Olen aloittanut remontin yhdessä huoneessa yläkerrassa, siitä tuli hieman isompi remontti kuin alun perin ajattelin :)
Nyt haluaisin mielelläni laskea välipohjaa saadakseni paremman huonekorkeuden kolmannessa kerroksessa (ullakko). Tällä hetkellä huonekorkeus on noin 2,9 metriä toisessa kerroksessa ja enintään 1,95 metriä (viisto katto) palkkien välissä kolmannessa kerroksessa. Jos otan 30 cm toisesta kerroksesta, kolmas kerros muuttuu yhtäkkiä käyttökelpoiseksi.

Puuseppä kävi vierailulla muutama päivä sitten ja hän ehdotti, että tiilet poistettaisiin ja laitettaisiin palkki seinän suuntaisesti ja sitten kiinnittäisiin palkit tähän palkkikenkiin. Itse olin ajatellut vain poistaa ne tiilet, joita tarvitsen, ja jatkaa upotetuilla palkeilla. Jos otan ne yksi kerrallaan ja muurautan seinän uudelleen, eihän se voi olla kuinka yksinkertaista tahansa, ajattelin.

Tällä hetkellä palkit on upotettu myös toiseen "tiiliriviin" (puolikas tiili) - tässä ajattelin, että riittää, että palkit lepäävät vain yhden "tiilirivin" päällä.

Mitä mieltä foorumi on tästä ratkaisusta?

Talo on tiiltä (ulkopuoli rapattu) vuodelta 1874 ja toivon, että kuvat puhuvat puolestaan.

• Tikkaat nojaavat tiiliseinään, työkalut ja eristeet näkyvät ilmeisesti remontin keskellä olevassa huoneessa.
  • Metallinen tikkaat nojaavat vanhaan tiiliseinään, jonka yläosa on osittain purettu näyttäen eristeen ja paljaita hirsiä katon rajassa.
  • Vanha tiiliseinä, jossa on puurakenteita osittain esillä, mahdollisesti osa on lahonnut tai vaurioitunut. Rakennus on peräisin vuodelta 1874.
  • Yläkerran huoneen remontti: puupalkkeja, eristeitä ja vanhaa tiiliseinää. Näkyvissä puoliksi purettu puukatto.
Hei!
Kiva vanha talo :)

Haluan nostaa varoittavan sormen suunnitelmillsi suhteen. Jos luet vähän foorumilta, on olemassa ihmisiä, jotka ovat tehneet vastaavia asioita.

On suurella todennäköisyydellä niin, että palkkisi eivät ole vain runko lattialle, vaan ne myös pitävät talon seinät "kasassa", jottei kattorakennelman ulospäin kohdistuvat voimat paina niitä ulos. Muutos niiden tasossa luo momentteja tiiliseinien ylemmissä osissa, eikä tiili kanna hyvin momenttikuormia. Etenkään vanha rakenne.

Jos paikalla ollut kirvesmiehesi ei ole nähnyt riskiä (jos asia on niinkuin kuvaan sen), niin sinun ei tulisi palkata kyseistä kirvesmiestä.

Ystävällisin terveisin: Torpalainen

Ota yhteyttä konstruktöörin ennen kuin teet mitään muuta.......

kiitos inputista!
Kuulostaa siis siltä, että minun on otettava myös konstruktör mukaan kuvioon, vähän harmi olla vastuussa siitä, että 139 vuotta vanha talo romahtaa. Ajattelin piirtää talon (ainakin tämä osa) ja jakaa sen foorumin kanssa.
Onko jotain muita kuvia, joita mielestänne tarvitaan paremman analyysin tekemiseksi? En aio edetä ilman että puhun konstruktörin kanssa, mutta keskustelu snickaren kanssa on osoittanut, että minun on tiedettävä hieman enemmän rakenteesta ja toimenpiteestä voidakseni esittää oikeat kysymykset.

Olisi kiva nähdä jokin kuva räystäästä ulkopuolelta.

Toivottavasti projektisi onnistuu.

/Torpalainen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.