Tarvitsen yksinkertaisen ilmaisohjelman 3d-luonnosten piirtämistä varten tietokoneella ennen kuin aion rakentaa pienen parven lasten huoneeseen. Haluan todella korostaa, että sen pitää olla yksinkertainen. Käyttäjäystävällisyys on tärkeämpää kuin hienoudet. Ainoa mitä minun tarvitsee pystyä tekemään on piirtää useita lohkoja ja asettaa ne suhteessa toisiinsa 3d-huoneessa (kuten olen piirtänyt tässä: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/226833-oimpregnerade-reglar-95x95-2.html). Onko kenelläkään vinkkejä?

Sketch up. Mutta yksinkertaista ja helppoa, on usein hyvin subjektiivista. Mielestäni ohjelma on hyvä nopeisiin luonnoksiin. Valmiiden mallien, kuten sängyt, wc, keittiö, lataaminen on myös kätevää.

Epäilin, että saisin tuon vinkin. Olen itse asiassa ladannut sen ohjelman, mutta en ole täysin ymmärtänyt sitä. Tähän asti olen onnistunut piirtämään suorakulmaisen särmiön (regel), mutta sen jälkeen haluaisin pystyä siirtämään sen huoneessa ja sijoittamaan sen suhteessa muihin asioihin, joita piirrän. Siinä en onnistu. Otan mielelläni vastaan vinkkejä joltakulta, joka on parempi ohjelmassa. :)

• Tykkään
davveno1
  • Laddar…
gavagai sanoi:
Epäilin, että saisin sen vinkin. Olen itse asiassa ladannut kyseisen ohjelman, mutta en täysin ole ymmärtänyt sitä. Tähän mennessä olen onnistunut piirtämään suorakulmion (regel), mutta haluan sitten pystyä siirtämään sitä huoneessa ja sijoittamaan sen suhteessa muihin piirtämiini esineisiin. Siinä en onnistu. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan joltakin, joka on parempi ohjelmassa. :)
Helpoin tapa on tehdä se objektiksi sen jälkeen, kun olet piirtänyt sen, muuten se jatkaa olemistaan 12 viivana. Tämä tehdään valitsemalla koko suorakulmio (vain vetämällä laatikon sen yli), sitten oikealla napsautuksella ja valitsemalla "make component", jonka jälkeen voit siirtää koko suorakulmion siirtotyökalulla ilman, että se jakautuu tai venyy.

Hyvä vastaus, komponenttien käyttö on avain menestykseen SketchUpissa.

Kiitos! Joten seuraavaan ongelmaan... Nyt minulla on kaksi objektia, jotka haluan sijoittaa aivan vierekkäin. Ne menevät kuitenkin toistensa sisään sen sijaan, että "törmäisivät" toisiinsa (kuten normaalit puukappaleet tekevät, koska kaksi erillistä kiinteää objektia eivät voi vallata samaa tilaa todellisuudessa). Lisäksi en pysty sijoittamaan niitä niin, että ne seisoisivat tarkalleen vierekkäin, jotta tietäisin niiden olevan rivissä toistensa edessä, niin sanotusti. Olen erittäin kiitollinen kaikesta avusta!

gavagai sanoi:
Kiitos! Joten seuraavaan ongelmaan... Nyt minulla on kaksi objektia, jotka haluan sijoittaa aivan vierekkäin. Ne menevät päällekkäin sen sijaan, että "törmäävät" toisiinsa (kuten normaalit puupalat tekevät, kun kaksi erillistä kiinteää objektia ei voi olla samassa paikassa todellisuudessa). Lisäksi en pysty sijoittamaan niitä tarkalleen vierekkäin niin, että tiedän niiden olevan rivissä toistensa edessä niin sanotusti. Olen erittäin kiitollinen kaikesta avusta!
Tässä on kyse oikean pisteen valitsemisesta, josta siirrät objektin. Jos valitset objektin ja painat siirto-työkalua, valitset pisteen, jolla haluat törmätä, ja siirrät sitten vastaavaan pisteeseen tai linjaan objektissa, johon haluat "törmätä".

Jos aiot työskennellä SketchUpissa (mikä mielestäni sinun pitäisi), aloita katsomalla joitakin heidän video-opetusohjelmiaan, ne antavat perusteet hyvin ja säästävät paljon aikaa. Minulla on malleja monista huoneista talossa, erittäin voimakas työkalu remontointiin ja sisustukseen.

http://www.sketchup.com/learn

• Tykkään
Luigi Tondo
  • Laddar…
falkn sanoi:
Tässä on kyse oikean pisteen valitsemisesta, josta siirryt, kun aiot siirtää kohdetta. Jos valitset kohteen ja painat siirto-työkalua, valitset pisteen, jonka haluat koskettaa ja siirryt sitten vastaavaan pisteeseen tai viivaan kohteessa, jota aiot "koskettaa".
Yes! Kiitos! Luulen, että osaan nyt kaiken, mitä tarvitsen piirtääkseni sen, mitä haluan. Suuri kiitos!

Katso miten hienoa! :D

Seinälle kiinnitetty valkoinen kulmapalkki tai hyllynkannatin, joka ulottuu vaakasuoraan sivulle.

gavagai sanoi:
Katso miten hieno! :D

[kuva]
Hehe, ihanaa! :P

O.k.... Nyt minulla on komponentti (jonka olen lisäksi kopioinut, koska minun täytyy käyttää sitä useita kertoja), ja olen huomannut, että olen tehnyt sen hieman väärillä mitoilla. Voinko muuttaa mittoja sen sijaan, että poistaisin kaikki neljä (tässä tapauksessa) ja loisin täysin uusia?

Muokkaa komponenttia. Ja jos et halua muuttaa kaikkia. Make unique

Olen klikannut edit component, mutta miten toimin sen jälkeen? Mielestäni en saa esiin mahdollisuutta muuttaa tiettyä mitoitusta.

Ja minulla on vielä yksi kysymys. Kun siirrän component normaalisti, klikkaan kulmaa ja vedän sen toisen componentin kulmaan, niin se "lukittuu" paikalleen, mutta en onnistu sijoittamaan komponenttia niin sanotusti keskelle toista komponenttia. Oletetaan, että haluan alla olevassa kuvassa sijoittaa säännön (joka näyttää liian suurelta mutta ei ole) 65 cm (tai muu määritetty mitta) vasemmasta reunasta siitä, mikä näyttää ylösalaisin olevalta pöydältä. Miten sijoitan sen sinne? Ja olen todella valtavan kiitollinen kaikesta avusta, jonka saan täällä. :thumbup:

Käännetyn pöydän rakenne, keskellä pystysuora elementti, jonka asentoa pohditaan siirtämiseksi 65 cm vasemmalta laidalta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.