Minulla on jonkin verran hukkapuuta, jonka ajattelin pilkkoa ja polttaa kamiinassa. Minulla ei ole paikkaa, jossa säilyttää sitä, joten ajattelin rakentaa puuvaraston autotallin päätyyn. Olen katsonut paljon kuvia muista, ja useimmilla ne ovat täysin avoimia. Eikö sää pääse silloin vaikuttamaan siihen? Ajattelen, että se kastuu. Minun mielestäni myöskään ei ole erityisen kaunista nähdä puita. Voiko sen rakentaa "oikeilla" seinillä? Olen ajatellut, että se olisi avoin alhaalta, jotta ilma pääsee sisään sieltä sekä tietysti ylhäältä. Olen ajatellut, että katto olisi kattotiilistä.

Korvgubbe
Halutaan kuivata puut ennen niiden polttamista, siksi annetaan tuulen puhaltaa niiden läpi. Joskus ne altistuvat hieman sateelle, mutta se on pinnallista kosteutta, joka kuivuu nopeasti, kun sää paranee. Jos haluaa, voi laittaa harvat seinät, mutta silloin puiden kuivuminen kestää kauemmin.

emde sanoi:
...En myöskään pidä erityisesti siitä, että halot näkyvät...
Eikö mikään voita hyvin pinottua halkopinoa
Palapino, joka nojaa tiiliseinää vasten, kirves ja oranssi vesiletku vieressä.

• Tykkään
D09 ja 1 muu
  • Laddar…
KnockOnWood sanoi:
Ei ole mitään parempaa kuin hyvin pinottu halkopino
[kuva]
Hehe... okei. Se oli hieno. Mutta minulla tulee olemaan spillvirke ja se ei todellakaan ole yhtä hieno! :)

Korvgubbe sanoi:
Halutaan kuivattaa puut ennen niiden polttamista, siksi annetaan tuulen puhaltaa niiden läpi. Joskus ne kastuvat vähän sateessa, mutta se on pintakosteutta, joka kuivuu nopeasti sään parantuessa. Jos haluaa, voi laittaa harvat seinät, mutta silloin puiden kuivuminen kestää kauemmin.
Minun hukkapuuni ovat olleet ulkona kasassa koko kesän ja näyttävät aika kuivilta kuitenkin. Poltan vain takassa saadakseni vähän tunnelmaa. Mahdollisesti vähän lisälämpöä, kun on todella kylmä ulkona. Sitten sen pitäisi toimia laittaa ne harvasti, niin että ne kuitenkin ovat piilossa mutta vähän ilma pääsee sisään?

emde sanoi:
Minulla on osa jäännöspuuta, jonka ajattelin pilkkoa ja polttaa kamiinassa. Ei ole paikkaa säilytykseen, joten ajattelin rakentaa puuvaraston autotallin päätyyn. Olen katsellut kuvia muista ja useimmilla on se täysin avoin. Eikö se altistu sääolosuhteille silloin? Ajattelen, että se kastuu. En myöskään pidä erityisen kauniina nähdä puita. Voiko sen rakentaa "oikeilla" seinillä? Olen ajatellut, että se on avoin alhaalta, jotta ilma pääsee sinne, ja tietenkin ylhäältä. Ajattelin laittaa katolle kattotiilet.
Mielestäni se kuulostaa erinomaiselta. Kunhan se on tiivis yläpuolelta sadevedeltä. Ja että seinät ja etuosa on rakennettu harvaksi, niin että ilma pääsee sisään.

• Tykkään
emde
  • Laddar…
Korvgubbe
Puuta tavallisesti on aluksi kuivaa verrattuna polttopuihin, joten se luultavasti toimii hyvin. Koska sinulla on takka, oletan, että täydennät puuvarastoasi myöhemmin "oikealla" polttopuulla, muista silloin antaa puiden kuivua kaksi vuotta, jotta ne todella kuivuvat.

• Tykkään
emde
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.