuvauksessa kynnys asetetaan lattialautojen päälle.

Mitkä ovat erilaisten menettelytapojen edut ja haitat? Jos teen kuten olin ajatellut, en saa melkein lainkaan kynnystä.....
On yksinkertaisesti helpompaa ja halvempaa asettaa kynnys lattian päälle. (On hankalampaa tehdä toisin ja asettaa lattia kynnyksen päälle.)

Jos teet kuten olit ajatellut, sinun on järjestettävä tuki lattialle kynnyksen sisäpuolelle = ylimääräinen tukirakenne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.