Kiitos Kurtivan ja FireMaster! Erittäin hyvä työkuvaus!
Kruununi työntyy vain 2 cm tiilestä, joten käytän todennäköisesti ohuempaa muottipuuta kuin 45x95, mutta muuten noudatan kuvausta. Asun rivitalossa, jossa on monia samannäköisiä savupiippuja, joten haluan säilyttää ulkonäön.
Kurtivan, täytyihän sitä nousta useita kertoja tikkailla valun kanssa, vai mitä?
Ohita kruunu. Koska savupiippu on nykyään kylmä, on aika asentaa huppu! Se tosiasia, että se on saanut olla kylmä, eikä siksi ole kuivunut, on aiheuttanut laastin irtoamisen. Se liittyy öljysutuun ja veteen. Laasti kuluu pois. Muuraa huonot kohdat uudelleen, ja kuten sanottu, asenna huppu.
Se kuulostaa hyvältä idealta oskis 123, kaikki mikä tarkoittaa vähemmän työtä onhan mielenkiintoista
Nyt olen saanut useita hyviä vinkkejä! Onko joku muu, joka haluaa osallistua?
Kuulen, mitä kattopeltiseppä veloittaa hatusta ja vertaan sitä siihen, mitä löydän netistä, onhan olemassa yrityksiä, jotka ovat erikoistuneet savupiipunhattuihin.
Pitäisikö minun käyttää rasvanpoistoainetta öljynnokan poistamiseen tiilistä?
Nyt on savupiipun kunnostus vihdoin alkanut, 11 vuotta sen jälkeen kun ostimme talon ja tarkastaja oli sitä mieltä, että oli korkea aika kunnostaa savupiippu.
Ei jäänyt paljon jäljelle, kun kaikki irtonaiset kivet oli poistettu, mutta nyt se on nousussa taas. Käytän laastia B, koska luin, että se kestää säätä ja tuulta paremmin kuin C.
Ei ole suoria kysymyksiä tällä hetkellä, mietin lähinnä onko normaalia uhrata loma tällaiseen työhön, mutta ehkä se on kysymys psykologiafoorumille
Ne ovat vanhoja kiviä, joita käytetään, kolmen päivän kovan työn jälkeen, jotta ne saatiin puhtaiksi vanhasta laastista ja muusta roskasta. Kivien lujuudessa ei ole mitään vikaa, olen lyönyt niitä taltta ja vasara ilman, että yksikään kivi on hajonnut. Että ne ovat vinoja ja värjäytyneitä, ei ole mitään tehtävissä.
Minun täytyy myös korjata savupiippuni ja mietin, onko se vaikea työ amatöörille.
Mielestäni se ei ollut niin vaikeaa, olen oppinut muuraamaan talon tarpeisiin 10 vuoden asumisen jälkeen. Mutta se oli työlästä ja aikaa vievää tälle amatöörille.