gavagai sanoi:
Olen napsauttanut edit component, mutta mitä teen sen jälkeen? En usko, että saan esiin mahdollisuuden muuttaa tietyn mitan kokoa.
Jo, nyt onnistuin kyllä. Kiitos! Mutta toinen kysymys (kuvan kanssa) on edelleen jäljellä.

gavagai sanoi:
Ja minulla on vielä yksi kysymys. Kun siirrän komponenttia tavallisesti, klikkaan nurkassa ja vedän sen toisen komponentin nurkkaan, jolloin se "napsahtaa" paikoilleen, mutta en onnistu sijoittamaan komponenttia niin sanotusti keskelle toista komponenttia. Oletetaan, että haluan kuvassa alla olevan säännön (joka näyttää olevan liian suuri, mutta ei ole) 65 cm (tai muu määritetty mitta) vasemmasta reunasta siitä, mikä näyttää ylösalaisin käännetyltä pöydältä. Kuinka sijoitan sen sinne? Olen todella valtavan kiitollinen kaikesta avusta, jota saan täällä. :thumbup:

[kuva]
Onnistuin asettamalla sen ensin nurkkaan ja siirtämällä sitten tietyn määrän cm oikealle (kirjoittamalla "mittalaatikkoon". Ehkä niin se pitää tehdä.

Helpoin tapa on ensin vetää uusi viiva kulman sisäpuolelta niin pitkälle kuin haluat sen olevan. Sitten kun siirrät säännön, kiinnitä se uuden viivan päähän.

Siinä se! Nyt on (pohjapiirustus) ullakko piirretty. Kiitos kaikille avusta! :)

Loftin alustava suunnitelma, jolle on neljä jalkaa ja laidat. Preliminäärinen parvirakenteen luonnos, jossa on pylväät ja kaide.

Vaikuttaa siltä, että tässä ketjussa on ihmisiä, joilla on tietoa, joten lainaan vähän tilaa, jos se sopii?

Oletetaan, että haluan vaihtaa taloni julkisivun ja ikkunat, ajattelin myös rakentaa terassin.

Haluan pystyä piirtämään tämän niin, että voin päättää ikkunoiden koon, vaaka-/pystyverhouksen, terassin koon jne.

Onnistuuko tämä sketch-up:issa ja jos onnistuu, voiko joku, joka on surkea tietokoneiden kanssa, onnistua?

3D-malli omakotitalosta, jossa on terassi ja pyöreä uima-allas. Talon ympärillä on vihreä nurmikko.

Tarkoitan tämänkaltaista.
Kuva rehellisesti varastettu googlesta ja toivottavasti on ok käyttää täällä.

Tein tämän asiakkaalle. On mahdollista ottaa valokuvia ja näistä maalata julkisivu, ikkunat. Tulos on ihan ok.

Ainoa mitä tehdään on, että luodaan materiaali otetuista valokuvista ja maalataan seinä niillä.

JKrister sanoi:
Tein tämän eräälle asiakkaalle. On mahdollista ottaa valokuvia ja niistä maalata julkisivu, ikkunat. Tulee ihan okei.

Ainoa mitä tehdään, on luoda materiaalia ottamillaan valokuvilla ja maalata seinä niillä.
Paljonko tällaisesta saa maksaa?

Sen ei tarvitse olla niin yksityiskohtainen kuin valokuvassa.
Haluan vain päästä eroon kynän ja paperin kanssa istumisesta, jotta voin nähdä mittasuhteet.

Kun olen työskennellyt, se on ollut tuntiveloituksena. Luulen, että löydät jonkun hintaan 250-350 /h. Riippuen laajuudesta, se ei vie enempää kuin tunti tai kaksi.

JKrister sanoi:
Kun olen työskennellyt, kyseessä on ollut tuntiveloitus. Luulen, että löydät jonkun 250-350 /t. Laajuudesta riippuen aikaa kuluu enintään tunti tai kaksi
Onko se niin nopeaa??!
Se on suunnilleen yhtä pitkä aika kuin minulla kestää käynnistää tietokone :-)

hantverkare1 sanoi:
Kestääkö se niin vähän aikaa??!
Se on suunnilleen yhtä kauan kuin minulta kestää käynnistää tietokone :-)
Sinulle on tullut yksityisviesti.
Tein erittäin nopean työn vartissa kaverille, joka halusi laittaa umpeen autotallin ovensa.
Minulla ei ole kiinnostusta myydä palveluja foorumin kautta.
t. Pihalla punainen auto ja tiilirakennus, jossa autotallin ovi. Alemmassa kuvassa autotalli peitetty, tehdään muutostyötä ulkoasulle.

Näyttää siltä, että se on sujunut sinulta hyvin, gavagai, mutta on useita erilaisia tekniikoita objektien siirtämiseen. Saadakseni keskikohdat kohdistumaan toisiinsa, siirrän yleensä ensin nurkkaan ja sitten, kuten teit nyt (?), siirrän sen tunnettua mittaa käyttäen antamalla numeerisen arvon. Usein voi myös ensin vetää keskeltä (esimerkiksi objektin linjan keskeltä, jota halutaan siirtää) keskelle linjaa objektiin, johon halutaan siirtää.

Käytän melko usein apuviivoja (käytä "asteikkotyökalua"/proactoria, jos muistan oikein). Todella hyödyllisiä, kun luodaan/siirretään/kierrätetään objekteja. Voidaan mieluiten luoda omalle tasolleen, joka piilotetaan myöhemmin.

Piirrän melkein aina projektini Sketchupissa - mukaan lukien terassin, terassikaiteet - mikä oli osittain viimeisen kysymyksen aiheena. Ei tavallinen 3D-ohjelma, mutta uskomattoman hyvä yksinkertaisiin projekteihin.

Lisävinkkejä on oppia yleisimmät painikkeet, jotka koskevat eri työkaluja. Uskon esim. että O on kamerakulman kääntämiseen, M siirtämiseen jne.

Käytän sitten nuolinäppäimiä lukitsemaan, minkä akselin haluan siirtää objektia.

On paljon - katso/google heidän tutoriaalinsa myös.

Koska olen saanut niin paljon hyvää apua täältä, ehkä joku teistä haluaisi katsoa viimeisintä loft-ehdotustani, jonka olen piirtänyt SketchUpissa. Otan kiitollisena vastaan kaikki näkemykset siitä, olisiko järkevää rakentaa sellainen tai miten sitä voisi parantaa. Linkki SketchUp-tiedostoon löytyy tämän ketjun aloituksesta: http://tinyurl.com/oe2q8gq

JKrister sanoi:
Olet saanut yksityisviestin. Olen tehnyt erittäin nopean työn vartti ystävälle, joka halusi sulkea autotallin oven. En ole kiinnostunut myymään palveluja foorumilla. t.[kuva]

miten olet tehnyt sen?

onko vaikeaa? haluan kokeilla erilaisia julkisivuja talossani....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.