Bowman
Kyllä, nyt nolaa itsensä taas..

Mutta aloin vaan rakentaa, ja vasta nyt tajuan, etten tiedä miten saan sen nätiksi "istuin-kehyksen" hiekkalaatikon ympärille. Kuten näette kuvista, kehys on valmis, ja ajattelin viistää kulmat. Mutta miten ihmeessä mittaan sen? Eli kuinka pitkä lankkujen pitäisi olla, jotta kaikki kulmat menevät yhteen ja ne voi ruuvata kiinni?
Vinkkejä kenelläkään?

Joidenkin ei pitäisi saada käyttää työkaluja itse... :)
Puiset kehykset ja pohja keskeneräisessä hiekkalaatikossa nurmikon päällä, katsoja pohtii kulmien leikkausta ja kiinnitystä. Puinen hiekkalaatikon kehys, jossa leveitä vaakalautoja. Kehys on keskeneräinen ja se on rakennettu terassilaudoituksen päällä.

Voit tehdä sen niin sanotusti kahdessa vaiheessa. Näytä, että haluat istuinalustan ympäröivän kulmatolppaa. Mittaat tietysti kulmatolpan "sisäpuolen", 45 asteen kulma. Sitten sinun on mitattava, mistä/miten sahaat laudat kulmatolppien kohdalla. Vähän askartelua - mutta jos aloittaa monimutkaistamaan, se pitää tehdä kunnolla :)

Tein yhden asian puukäsityössä 9. luokalla - pari hyllykannattinta; sain niistä arvosanaksi 4, koska tein lohenpyrstöliitokset ja porasin ja sorvasin tapin poikittaistukiin - kyllä, monimutkaistin itseäni mutta juuri silloin se tuntui täysin loogiselta, miten tehdä kestävää.

Siitä tulee tyylikäs ja elegantti kuten suunnittelet :) Sahaa mieluummin vähän liian vähän kuin liikaa - niin paljon helpompi poistaa hieman lisää kuin lisätä puuttuvaa ;)

Bowman
BMW fahrer sanoi:
Voit tehdä sen kahdessa vaiheessa niin sanotusti. Näytät, että haluat, että istuinlauta ympäröi kulmatolppaa. Mittaat tietysti kulmatolpan "sisäpuolen", 45 asteen kulman. Sitten sinun pitää mitata, miten sinun pitäisi sahata laudat kulmatolppien kohdalla. Vähän askartelua - mutta kun pitää tehdä vaikeaksi, niin pitää :) Tein yhden asian puukäsityössä 9. luokalla - pari hyllypidikettä; sain niistä 4, koska olin tehnyt lapaliitoksia ja porannut ja sorvannut tapit tukipuihin - kyllä, tein siitä vaikeaa, mutta juuri silloin oli täysin loogista, kuinka pitäisi tehdä, jotta se kestäisi.

Siitä tulee hienoa ja eleganttia, kuten suunnitteletkin :) Sahaa mieluummin liian vähän kuin liikaa - on paljon helpompi poistaa vähän lisää kuin lisätä puuttuvaa ;)
Kiitos paljon!

Mutta se ei ole niin monimutkaista kuin sattumalta sain sinut uskomaan. Tolppia on lisätty kaksi jokaisen kulman väliin, ja istuinlaudan tulee olla näiden päällä, niin että se nousee vähän.

Oikeastaan en oikein tiennyt vain 45 asteen kulmista, miten ne saisin aikaan. Mutta asetin lankut paikalleen ja mietin, joten nyt sahaan ulkoreunan ulkoreunaan, ja leikkaan sitten kulmat pois, ja aion olla tarkka siitä, että mieluummin otan liian vähän kuin liikaa :)

Kiitos, että käytit aikaa!

(Kaikki on vaikeaa, jos ei osaa :) )

D09
Kiva :)

Onko se kyllästetty puu? :)

Lähetä kuva kun se on valmis... Lapset varmasti ilahtuvat :)

Bowman
TobiasGren sanoi:
Lähetä kuva, kun se on valmis... Lapset ovat varmasti iloisia :)
Ja, varmasti ovat iloisia :)
Tulos ei ollutkaan niin kamala.
Nyt tarvitaan vain suodatinkangasta ja hiekkaa.

Puinen hiekkalaatikko keskellä nurmikkoa, valmistautumassa pohjakankaan ja hiekan lisäämiseen, makuuriippa taustalla.

Katsos! Näyttää todella hienolta! Olen itse rakentanut melkein täsmälleen samanlaisen!

Laitoin sisäpuolelle kerroksen suodatinkangasta, jotta ruoho ei kasvaisi lautojen välistä. Niittasin sen kiinni istuinreunaan. Sitten olen piilottanut ruman mustan muovin viereisellä laudalla, joka on muovin päällä sisäpuolella. Näin se ei näy.
Se on 280x205cm suuri kappale! Käytin siihen 3½ kuormaa hiekkaa!
Tein myös niin, että kaivoin noin 30cm laatikon alle ja tein laatikon tolpat 30cm pidemmiksi. Tolpat lepäävät 30cm maanpinnan alapuolella. Nyt lapsella on noin 60cm syvä hiekka leikkiä varten :) Ei pitäisi löytää pohjaa pariin vuoteen ainakaan. Myös pohja on peitetty suodatinkankaalla. Kaikki estääkseni ruohon kiipeämisen ylös. (meillä oli paljon mattoa kotona, muuten emme olisi peittäneet maata, vain sivut)

Yhdessä kuvassa näkee reunuksen, joka on päällä, olen nyt tehnyt kaksi tällaista. Ne toimivat kahdella kannella hiekkalaatikkoon. Nämä on peitetty kanaverkolla ja niissä on saranat, jotta ne voi nostaa ylös, kun laatikkoa käytetään. Kun sitä ei käytetä, verkot ovat päällä, jotta kissat eivät käytä sitä omana laatikkonaan :)

Mutta olemme todella tyytyväisiä siihen. Paljon tyylikkäämpi ja suurempi/järeämpi kuin niitä, joita ostaa Bauhausista jne. eikä paljon enempää maksa!

Terveisin

Stefan

• Suuri, itsetehty hiekkalaatikko puutarhassa, täytetty hiekalla ja täynnä leluja, kuten värikäs kippiauto ja pieniä ämpäreitä.
  • Puinen hiekkalaatikko pihalla, ympärillä vihreää pressua. Laatikossa on hiekkakerros ja leluja kulmissa, taustalla talo ja piha.
Viimeksi muokattu:
Bowman
Stew sanoi:
Katsos! Näyttää todella hienolta! Olen itse rakentanut melkein samanlaisen!

Laitoin kerroksen marktäckduk sisäpuolelle, jotta ruoho ei kasvaisi lautojen välistä. Kiinnitin sen istumispalkin alapuolelle. Sitten olen peittänyt rumaa mustaa muovia lisälaudalla, joka on muovin päällä, sisäpuolella. Joten se ei näy. Siitä tuli 280x205 cm reilu tekele! 3½ kuormaa hiekkaa siihen meni! Tein myös niin, että kaivoin noin 30 cm laatikon alapuolelle, ja tein laatikolle 30 cm pidemmät tolpat. Joten tolpat lepäävät 30 cm maanpinnan alapuolella. Nyt muksulla on noin 60 cm syvä hiekkalaatikko leikkimiseen :) Ei pitäisi löytää pohjaa muutamaan vuoteen ainakaan. Myös pohja on peitetty marktäckdukilla. Kaikki estämään ruohon kiipeämistä ylös. (meillä oli paljon mattoa kotona, muuten emme varmaan olisi peittäneet maata, vain sivut)

Yhdessä kuvassa näkyy istumiskaide, olen nyt rakentanut kaksi sellaista. Kaksi kantta hiekkalaatikolle. Nämä ovat peitetty kananverkolla, ja niissä on saranat, joten ne voi nostaa ylös, kun laatikkoa käytetään. Kun sitä ei käytetä, verkot ovat päällä, jotta kissat eivät käyttäisi sitä omana laatikkonaan :)

Mutta olemme erittäin tyytyväisiä siihen. Paljon tyylikkäämpi ja suurempi/jämäkämpi kuin ne, joita ostetaan bauhausista jne. eikä paljon kalliimmalla rahalla!

Terveisin

Stefan
Kiitos!

Sinun näyttää mahtavalta myös, reilu!
Luulin liioitelleeni, mutta ei siitä lopulta niin iso tullutkaan.
Ehkä minun pitäisi kaivaa hieman myös, nyt siitä tulee varmaan vain noin 30 cm syvä hiekalla.
(Se on 1200L, kysymys kuuluu kuinka paljon se on standardiperäkärryssä)

Rakennan tietenkin myös kannet ja ehkä sopivan säilytyslaatikon. :)

Laitan loppukuvat sitten :)

F
Bowman sanoi:
Aion rakentaa kannen tietenkin ja ehkä sopivan säilytyslaatikon. :)
Älä tee vain vesitiivistä kantta, vaan anna sadeveden valua alas hiekkaan. Kuiva hiekka=vaikea tehdä hiekkakakkuja=surulliset lapset!

Bowman
fredrik.johansson sanoi:
Tee vain vedenpitävä kansi, vaan anna sadeveden valua alas hiekkaan. Kuiva hiekka=vaikea tehdä hiekkakakkuja=suruissaan olevat lapset!
Ei toki, siitä tulee kanaverkosta.

Lock pitää kissat ulkona.

Samaa mieltä yllä olevasta kehumisesta!
Siitä tuli todella hieno :)

• Tykkään
Bowman
  • Laddar…
Bowman sanoi:
Kiitos!

Sinun näyttää juhlavalta myös, vankka!
Luulin ottaneeni liikaa, mutta niin valtava siitä ei kuitenkaan tullut.
Ehkä minun pitäisi myös kaivaa vähän, siitä tulee nyt vain noin 30 cm syvä hiekalla luulen.
(Tämä tarkoittaa 1200L, kysymys on kuinka paljon se on standardiperäkärryllä)

Aion myös rakentaa kannen ja ehkä sopivan säilytyslaatikon. :)

Postaan lopulliset kuvat sitten :)
Mitä tulee siihen, kuinka paljon saa kotiin peräkärryllä. Riippuu siitä, kuinka paljon peräkärry saa kantaa :) Mutta kuten täällä toimii, saat yhden kauhallisen 300:-, tai niin paljon kuin uskallat. Yksi kauhallinen on yleensä noin 1000l. Ja painaa noin 1200kg(en tiedä tarkalleen). Kärryni on luokiteltu hmm 700kg. Joten siitä tulee vähän ylikuormaa. Mutta hiivin kotiin ja ajan varovasti.
Luulen, että täytimme noin 3kbm laatikkoomme. Ja se oli tarkalleen 3 noutoa. Joten sanoisin noin 1000l.
Mutta, täytyy mainita, että ei saa kantaa enemmän kuin mitä kärry kestää. Joten sitä en suosittele.

Ystävällisin terveisin

Stefan

Bowman
Stew sanoi:
Koskee sitä, kuinka paljon saa kotiin perävaunulla. Riippuu siitä, kuinka paljon perävaunu saa kuormata :) Mutta kuten se toimii täällä, saa kauhallisen 300:-:lla, tai niin paljon kuin uskaltaa. Kauha on yleensä noin 1000 l. Ja painaa ehkä noin 1200 kg (en tiedä tarkalleen). Kärryni on hyväksytty hmm 700 kg:lle. Joten tulee hieman ylipainoa. Mutta matelen kotiin ja ajan varovasti.
Luulen, että täytimme noin 3 kuutiometriä laatikkoomme. Ja se oli tarkalleen 3 hakua. Joten noin 1000 litraa, sanoisin.
Mutta, täytyy lisätä varoitus siitä, että ei saa ladata enempää kuin mitä kärry kestää. Joten en suosittele sitä.

Ystävällisin terveisin

Stefan
Joo, okei! Kiitos hyvästä tiedosta!
Ei ylipaino ole hyvä, siitä pidän huolen!
Minulla on hyvin lähellä soranottoalue, joten saatan huijata vähän ...

Mutta silloin ehkä pärjään yhdellä perävaunulla!
Mutta toisaalta minun täytyy täyttää ruohikon reikiä vähän kaikkialla, ja se toimii kai hiekalla uskoakseni.

Toimii loistavasti hiekan kanssa! Ruoho kasvaa läpi, mutta sammal ei! Joten täytä :)

Bowman
Stew sanoi:
Toimii todella hyvin hiekan kanssa! Ruoho kasvaa läpi, sammal ei! Joten täytä :)
Kuulostaa hyvältä!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.