2 350 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Käänteinen liimaus ovikarmirakentamisen yhteydessä?
Jäsen
· Västra Götaland
· 108 viestiä
Hei kaikki.
Olen etsinyt hieman foorumilta mutta en löytänyt mitään selkeää vastausta, joten lisään uuden ketjun.
Ajattelin rakentaa ovikarmia sisäovelle ja mietin, onko tarpeellista liimata lamelleja ennen urien tekemistä, jotta ne eivät kieroudu. Olin ajatellut käyttää 45x120, josta aion tehdä uria joko jyrsimellä tai höylällä.
Olen käyttänyt tekniikkaa rakentaessani yksinkertaisempia ovia, mutta silloinhan on ohuempaa materiaalia, joka kieroutuu helpommin ja silloin se on välttämätöntä.
Kiitos etukäteen.
Olen etsinyt hieman foorumilta mutta en löytänyt mitään selkeää vastausta, joten lisään uuden ketjun.
Ajattelin rakentaa ovikarmia sisäovelle ja mietin, onko tarpeellista liimata lamelleja ennen urien tekemistä, jotta ne eivät kieroudu. Olin ajatellut käyttää 45x120, josta aion tehdä uria joko jyrsimellä tai höylällä.
Olen käyttänyt tekniikkaa rakentaessani yksinkertaisempia ovia, mutta silloinhan on ohuempaa materiaalia, joka kieroutuu helpommin ja silloin se on välttämätöntä.
Kiitos etukäteen.
Teen keraamista liimausta, eihän se vie niin pitkään..
Jäsen
· Västra Götaland
· 108 viestiä
Ei, se ei vie niin kauan, mutta ajattelin tehdä 4 kappaletta karmeja, huomasin etten kirjoittanut sitä alkuperäiseen kysymykseen. Käytätkö yleensä höyläämistä/jyrsintää tai leikkaamista, kun otetaan huomioon, että kuitusuunnat ovat erilaisia?
Ajan ne höylällä.
Jäsen
· Västra Götaland
· 108 viestiä
Ok, kiitos avusta.
Klikkaa tästä vastataksesi