Skalman65 sanoi:
millä tavalla se olisi kohtuullinen, mitä olen unohtanut kirjoittaa, mikä saa sinut kirjoittamaan näin?
Olet ehkä unohtanut katsoa tuotekuvat heidän verkkosivuillaan? Kuvista näkyy selvästi, että henkarit ulkonevat muutaman sentin vaatekaapista. Liukuovet asennetaan siksi 60 cm seinästä, ja sisustus on 45 cm. Niille, jotka haluavat liukuovet suoraan kiinni rakentaakseen matalamman vaatekaapin, on poikittaisia henkaritankoja, mikä näkyy myös kuvissa.

Osta lisää lattiaa, siirrä sisustus eteenpäin, aseta lattia koko matkalta ja laita takaisin sisustus, asenna sitten liukuovet 60 cm syvyyteen?

Skalman65 sanoi:
Tässä oli juuri minun ajatukseni, mutta olen hieman huolissani letkuista, ja siksi pohdin, voisiko 2 mm teräslevy toimia suojana,
Ei, sittenhän pilaat sahan! Kuinka pinnassa letkut ovat?

Olisin asettanut sahan tarkalleen lattian paksuuteen, mieluummin hieman vähemmän kuin enemmän. Jos sahaat puoli mm liian matalalle, voit silti irrottaa palan.

Ja kyllä, voit helposti liittää lattiaohjauskiskon alle. Mutta muista mitata oikein nyt :rolleyes:

Se on LK:n jyrsimet lastulevyt 16mm letkuille.
Mutta kuten ehdotat, että asetetaan saha hieman pienemmälle ja sitten katkaistaan, voisi toimia erinomaisesti.

En oikein ymmärrä ongelmaa, suosittelen sinua olemaan asentamatta liukuovia, se ei tule hyvä. Jos aiot leikata lattiaa, pitäisi olla melko helppoa irrottaa viimeinen lauta (klickgolv) ja sahata se irti.

pbengtsson sanoi:
En ymmärrä oikein ongelmaa, en suosittele liukuovien siirtämistä sisäänpäin, siitä ei tule hyvä.
Jos aiot katkaista lattian, pitäisi olla melko helppoa ottaa viimeinen lauta (klickgolv) pois ja sahata.
Hän ei aio siirtää liukuovia sisäänpäin, hän aikoo peittää lattian vähän klickgolvilla 60 - 45 cm seinästä, missä ei ole laitettu lattiaa (säästäväisyysyistä).
Skalman haluaa siis vain järjestää siistin sauman, joka siis piilotetaan oven kannattimen alle.

• Tykkään
pbengtsson
  • Laddar…
KnockOnWood sanoi:
Hän ei aio siirtää liukuovia, hän aikoo peittää lattian hieman sälekaihtimet 60 - 45 cm seinästä, josta ei ole asetettu lattiaa (säästäväisyyden vuoksi).
Skalman haluaa siis vain järjestää siistiä saumaa, joka siis piilotetaan ovikiskon alle.
Olet täysin oikeassa, se on oltava mitä TS tarkoittaa, lattia loppuu lattjakiskon alle 60 cm, mutta sitten on rako sisustukseen noin 15 cm. Tämä ketju pitäisi olla mukana yliopiston pääsykokeen lukemisen ymmärtämisessä.

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
pbengtsson sanoi:
Olet täysin oikeassa, sen täytyy olla mitä TS tarkoittaa, lattia päättyy lattialistan alla 60cm, mutta sitten jää rako sisustukseen noin 15cm. Tämän ketjun pitäisi olla mukana korkeakoulukokeessa luetunymmärtämisessä.
Raukkaat ne, jotka tekevät korkeakoulukokeen silloin.
Ja raukkaat ne, jotka korjaavat kokeita :D

• Tykkään
BiFuel
  • Laddar…
Yksinkertainen tapa ratkaista asia on vain laittaa loput lattiasta vaatekaapin tilaan ja sitten piilottaa sauma kahden "eri lattian" välillä liukuovien kiskolla.

Olen sahaillut samanlaista laminaattilattiaa aiemmin, mutta silloin minulla oli käytössä uppo-/pistosaha ja monitoimityökalu (jotta sain sahattua viimeiset cm, joihin terä ei yltänyt). Viimeiset sentit voi sahata talttapäämeisselillä myös.

Jos lattialämmitysputki on aivan alapuolella, ole lisännyt metallilevyn alle, ehkä lisäten jonkin vanerin/pahvin. Mutta uhraan mieluummin terän kuin putket. Jos terä ei mene kokonaan läpi, voi helposti leikata viimeisen osan veitsellä.

Liukuoven kisko on melko leveä, joten tarkkuustyötä ei tarvita.

pbengtsson sanoi:
Olen sahannut laminaattilattiaa samalla tavalla aiemmin, mutta silloin minulla oli käytössä upotussaha ja monitoimityökalu (katkaistakseni viimeiset senttimetrit, joihin terä ei yltänyt).
Se onnistuu myös tavallisella pyörösahalla, hieman hankalampaa vain aloittaa leikkaus. Syvyyden asetus 1-2 mm vähemmän kuin lattian paksuus, jolloin voi leikata tai katkaista loput. Olen poistanut paljon kelluvia lattialevyjä tällä tavalla - tosin alla ei ollut mitään silmukoita, mutta sen sijaan vanhan puulattian, jota en missään nimessä halunnut vaurioittaa.

Miten kaapin kanssa menee? Olisi hyvä saada kuva, jotta voisit hiljentää kaikki, jotka epäilevät, että olet ymmärtänyt kuinka kaappi kootaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.