Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
berne88: [citat] miten olet tehnyt sen? onko vaikeaa? haluan kokeilla erilaisia julkisivuja talossani....
Silje: Hei Meillä on vierasmökki, jossa on ruskea juuttikangas seinillä. Sisältä se muistuttaa tällä hetkellä eniten pölyistä hautakammioa, joten suunnittelemme pientä, ei liian laajaa, remonttia. Olen ymmärtänyt, että on hankalaa maalata juuttikankaan päälle, mutta onko mahdollista poistaa se kokonaan? Luulen, että alla on lastulevy. Toinen suunnitelma on peittää seinät
GoForIt: Ja, jos se on toiminut aiemmin niin.. Ja höyrynsulkua olisi välttynyt. Onko siellä ollut kylpyhuone aikaisemmin? Ellei, kylpyhuoneen käyttö (erityisesti kylpy/suihku) tuo kosteutta aivan toisella tasolla.
_kiM__: Minulla on kylpyhuoneen oviaukon seinässä seuraavaa: Laatta 9 Kipsilevy 13 Lastulevy 11 Ranka 70 Lastulevy 11 Kipsilevy 13 = 127mm (+tiivistekerros, laasti jne.) Joten ostin 92mm karmit ja lisäsin 43mm listan, ja lopputuloksesta tuli todella hyvä. [bild] [bild]
gavagai: Nykyisin lapset menevät nukkumaan samaan aikaan illalla. Pikkuveli kuitenkin nukkuu päiväunia, mikä voi olla hieman hankalaa viisivuotiaalle käyttää huonetta ehkä. Kuitenkin he nukkuvat molemmat kuin tukit (ja toivottavasti jatkavat niin :)). Useimmiten voi mennä sisään, sytyttää valon ja järjestää huonekalut uudelleen, kun he jatkavat nukkumista.
Gabbe1: Lisätietoja löytyy tästä ketjusta: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42598-tejp-till-tatning-av-angsparr.html
martinradbo: Olen nyt käyttänyt Isolas mustaa teippiä, tuntuu vähän "karhealta" ulkopuolelta. Maksoin täyden hinnan ammattiliikkeessäni Göteborgissa, noin 250 kr sis. alv per rulla 25 m. Mutta kylläpä siinä on ote. Olen useassa paikassa teipannut ikkunankehyksen ja puulistan väliin julkisivussa peittämään raon. Oli pakko purkaa yhdessä kohtaa. Kun irrotin teipin, puulistasta irtosi puulastuja,
ByggNiclas: Hei, Olen yrittänyt piirtää mahdollisimman selventävän kuvan (katso alla). Olen ajatellut laittaa huurtuneen lasilevyn, 8mm, roiskesuojaksi keittiöön mutta haluaisin myös asettaa lednauhan taakse valaistusta varten. Saadakseni mahdollisimman hyvän ja tasaisen valon jakautumisen haluaisin laittaa jonkinlaisen listan yläosaan ja mahdollisesti alaosaan, johon kiinnitän lednauhan. Kuten
Knufen: www.montano.se ostin juuri metallilevyn heiltä. teräslevy tosin, mutta heillä on myös sellaisia kuin aluminiumdunk, katso alumiinin alta, menin vain sinne ja he auttoivat leikkaamaan levyn, maksoi kuitenkin 450 kr hurjan kallista mutta en voinut tehdä sitä itse joten minulla ei ollut vaihtoehtoa.
Magnus Ladulås: Kuten jo mainittiin kohdassa #3, kevytbetoniharkot ovat kyseessä ja ohutsaumalaasti toimii hienosti saumoihin. Tavallinen muuraus- ja rappauslaasti saattaa olla vaikea kiinnittyä erityisesti kevytbetoniin. Veikkaan, että saumoissa on käytetty ohutsaumalaastia, joka on kuvassa tavallista paksumpaa (noin 2-6 mm). Kastelu vedellä ja pohjustuslaastilla (esim. Finjan matala-alkalinen
andreascarlsson: [citat] Lasketko leikkiä! Näinkö se tehdään?? Luulin, että 2x45° kulmat vastakkain olivat yleinen käytäntö tällaisessa...?
daugaard: arvioi kattoristikoiden kantavuus, ei lattian koolaukselle
elmont: Jos liimaa käytetään, käytä ESSTACK PRO1 ja metallexpanderin sijasta käytä Plattipluggia. Molemmat ovat luokassaan erinomaisia. Plattiplugg kestää yhtä paljon kuin levy eikä sitä voi vetää ulos kuten metallexpanderia. Se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on täysin hintansa arvoinen, 20-30:- mitä se maksaa.
HobbyJohn: Kyllä vain, palosuojaus olen jo hoitanut. Voinko käyttää samaa sääntöä katossa kuin seinässä jne.?
hempularen: Se ei kuitenkaan ole vaarallista. Ne, joilla on todettu olevan asbestivaurioita. He ovat työskennelleet uskomattoman korkean altistustason kanssa vuosikausia päivittäin. Kuvittele, että työsi on leikata eterniittiputkia sahalla tai hiomakoneella. Saatat leikata satoja päivässä, seisten jatkuvassa asbestipölyn sumussa, täysin ilman suojavarusteita. Ja teet sitä joka päivä ehkä 5–10
Janus82: Seinän voi rakentaa ulos ja lisätä tuuletetun tilan metalliprofiileilla, jos haluaa jättää ilmarakoa ulkoseinään. Kuitenkin suosittelen, että tapetoidaan suoraan rappauksen päälle, jos se on tarpeeksi tasainen. Niin kauan kuin käytetään tavallisia tapetteja eikä vinyyli-vaihtoehtoja, ei ole riskiä kosteusongelmista, ja pahin, mitä voi tapahtua, on, että tapetti irtoaa.
Locke: Joo, siihen yritykseen en uskalla koskea. Yleisesti ottaen betonissa voi ratkaista suurimman osan asioista hitsatuilla upotustarvikkeilla, joilla on tarvittavat toiminnot ympäröivään rajapintaan. Haluan myös mainita, että raudoitusraudat eivät saa (tai niitä ei pidä) hitsata - ne voivat muuttaa murtokarakteristiikkaa, mikä voi olla vaarallista - betonissa halutaan sitkeitä murtumia!
anders07: Rakentaa teräskiskoilla, jotka kiinnitetään lattiaan kaksipuolisella teipillä?
anders07: Miten hyvä... Tiedoksi, Hornbach myy 950W möhkäleen noin tuhannella eurolla, joka on hieman tehokkaampi kuin Biltemas.
frav: Glabete, kuulostaa joltain norjalaiselta eläinruoalta :) Ajattelin juuri, että minulla on tällainen uusi rulla autotallissa. Mietin, miten se toimisi? Innotec art. nr. 05.2311 15mm x 10m http://www.innotec.nu/velkommen/db/PrintOut.asp?ProdId=05.2309&versjon=1&lang=dk Ei ole kuitenkaan mitään speksejä siitä, muuta kuin että se on erittäin vahva.
andersmc: Nyt ei näy mittoja ja emme tiedä mitään siitä, miten seinien muut osat on rakennettu, mutta ehkä voisit tehdä jotain sellaista, että kiinnität kaksi 45x70-regelää seinään A ja sitten päällystät ne kipsillä.
Norrlandshus: Meillä on kylmäkellari, jota ei ole aiemmin käytetty siihen tarkoitukseen. Olemme juuri muuttaneet taloomme (kuukausi sitten). Kellarissa on kylmäkellari, jonka alla ei ole lattialaattaa, vain sokkeli, kaksi seinistä on ulkoseiniä, ne ovat tehty lecaharkoista ja sitten rappattu tai slammattu. Yksi lyhyt seinä on lämpimään kellaritilaan päin, se on myös tehty lecaharkoista, ja
Rixmupp: Fahlis: olen taivuttanut levyn niin, että kiskot ovat noin 3 mm kauempana sisällä. Cecar33: ruuvit eivät ole kovin löysiä, en saa hammastikkuja mukaan ruuvin kanssa. Haluan vain tehdä siitä mahdollisimman vahvan, jotta voin välttää ongelmat jälleen muutaman vuoden kuluttua. Siellä on 20 ulosvedettävää laatikkoa, yhteensä 40 kiskoa. Olisin mielelläni nähnyt yksinkertaisen
n_sandstrom: Mjo, olen nähnyt pistoolin mainittavan useissa paikoissa. Tuntuu kuitenkin hieman turhalta, kun keskimäärin lyön sisään noin 10 naulaa vuodessa. Mikä oikeastaan on parempaa pistoolin kanssa? Meneekö naula läpi säännöstä ehkä? Naulaan suoraan. Mihin suuntaan pitäisi tällöin kallistaa?
ptlf: Kiitos nyt tiedän, tietääkö joku muuten mihin suuntaan urapuoli pitäisi olla jotta saa kauniimman sauman juuri "kaitteessa"? Ura luulen että pitäisi olla sisäänpäin mutta jos aloitan "kaitteesta" voin mennä kahteen suuntaan... En ole vielä saanut kattoa, joten en voi kokeilla.
koff: [citat] Ei pitäisi painaa liian kovaa maalipurkkia, jos se on tehty muovista ja kansi on liian vaikea saada kiinni. Koko purkki/kansi taittuu silloin [bild]
huggan: Tässä sinulle muutamia kuvia. Ylin kuva toimi inspiraationa, kun rakensin autotallini, joka näkyy muissa kuvissa. [bild] [bild] [bild]