Työskentelen yläkerran parissa ja olen miettinyt uudelleen sisäkaton suhteen. Olen asentanut makuuasennossa olevan harvalauta cc30:lle, mutta pohdin vaakasuoraa täysprofiilista sahattua paneelia kipsin sijaan, mikä oli alkuperäinen ajatus.

Aloitan nyt miettimään, miten kiinnitän paneelin, kun joka toinen lauta ei oikein ole mitenkään tuettuna.

Ruuvataanko OSB kattoon?

Riittääkö paneelin naulaaminen OSB:hen vai onko kipsi ainoa vaihtoehto meille?

Onko kaikki sähkövedot tehty?
Muussa tapauksessa asennetaan vain uudet rimoitukset cc 600 ja kiinnitetään ne vanhoihin.
Muuten en näe estettä naulata OSB:hen, jos sitä nyt suosii.
Jos aiotte maalata paneelin, ehdotan, että teette sen ennen ja vain parannatte myöhemmin. Nykyajan paneeli liikkuu todella paljon.

Olin hieman kallistunut harventamaan "stående" cc 60 mutta en halua mielellään laskea kattoa ollenkaan ja silloin 12.5 mm osb tuntui paremmalta kuin 28 mm harva.

Upota laudat lasien väliin, pitkin (jokainen pala on noin 25 cm pitkä) kattotuoleja niin, että kaikki muodostavat ruutukuvion, sen pitäisi riittää paneelin naulaamiseen, vaikka kattotuolien väli olisi 120 cm.

D09
pbengtsson sanoi:
Upota lautoja lasien väliin, pitkin (jokainen pala on noin 25 cm pitkä) kattotuoleja niin, että kaikki muodostaa ruutukuvion, sen pitäisi riittää paneelin naulaamiseen vaikka kattotuolien väli on 120 cm.
Näin tein omassa kattokulmassani, toimi hienosti. 1 pala pystyssä vaakasuorien taakse, jotka limittyivät takapuolelle ja yksi pala, joka täytti "aukon" ja ruuvattiin kiinni siihen, joka limittyi takapuolelle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.