D09
Ajattelin ostaa vähän kattogipsiä tänään kotimatkalla.

Ajattelin pieniä levyjä helppouden vuoksi :)

Kun katson ympärilleni, näyttää siltä, että gipsin mitat ovat 60x120.

Minun "reglar" (28x70) ovat cc45.

Onko minulla ongelma vai onko saatavilla 90 cm leveää gipsiä?

cc30 on standardi katoille. Aiotko kitata saumat vai et? Jos aiot kitata saumat, voit käyttää tavallisia levyjä, joiden leveys on 90, hieman hankalampia asentaa, mutta vähemmän saumoja...

D09
En tiedä tasoituksesta, mietin laittaa motiivitapetin :)

Joissakin tapauksissa saatan olla tietämätön, mutta onko olemassa erityistä kattokipsilevyä? Normaalia (seinä)kipsiä on saatavilla 120x250 ja 90x250 (ja myös pidempiä).

Mutta ehkä tarvitset sellaista kipsiä, jossa on viiste, jotta saumojen tasoitustyö jää pois? Luulen, että sitä saatetaan kutsua kipsiplankuksi.

Joka tapauksessa mielestäni sileät katot näyttävät tyylikkäämmiltä, vaikka ne vaativatkin enemmän työtä. Sitten uskon, että katossa käytetään yleensä cc30 rimoitusta.

D09
Viisteisyys olisi ollut hienoa, mutta silloin täytyy käyttää seinäkipsilevyä pahimmassa tapauksessa...

Kuitenkin oli eräs puuseppä, joka auttoi minua laittamaan koolaukset :/

D09
Se tuli 90x240 kipsiä
Painava kuin piru ha ha

Kattoasennus kellarissa, kaksi valaisinta, Hargassner-pannukasetti ja näkyvää putkistoa. Gipsilevyjä katossa ilman monia tukiruoteja.

Nyt tyhmä kysymys 😉

Jos asennan kipsikerroksen nro 2, toimiiko 60x120 kattokipsi ja ruuvaus?

Kaikki ruuvit eivät osu koolauksiin. Vain noin 1 ruuvijono.

Onko tämä tuhoon tuomittu yritys?

Sinun olisi pitänyt käyttää cc30 niissä reglarna. En usko, että siitä tulee kovin hyvä vain yhdellä rivillä kipsissä.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Stefan N sanoi:
Sinun olisi pitänyt käyttää cc30 latojille. Luulen, että se ei tule olemaan kovin hyvä vain yhdellä rivillä kipsissä.
Niin totta :) ainoa syy cc45 oli se, että kirvesmies joka auttoi minua / vaihtoi palvelua asensi ne.. En ajatellut oikeaa cc:tä silloin ha ha

Sen tajuan nyt 😁😁😁 he he

Selvitäkseni hölmöyteni ;)
Siitä tulee 3 ruuvin riviä mutta vain 1 latakkeessa mutta sen huomaatte :)

Ruuvia, joka tulee kipsiin (kipsi + kipsi) ei voi laskea mukaan olettaisin

Et tule edes pystyä kiristämään ruuveja kunnolla, jos takana on vain kipsi. Jos aiot käyttää tuplalevyjä, niiden on oltava samanlaisia kuin ne, joita käytät, ja ne on asetettava siirretyillä saumoilla, eli aloita yhdellä, joka on 45 cm leveä.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
Haluaisin väittää, että se on tuomittu epäonnistumaan, se ei vedä ensimmäisessä kipsikerroksessasi. Henkilökohtaisesti olisin valinnut metallikannattimet pannuhuoneeseesi, jossa odotan ajoittain olevan melko kuumaa - puu elää ja voi ehkä liikkua aiheuttaen mahdollisia halkeamia. Täysin mahdollista, että se pysyy erinomaisesti myös, jos siirrät kipsisaumat 45cc. Olisin laittanut toisen kerroksen samalla kipsillä mutta siirtänyt saumoja, jos sinun pitää olla kaksi kerrosta juuri pannuhuoneessa - Jos pyrit EI60:een, eikö jokainen kerros pitäisi tiivistää seiniin palosuoja-aineella? Ja kyllä, 2 kipsilevyä riittää saavuttamaan EI60, joten voit jättää palokipsin pois. Lisäksi mainitsemisen arvoinen, laskin kerran katon yhdessä aulassa ja ripustin metallikannattimen aina cc30:een, käytin kattokipsi, koska ne olivat "käteviä" - Mutta mitä kovaa kipsiä!! Ei pystynyt vetämään metallikannattimen läpi ja saamaan ruuveja menemään levyyn. Revin paskan alas ja ripustin 90x200 kipsin kuten yleensä... Aina oppii jotain.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
Tai liimaa ja käytä "gips i gips skruv"

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
En aio ajatellut luokitella huonetta "kattilahuoneeksi", mutta haluan tehdä parhaani nukkuakseni hyvin :)

Joten kipsiä oveen, kaksinkertaisesti kattoon jne. mutta haluan säilyttää sen tekniikkahuoneena :)

Olisi mukavaa, jos voisi saada tavallisen kattokipsin ylös kulmiin, jotta tarvitsee vain tasoittaa ruuvinreiät ja sitten maalata :)

Toimiiko liima huoneessa, joka tulee melko lämpimäksi, niin kokeilen mielelläni :)

Aion kehystää metallikehyksillä säiliön ympärille ja eristää. Noin 20 cm sivuilla ja Max kattoa vasten. Asentaisitteko sinne myös kaksoiskipsilevyn?

Eli tankin seinän sisäpuolelle (katossa)

D09 sanoi:
Olisi ollut mukavaa, jos olisi voinut asentaa tavallisen katon kipsilevyä kulmiin, jossa tarvitsee vain tasoittaa ruuvinreiät ja sitten maalata :)
Tarkoitatko uria reunoilla? Välttäisin urien asettamista seinää vasten - vihaan tasoitusta, mutta koen, että on vaikeaa tasoittaa uria seinää vasten. Mieluummin vain tasoitan ruuvinreiät ja käytän lateksia seinää vasten - tai ehkä sinun tapauksessasi BrandFog...

• Tykkään
D09
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.