Jos teillä on Google SketchUp, niin ehkä teillä on mahdollisuus katsoa tarkemmin tekemääni piirustusta ajatellusta parvesta lasten huoneeseen. Se ei ole lopullinen piirustus, ja on hyvin mahdollista, että en ole huomioinut jotain itsestään selvää. En ole koskaan ennen piirtänyt mitään tällaista. Minulla on myös itselläni ideoita siitä, mitä pitäisi muuttaa, mutta olisin todella iloinen, jos joku, joka tuntee rakentamista paremmin kuin minä, voisi vilkaista sitä.

Täältä voi ladata SketchUp-tiedoston: http://www.filedropper.com/nyttloft2

Muutamia ehtoja:
Haluan rakentaa paaluille, ei ripustaa seinälle.
Nyt viisi vuotta vanhan (nyt 114 cm pitkä, mutta kasvaa kyllä :)) pitäisi mahtua seisomaan mahdollisimman monessa paikassa.
Viisivuotiaalle tarvitaan nukkumapaikka.
Yksivuotias tulee muuttamaan huoneeseen ja tarvitsee vuoteen, jonka patja on kooltaan 60x120.
Yksivuotias ei saa pystyä kiipeämään parvelle.
Materiaalien löytämisen pitäisi olla kohtalaisen helppoa. Olen nyt lähtenyt siitä, mitä löytyy Beijerin sivustolta, kuten 19 mm MDF, 45x95, 45x170 tukipuut jne.
Huoneen leveys on 328 cm, joten seinät ovat kolmella parven sivulla kuten se nyt näyttää.
Huoneen korkeus on 238 cm, joten kaide/hyllyt ylhäällä ulottuvat aivan kattoon asti.
(Olisiko kaiteen nosto alemmalla parvella turvallisuussyistä tarpeen?)
(Huomaan nyt, että olen unohtanut huomioida tietyn kaltevan katon, joten tulen muokkaamaan sitä, mutta silti kannattaa kommentoida nykyistä.)

Kuva, jossa ei näy täysin miten se on rakennettu, mutta kuitenkin...

Luonnos lasten huoneen parvesta: kaksi tasoa, kaide, portaat ja laatikko, suunniteltu tukipilareiden varaan.

Jännittäviä ideoita!

Mutta onko järkevää laittaa 6-vuotias ja 2-vuotias samaan huonekalurakennelmaan.
He ovat aina eri kehitysvaiheissa.
Rakentakaa sen sijaan kaksi erilaista moduulia lapsille, jotta heillä on omat "nurkkansa".
Et voi koskaan estää 2-vuotiasta kiipeämästä sinne, missä isoveli on.

Voin kuvitella, että teillä on vähän tilaa, ja siksi haluatte tehdä tällaisen ratkaisun, mutta...

Muuten nukuin + neljä vuotta vanhempi veljeni + vanhempamme yhdessä huoneessa, ja isoäiti toisessa huoneessa, kunnes olin kuusi vuotta.
Mutta meillä oli omat sängyt (paitsi isä ja äiti, he jakoivat parisängyn), ja isoäiti nukkui vuodesohvalla "olohuoneessa".

KnockOnWood sanoi:
Jännittäviä ideoita!

Mutta onko niin viisasta laittaa 6-vuotias ja 2-vuotias samaan huonekalurakenteeseen.
He ovat aina eri kehitysvaiheessa.
Rakenna sen sijaan kaksi erillistä moduulia lapsille, jotta he saavat omat "nurkkansa".
Ja et voi estää kaksivuotiasta kiipeämästä/osumasta sinne, missä isoveli on.

Voisin kuvitella, että teillä on vähän ahdasta ja siksi haluat tehdä tällaisen ratkaisun, mutta...

Muuten minä, neljä vuotta vanhempi veljeni ja vanhempamme nukuimme yhdessä huoneessa, ja isoäiti toisessa huoneessa, kunnes olin kuusi vuotta.
Mutta meillä oli omat sängyt (vanhemmat jakoivat leveän sängyn), ja isoäiti nukkui vuodesohvassa "olohuoneessa".
Kiitos vastauksestasi. Mielenkiintoinen ajatus. Samalla heillä on omat kolonsa siinä mielessä, että he ovat jopa eri kerroksissa. Miten ajattelet, että voisimme tehdä omia moduuleja? Miten rajaisit ne? Ajattelin, että olisi käytännöllistä tehdä eri osia heille samassa "huonekalussa", koska voimme hyödyntää huonekorkeutta yhdellä kerroksella, joka on sopivan korkea yksivuotiaalle, ja toisella, joka on sopivan korkea viisivuotiaalle.

Asumme vuokra-asunnossa, joten emme halua tehdä liikaa vahinkoa lattiaan ja seiniin. On kuitenkin täysin ok, jos raskaan rakenteen takia lattia vähän vaurioituu, koska se on jo valmiiksi vaurioitunut ja matto on tarkoitus vaihtaa, kun muutamme.

Kyllä, voisi rakentaa kaksi parvea, niin että he saavat kumpikin omansa, tai pikemminkin ehkä parvi viisivuotiaalle ja tavallinen sänky huoneen toisessa päässä yksi-kaksivuotiaalle. Tässä rakenteessa pieni sänky ei ole kovin kiinteästi rakennettu, joten voisi myös kokeilla, mitä he ajattelevat tällaisesta rakennelmasta ja sitten "siirtää" pikkuveli, jos se ei toimi.

Otan mielelläni vastaan lisää näkemyksiä, ei vähiten rakennuskonstruktiosta, mutta kommentoikaa myös toimintoa.

Nykyisin lapset menevät nukkumaan samaan aikaan illalla. Pikkuveli kuitenkin nukkuu päiväunia, mikä voi olla hieman hankalaa viisivuotiaalle käyttää huonetta ehkä. Kuitenkin he nukkuvat molemmat kuin tukit (ja toivottavasti jatkavat niin :)). Useimmiten voi mennä sisään, sytyttää valon ja järjestää huonekalut uudelleen, kun he jatkavat nukkumista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.