41 043 lukukertaa ·
38 vastausta
41k lukukertaa
38 vastausta
Puhdistaminen mineritillä.
Se maksaa olla huipullaMikael_L sanoi:Päivitys.
Näyttäisi olevan silikaattimaalia, jos menee tavalliseen maalikauppaan.
Esimerkiksi Beckers ja Caparol.
Lisäksi on dolomiittihiekkaa, jota voi sekoittaa maaliin, jos haluaa rappauksen kaltaista rakennetta.
Tämä kuulostaa erittäin yksinkertaiselta ja hyvältä.
Mutta olen törmännyt ongelmaan pakkauskokojen kanssa.
Beckersin pienin on 3 litraa ja Caparolin pienin 10 litraa, ja aion maalata 2 neliömetriä ... :O
Sisänurkassa takkani takana on kaksi mineritlevyä, jotka olen rappaillut (en tosin muista, oliko minulla B vai KC). Se näyttää toimivan todella hyvin. Kalkitsin rappauksen jälkeen, mikä kestää varmasti kuumuutta. Ainoa haittapuoli on, että siitä voi hiukan jäädä kalkkijälkiä, jos nojaa seinää vasten.
En usko, että Mikael tekisi näin. Mutta kuka tietääapotekarnes sanoi:Sisäkulmassa kamiinani takana on kaksi minerittilevyä, jotka olen tasoittanut (en kuitenkaan muista, oliko minulla B vai KC). Näyttää toimivan loistavasti. Kalkitsin tasoitteen jälkeenpäin, mikä kestää varmasti lämpöä. Ainoa haittapuoli on, että se saattaa hieman pöllytä, jos nyt sattuu hieromaan itseään seinää vasten.
Nyt se on selvää.
Ostin Beckersin silikaattimaalin ja heidän keskikarkeaa rakenneainettaan, valkoista dolomiittihiekkaa.
Pohjamaalasin ensin mineraalilevyn kerran hieman laimennetulla silikaattimaalilla.
Sitten maalasin silikaattimaalilla ja hiekalla sekoitettuna, käytin sellaista pientä Bilteman rullasettiä 10:- hintaan, ajattelin että se on varmasti kertakäyttöinen.
Ja KYLLÄ, hiekkaa ei ole millään tavalla mahdollista pestä kokonaan pois.
Sitten vedin varovasti pois löyhästi kiinni olevan hiekan ja raaputin alas jonkun yksittäisen vähän liian korkean huipun.
Lopuksi viimeistelin pelkällä maalilla, jotta hiekka pysyy paremmin kiinni ja kaikki saa varmasti tasaisen valkoisen ulkonäön.
Se näyttää hyvältä, mutta en ole saanut mitään harjanjälkiä "laastiin", se voisi ehkä olla mahdollista jos olisin leikitellyt hieman enemmän, mutta oli helppoa vain harjata kaikki hiekka pois kun kokeilin hieman raapia sitä, ja se ei näyttänyt erityisen hyvältä, käytännössä mineraalilevyn sileä valkoiseksi maalattu pinta, jota ympäröi valkoinen laasti tyyppinen.
Jätin sen sikseen.
Unohdin ottaa kuvan, lisäksi se ei ollut kuivunut kokonaan kun lähdin eilen, mutta voin napata kuvan myöhemmin.
Ostin Beckersin silikaattimaalin ja heidän keskikarkeaa rakenneainettaan, valkoista dolomiittihiekkaa.
Pohjamaalasin ensin mineraalilevyn kerran hieman laimennetulla silikaattimaalilla.
Sitten maalasin silikaattimaalilla ja hiekalla sekoitettuna, käytin sellaista pientä Bilteman rullasettiä 10:- hintaan, ajattelin että se on varmasti kertakäyttöinen.
Ja KYLLÄ, hiekkaa ei ole millään tavalla mahdollista pestä kokonaan pois.
Sitten vedin varovasti pois löyhästi kiinni olevan hiekan ja raaputin alas jonkun yksittäisen vähän liian korkean huipun.
Lopuksi viimeistelin pelkällä maalilla, jotta hiekka pysyy paremmin kiinni ja kaikki saa varmasti tasaisen valkoisen ulkonäön.
Se näyttää hyvältä, mutta en ole saanut mitään harjanjälkiä "laastiin", se voisi ehkä olla mahdollista jos olisin leikitellyt hieman enemmän, mutta oli helppoa vain harjata kaikki hiekka pois kun kokeilin hieman raapia sitä, ja se ei näyttänyt erityisen hyvältä, käytännössä mineraalilevyn sileä valkoiseksi maalattu pinta, jota ympäröi valkoinen laasti tyyppinen.
Jätin sen sikseen.
Unohdin ottaa kuvan, lisäksi se ei ollut kuivunut kokonaan kun lähdin eilen, mutta voin napata kuvan myöhemmin.
Joo, ei todellakaan ole helppoa valokuvata valkoiseksi maalattua seinää rappausrakenteella, erityisesti tavallisella mutta huonolaatuisella kompaktikameralla ilman erityistä valaistusta kokeiltavaksi. :x
Mutta tässä on maistiainen.
Laitan kuvan koko asetelmasta myöhemmin, kun kamiina on paikoillaan, tähän ketjuun:
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/172249-posta-bilder-pa-er-kamin.html
Mutta tässä on maistiainen.
Laitan kuvan koko asetelmasta myöhemmin, kun kamiina on paikoillaan, tähän ketjuun:
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/172249-posta-bilder-pa-er-kamin.html
Jäsen
· Västra Götaland
· 8 viestiä
Ymmärränkö oikein, että olet asettanut graniitin minerit-levyn päälle? Miten olet kiinnittänyt sen? Minulla on minerit (liimattu lastulevyyn) eteisessä ja ajattelin laittaa klinkkeriä päälle, mutta olen kuullut, että klinkkereitä tai kaakeleita ei voi laittaa mineritille, koska ne irtoavat.
Klikkaa tästä vastataksesi