Minulla on keittiössä vetolaatikot, joissa kiskot kiinnittävät ruuvit (järjestelmäruuvi noin 14 mm pitkät) ovat hieman löystyneet runkoa (lastulevy) vasten. Aion nyt säätää ja muuttaa tätä niin, että ne pysyvät paremmin kiinni. Haluan saada sen mahdollisimman vahvaksi ja ajattelin laittaa hieman puuliimaa ruuvinreikiin ennen ruuvien kiinnitystä, jotta täyttäisin reikiä ja vahvistaisin lastulevyä ruuvinrei'issä.

Tietääkö joku, auttaako tämä tai onko joku muu hyvä ratkaisu, jotta ruuvit pysyvät mahdollisimman hyvin kiinni? Plasticpadding tai kemiallinen puu on myös mahdollinen ratkaisu, mutta puuliima olisi ollut yksinkertainen ja hyvä.

Kyllä, auttaa, jos laitat puurimoja ruuvireikiin liimalla.

Minun kaappirungot ovat 3mm ohuempia kummaltakin puolelta kuin ikean kaappirungot, joihin vetolaatikot kuuluvat. Aikaisemmin olen käyttänyt 3mm prikkaa etäisyytenä rungon ja kiskon välillä, mutta se ei toimi hyvin ajan myötä.

Ruuvit eivät ole kovin löysiä, mutta ajattelin, että vähän puuliimaa ruuvinreikiin täyttää ja vahvistaa lastulevyn + aion varmistaa, että kisko istuu suoraan runkoon, jolloin ruuvi menee syvemmälle levyyn ja paino alas suuntautuu suoraan runkoa pitkin eikä kuten nyt, missä voima alaspäin on 3mm irti ruuvista.

Hammastikut eivät mahdu ruuvinreikiin, joten niiden sijaan käytän pelkästään puuliimaa.

Rixmupp sanoi:
Minun kaapistoni ovat 3 mm ohuempia kummaltakin puolelta kuin Ikean kaapistot, joihin ulosvedettävät laatikot kuuluvat.
Aiemmin olen käyttänyt 3 mm prikkaa etäisyytenä rungon ja kiskon välillä, mutta se ei toimi pitkällä aikavälillä.

Ruuvit eivät ole kovin löysiä, mutta ajattelin, että vähän puuliimaa ruuvinrei'issä täyttää ja vahvistaa lastulevyn + aion korjata kiskon niin, että se tulee suoraan runkoon ja siten ruuvi menee syvemmälle levyyn ja paino kohdistuu suoraan alas runkoa pitkin eikä kuten nykyään, missä alaspäin suuntautuva voima on 3 mm ulkona ruuvista.

Hammastikkuja en ruuvinrei'issä saa mahtumaan, joten se taitaa jäädä vain puuliimaksi.
Puuliima ei ole saumausta täyttävää.

• Tykkään
fahlis
  • Laddar…
Jos haluat nähdä vähän ylimääräistä vaivaa, poraa ruuvien reiät 8 mm:iin, liimaa läpimenevät puutapit ja kiinnitä ruuvit tapeihin.
Jos laitat kiskot kaapin sivuja vasten, niin eiväthän laatikot ylety molempiin kiskoihin asti?

Jos et saa hammastikkuja ihmisille (ei Elefanter), silloin ruuvit ovat liian pieniä. Jos kaappirungot eivät seiso vapaalla sivulla ulospäin, voit vetää ruuveja, jos käytät tavallisia puuruuvia 4x16. vaikka kärjet kohtaisivat, ne ovat kapeampia ja ohittavat siten toisensa.

Fahlis: olen taivuttanut levyn niin, että kiskot ovat noin 3 mm kauempana sisällä.

Cecar33: ruuvit eivät ole kovin löysiä, en saa hammastikkuja mukaan ruuvin kanssa.

Haluan vain tehdä siitä mahdollisimman vahvan, jotta voin välttää ongelmat jälleen muutaman vuoden kuluttua.

Siellä on 20 ulosvedettävää laatikkoa, yhteensä 40 kiskoa. Olisin mielelläni nähnyt yksinkertaisen ratkaisun, siksi puuliima. Olisin voinut käyttää esimerkiksi pl400:aa, mutta jos joskus haluan muuttaa jotain, se todennäköisesti hajoaa.

Etkö luule, että puuliimalla on vaikutusta?
Ajattelin enimmäkseen, että se tekee lastulevystä vahvemman, ja jotain sen täytyy kuitenkin täyttää. Kuten sanottu, se ei ole kovin löysää, haluan vain sen olevan mahdollisimman tukeva.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.