Eikö siitä tule hyvin hankalaa sinä päivänä kun pitää esim. muuttaa, jos on liimannut levyn kiinni kipsiseinään?
Pitäisi riittää, että kiinnittää levyn ruuveilla koolauksiin ja sitten kiinnittää TV:n levyyn?

Pari kunnollista ruuvia koolauksiin riittää. Sittenhän molly plugi pitää myös levyn paikoillaan.

julbingo sanoi:
hm ok, så det skulle kunna gå med plugg... Men jag antar att ett väggfäste som man kan dra ut och vinkla TV:n vore att hoppas på för mycket? Med tanke på den extra kraften som blir av momentet?
Ja det håller inte. Min 42 tummare tumlade ner snyggt och prydligt på golvet trots kraftiga expandrar. Sonen blev jätteförvånad när han fällde ut armen och hela skiten åkte i parketten. Jag sågade upp ett hål i gipset halvt på regeln och fällde in en liten osb skiva bakom samt kortlade mellan reglarna. Sen på med nytt gips spackel och färg. Lite mer jobb än att sätta skivan på gipset men snyggare..

Jos liimaa käytetään, käytä ESSTACK PRO1 ja metallexpanderin sijasta käytä Plattipluggia. Molemmat ovat luokassaan erinomaisia. Plattiplugg kestää yhtä paljon kuin levy eikä sitä voi vetää ulos kuten metallexpanderia. Se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on täysin hintansa arvoinen, 20-30:- mitä se maksaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.