5 303 lukukertaa ·
20 vastausta
5k lukukertaa
20 vastausta
kevytsoraharkkoseinä, jossa reikä, korjaus?
Ei ole juuri mitään "kuplia". Vain yksi huone, jossa on vähän pgr huonon sadeveden valumisen takia. Mutta se on korjattu, maali ei ole mikään hengittävä malli...
siellä missä on kuplia, minun pitäisi koputtaa ne pois ja antaa sen tuulettua & mitata kosteus
siellä missä on kuplia, minun pitäisi koputtaa ne pois ja antaa sen tuulettua & mitata kosteus
Miten edellinen omistaja on korjannut vuodon?
Onko asennettu platonmatto tai muu kosteussuoja ulkopuolelle?
Vai onko sinulla tervattu ulkopuoli? Jos näin on, on luultavasti aika parantaa ulkopuolta ennen kuin korjaat sisäpuolen.
Onko asennettu platonmatto tai muu kosteussuoja ulkopuolelle?
Vai onko sinulla tervattu ulkopuoli? Jos näin on, on luultavasti aika parantaa ulkopuolta ennen kuin korjaat sisäpuolen.
Jäsen
· Västra Götaland
· 243 viestiä
Kuten jo mainittiin kohdassa #3, kevytbetoniharkot ovat kyseessä ja ohutsaumalaasti toimii hienosti saumoihin. Tavallinen muuraus- ja rappauslaasti saattaa olla vaikea kiinnittyä erityisesti kevytbetoniin. Veikkaan, että saumoissa on käytetty ohutsaumalaastia, joka on kuvassa tavallista paksumpaa (noin 2-6 mm).
Kastelu vedellä ja pohjustuslaastilla (esim. Finjan matala-alkalinen pohjustuslaasti A) pohjustaminen ennen rappausta parantaa kiinnittyvyyttä.
Kevytbetoniharkot ovat itse asiassa parempia kosteuden kannalta kellariseinässä, koska harkot ovat paksumpia ja eristävämpiä kuin betoni/betoniharkko siten, että kastepiste saadaan siirrettyä pidemmälle seinärakenteeseen. Mutta koska kevytbetoni imee vettä kuin sieni, se edellyttää ulkopuolisen suojan olevan kunnossa. Muuten on olemassa riski, että rappaus sisäpuolella irtoaa uudelleen tulevaisuudessa.
Kastelu vedellä ja pohjustuslaastilla (esim. Finjan matala-alkalinen pohjustuslaasti A) pohjustaminen ennen rappausta parantaa kiinnittyvyyttä.
Kevytbetoniharkot ovat itse asiassa parempia kosteuden kannalta kellariseinässä, koska harkot ovat paksumpia ja eristävämpiä kuin betoni/betoniharkko siten, että kastepiste saadaan siirrettyä pidemmälle seinärakenteeseen. Mutta koska kevytbetoni imee vettä kuin sieni, se edellyttää ulkopuolisen suojan olevan kunnossa. Muuten on olemassa riski, että rappaus sisäpuolella irtoaa uudelleen tulevaisuudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi