Alkaa mennä hermot tähän nyt.
Olen alkanut asentaa uusia jalkalistoja takaisin asuntoomme, kun maalaus ym. on valmis.

Seinissä, jotka rakensimme itse, ei ollut mitään ongelmaa, 40x1,7 mm valkomaalattu naulapyssyn naula, yksi seinä korjattu muutamassa minuutissa.

Vanhoja metallirakenteita vasten menee vaikeammaksi. 40x1,7 tarttuu hyvin aluksi, mutta viimeinen sentti osuu rakenteeseen menemättä läpi, ja sitten kaikki ponnahtaa takaisin ulos.

25x1,4 menee tietenkin sisään, kuten pitää, mutta ei tartu riittävän hyvin kipsiin.

Kaupoista löytämäni vaihtoehdot ovat 30x1,4, jonka arvelen olevan liian huono, ja 35x1,7, joka on liian pitkä.

Ne, jotka olen tähän mennessä saanut paikoilleen, ovat kiinnitetty 40x1,7:lla, johon olen leikannut viimeisen sentin, ei tunnu kovin kestävältä tavalta jatkaa.

Voikohan jostain löytää jotain, mikä toimii? 29x1,7 olisi ihanteellinen, 30 mm pitäisi myös toimia.

Haluaisin välttää ruuvien käyttämistä, vanhat sokkelit oli loppujen lopuksi naulattu, mutta en enää muista sen naulan mittoja.

Vaikea naulata käsin tämä. Suosittelen sen sijaan dyckertpistolia. Viimeisenä keinona ruuvaa ja peitä kanta valkoisella lateksimassalla. Minun vinkkini.

S
naulaatko suoraan? oletko kokeillut asettaa naulan vinosti?

Liimaa sen sijaan, kipsilevy ja metalliprofiilit eivät ole paljon naulattavaa

S
No mutta se toimii paremmin, kun naula on vinossa kipsiin.
Tietysti liimaus on myös hyvä.

Mjo, olen nähnyt pistoolin mainittavan useissa paikoissa. Tuntuu kuitenkin hieman turhalta, kun keskimäärin lyön sisään noin 10 naulaa vuodessa.
Mikä oikeastaan on parempaa pistoolin kanssa? Meneekö naula läpi säännöstä ehkä?

Naulaan suoraan. Mihin suuntaan pitäisi tällöin kallistaa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.