Heipä hei!
Pieni kysymys, olemme hieman kiinnostuneita pienestä tilasta, jossa on nykyään useita rakennuksia, mutta yksi niistä on autotalli/konehalli/lato rivi (ehkä 15x5 metriä tai jotain vastaavaa), joka on purkukuntoinen. Se näyttää olevan rakennettu osittain puurunkoisena ja osittain kevytsoraharkoista. Koko homman kruunaa huopakatto, joka on romahtanut yhdestä kohdasta.

Miten pitäisi toimia purkaa ja kuljettaa pois jotain sellaista? Onko olemassa sääntöjä, jotka koskevat esimerkiksi romahtanutta huopakattoa?

Kuinka paljon voi maksaa purkamisen teettäminen? (ajattelimme ensisijaisesti, että joku, joka saa... saisi purkaa koko katon osat ja pinota ne tontille, muoviin käärittynä sopivankokoisina pinoina... sitten voisimme itse toimittaa ne, koska saamme tehdä sen ilmaiseksi - yritykset eivät saa...), mutta muuten tulee olemaan jonkin verran roskaa kevytsoraharkoista ja puusta... PLUS se osa kattoa, joka on romahtanut (jonka kanssa emme oikein tiedä, miten sitä pitäisi käsitellä).

Onko jollain ajatuksia, ideoita, vihjeitä... faktoja tai linkkejä?
:)

Kiitos etukäteen;
Ystävällisin terveisin Sandra

PS - en oikein tiennyt, mihin pitäisi postata aihe, mutta otin riskin täällä... jos se sopii paremmin muualle, niin moderaattori voi siirtää ketjun!

Vinkki nro 1 on huolehtia asbestin käsittelystä itse. Käytä hengityssuojainta, jossa on p3-suodatin. Jos palkkaat yrityksen tekemään sen, tulee se huomattavasti kalliimmaksi. Loput voi varmaan purkaa traktorilla/kaivinkoneella.

Jos se on maatila, saatatte tarvita täyttömaa-aineksia jossain. En tiedä, miltä säännöt näyttävät, mutta minulla on sellainen käsitys, että betoni, joka jätetään kierrätykseen, muuttuu juuri täyttömaa-aineksiksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.