7 387 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Huokoinen/huono seinä, kevytbetoni. Tasoite vai kipsilevy päälle?

Suihkuttaisin/sivelisin itse primeria, ostaisin säkin kipsilaastia, vetäisin sen karkeasti, viimeistelisin hiekkatasoitteella, hioisin ja maalaisin.
Kipsilaastilla on etuja verrattuna Husfixiin - Halvempi, helpompi työstää ja lisäksi sitä voi hioa, repiä pois, jos sitä tulee liikaa...
Kipsilaastilla on etuja verrattuna Husfixiin - Halvempi, helpompi työstää ja lisäksi sitä voi hioa, repiä pois, jos sitä tulee liikaa...
Ah, minun ajatus.. Koska koko seinän pitäisi olla peitetty, ajattelin, että sen pitäisi riittää, se ei ole mitään mitä tulee näkymään eikä siinä ole lainkaan rasitusta.petrho sanoi:
Pitäisikö ensin suihkuttaa jotain tyyppiä spraylim eller niin pitämään mahdolliset irtopalat paikallaan vai onko sillä väliä?
itse olen liimannut rotgips useimpiin seiniin (siporex/ytong). Olen käyttänyt PL600, joka tarttuu hyvin. On mahdollista kiinnittää muutama kipsiruuvi väliaikaisesti (ruuvataan irti ja tasoitetaan, kun liima on kuivunut).Snajder sanoi:
En tiedä, kuinka monta tietä olen korjannut huoneistoissa kipsilaastilla vuosien varrella ja voin sanoa, että mikään niistä ei ole taipumus halkeilla. Sen sijaan koko seinän kattaminen ROT-gipsillä ja saaminen siitä täydellistä, tasaista ja sileää ilman, että levy taustalla rämisee, on mielestäni projekti vailla vertaansa - kipsilaasti aina minulle. Kipsilaasti sisätilojen korjauksissa ei ole lähelläkään huijausta, siitä tulee perin juurin kovempi kuin vanha rappaus seinillä!MathiasS sanoi:
Kevytbetoniin voi ruuvata, joten jos on tarkoitus kiinnittää kipsiä, olisin kokeillut ruuvata seinään hieman pidemmillä kipsiruuvilla puurimoille ja testannut, vetääkö se seinässä. Jos se onnistuu, se helpottaa levyn asettamista.. jos nyt aiot mennä sitä reittiä...
Klikkaa tästä vastataksesi